2348
Sök

Summum list

24 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Hej, jag undrar mest om det går att sätta summum krom lister på en V70n utan utrustningspaket? Alltså byta ut org listerna på fronten och baken på bilen? Och isåfall om någon vet vart man kan köpa sånna för vettigt pris
Bilen ifråga är en V70n 2001
Tack för svar

Lastbilsmekaniker
5 268 Inlägg
för 6 timmar sedan
stenis24 skrev:
Hej, jag undrar mest om det går att sätta summum krom lister på en V70n utan utrustningspaket? Alltså byta ut org listerna på fronten och baken på bilen? Och isåfall om någon vet vart man kan köpa sånna för vettigt pris
Bilen ifråga är en V70n 2001
Tack för svar

Kommer inte ihåg om 01an fick några sådan lister men 05 och uppåt hade en krom list på sig hade det på min gamle 05a

JDM Life Sweden
1 116 Inlägg
för 6 timmar sedan
Du måste byta stötfångare till facelift (2005+) för att kunna montera summumlister. Listerna består av 2 delar. Listen mot stötfångaren och sen själva krom listen som man klickar fast i den första listen. Det är inte samma lister som sitter på Kinetic och Momentum.

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm

24 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Rikard_Persson skrev:
Du måste byta stötfångare till facelift (2005+) för att kunna montera summumlister. Listerna består av 2 delar. Listen mot stötfångaren och sen själva krom listen som man klickar fast i den första listen. Det är inte samma lister som sitter på Kinetic och Momentum.

Vet du om det går att sätta facelift front på icke facelift utan några större problem? Och måste man isåfall byta strålkastare också?

24 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Eller kan man helt enkelt bara sprej måla org listerna i krom och sedan klarlack?

JDM Life Sweden
1 116 Inlägg
för 6 timmar sedan
stenis24 skrev:
Rikard_Persson skrev:

Vet du om det går att sätta facelift front på icke facelift utan några större problem? Och måste man isåfall byta strålkastare också?

Det ska gå att byta utan större problem. Du bör byta strålkastare med till Momentum/Summum strålkastarna för att matcha. Du behöver dimljus från facelift också. Blir mycket modernare utseende också.
Rekomenderar att du kollar med Volvo så att fästen är samma.

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm

24 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Rikard_Persson skrev:
stenis24 skrev:
Rikard_Persson skrev:

Det ska gå att byta utan större problem. Du bör byta strålkastare med till Momentum/Summum strålkastarna för att matcha. Du behöver dimljus från facelift också. Blir mycket modernare utseende också.
Rekomenderar att du kollar med Volvo så att fästen är samma.

Verkar som de flesta säger att det är ganska likt med fästen och möjligtvis får bråka minimalt med dom. Men momentum och summum strålkastarna är väl xenon? Blir det inte påbackning av besiktning av det?

Sök