2381
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 mars 2011
Annars om man har möjlighet att montera ett lite mindre mellanregister (2-4") uppe på brädan så funkar 3-vägs system också. Kör själv med det och då får man verkligen upp mellanregistret samt en hel del midbas. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

DLS
1 147 Inlägg
29 mars 2011
Har ej hört ett trevägssystem.

Kräver mellanregistret i trevägssystem en riktigt stabil montering eller kan man skruva fast som en vanlig diskant?

http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=163

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 mars 2011
Det ska montera så stumt och stabilt som möjligt. En diskant har ju sin egen "låda" medans ett mellanregister behöver utrymmet bakom sig, precis som en midbas, för att spela. Förutom DLS domemellanregister då, dom är nog lite annorlunda, mer som diskanter i uppbyggnaden.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

DLS
1 147 Inlägg
29 mars 2011
Tycktes se en likhet mellan en diskant och DLS mellanregister. Annars är en stabil montering precis som alltid ett måste. Dock länkade jag ju det trevägssystemet från dls bara för att checka läget.

147 Inlägg
30 mars 2011
Har en mycket underlig fråga som jag vet att jag vågar ställa här för då får jag ev. svar på den smile
Jag har precis monterat 2st Tanlon 10" 400W under hatthyllan (fast i orginal hålen) på min SAAB 9000 CD smile
Det som jag inte kan förstå är varför dom spelar bättre nu än när jag hade dom i min hemma snickrade låda?
Jag har hela tiden fått höra, "av dom som kan", att det kommer att spela som skit om jag monterar dom på detta sätt så jag är förbryllad =$

Team dBakuten
3 453 Inlägg
30 mars 2011
Niklas1983 skrev:
Har en mycket underlig fråga som jag vet att jag vågar ställa här för då får jag ev. svar på den smile
Jag har precis monterat 2st Tanlon 10" 400W under hatthyllan (fast i orginal hålen) på min SAAB 9000 CD smile
Det som jag inte kan förstå är varför dom spelar bättre nu än när jag hade dom i min hemma snickrade låda?
Jag har hela tiden fått höra, "av dom som kan", att det kommer att spela som skit om jag monterar dom på detta sätt så jag är förbryllad =$

Låter som en riktigt kass låda då..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

76 Inlägg
30 mars 2011
Tja. Har köpt 4st (se nedan) och har kopplat in dom fram och bakdörrarna direkt till stereon.
Men nu vill ja ha mer tryck i dom och tänkte koppla in slutsteg till dom så minna frågor är.

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … b25-2.html

1 vilket slutsteg rekomenderar ni på prisklassen runt 2 tusen?

2 hur kopplar jag alltihopa osv?

ljudfantast
1 372 Inlägg
30 mars 2011
DLS CA41, fyra kanaler

Plus och minus från varje högtalarelement till varsin kanal på steget..
Resten av kablaget för slutsteget kan du köpa i ett kabelkit i välsorterade bilstereobutiker.

147 Inlägg
30 mars 2011
Tokken skrev:
Niklas1983 skrev:

Jo kan så ha varit fallet jag fick ritningarna av en före detta vän sad
Men jag menar det borde ju bli som de lesta säger ett super dåligt ljud eftersom att bagagen blir som en överdimensionerad låda, eller har jag fel?

Jag fick tipset om att bygga en låd konsol under högtalarna som ska monteras i hatt hyllan men det känns inte som att jag ska behöva göra detta då det spela väldigt bra ändå hmm

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 mars 2011
Billiga basar, vill antagligen ha en jättestor låda eller ingen alls. Har själv haft ett par i nån låda som en kompis hade byggt på ca 60L, spelade varken djupt eller rappt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

1 131 Inlägg
30 mars 2011
Niklas1983 skrev:
Tokken skrev:
Niklas1983 skrev:

Jo kan så ha varit fallet jag fick ritningarna av en före detta vän sad
Men jag menar det borde ju bli som de lesta säger ett super dåligt ljud eftersom att bagagen blir som en överdimensionerad låda, eller har jag fel?

Jag fick tipset om att bygga en låd konsol under högtalarna som ska monteras i hatt hyllan men det känns inte som att jag ska behöva göra detta då det spela väldigt bra ändå hmm

Om du är nöjd så låt det vara som det är smile

VD Hammar
613 Inlägg
2 april 2011
orkar inte göra ny tråd uppnar denna lite, jag har spl dynamics ice 800.1 monoblock va väl lite för snål när jag köpte steget, det orkar inte driva basen fult ut så nu ska nya/ny bas köpas vad rekomenderar ni? ska vara lätt drivet, spelar hårdrock för det mesta

MVH Johan

3 187 Inlägg
2 april 2011
opela skrev:
orkar inte göra ny tråd uppnar denna lite, jag har spl dynamics ice 800.1 monoblock va väl lite för snål när jag köpte steget, det orkar inte driva basen fult ut så nu ska nya/ny bas köpas vad rekomenderar ni? ska vara lätt drivet, spelar hårdrock för det mesta

vad har du för bas nu?
du är alltså ute efter med snärtbas än djupbas?

VD Hammar
613 Inlägg
2 april 2011
nu har jag Us Blaster Striker DVC 12.
Japp det stämmer

MVH Johan

DLS
1 147 Inlägg
2 april 2011
Köp ett rejält framsystem så kommer snärtbasen wink Finns en tråd om detta som behandlar just detta ämnet.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
2 april 2011
opela skrev:
Japp det stämmer

Då är det dags att byta bas hur som helst..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

3 187 Inlägg
2 april 2011
http://blekingebilradio.se/product.html … gory_id=19

jag lägger min röst på denna basen, spelar riktigt fin snärtbas.

VD Hammar
613 Inlägg
2 april 2011
huntelaar skrev:
Köp ett rejält framsystem så kommer snärtbasen wink Finns en tråd om detta som behandlar just detta ämnet.

har redan ordentligt fram system JL Audio XR650-CXi.
Men ne mycket vill ha mer

MVH Johan

VD Hammar
613 Inlägg
2 april 2011
Tokken skrev:
opela skrev:
Japp det stämmer

Då är det dags att byta bas hur som helst..

jo jag vet, skaffa basen precis när jag tog körkortet.

MVH Johan

VD Hammar
613 Inlägg
2 april 2011
big-jepp skrev:
http://blekingebilradio.se/product.html/hertz-hx-250d?category_id=19

jag lägger min röst på denna basen, spelar riktigt fin snärtbas.

ska titta närmare på den tack för hjälpen smile

MVH Johan

Sök