C-son skrev:
Nu måste ja bara skriva.
Dom som skriver att deras hundar far illa av raketerna och vill förbjuda dom.. de e lika löjligt som att dom som köper raketer vill förbjuda era hundar!!
Hur många har inte strukit med för att dom köpt hund och deras så kallade gullesnutt har huggit ihjäl någon??? Är djurvän men en raket kan du fan lita på mer än en hund.. du kan själv bedömma avståndet till den.. det händer inget förrän du tänder på.. händer de inget behöver du inte gå fram till den frivilligt.. gör du det är du bara dum i huvet.. däremot dom som har hundar.. du vet inte hur den kommer reagera alls i vissa förhållanden.. slår de slint i huvet på den så väljer du fan inte avstånd, å du kan heller inte välja när du ska gå fram till den om de slår slint.. du kan helt enkelt inte göra så mycke som ett skit egentligen.
JAG gissar på att de har strukit med mer folk genom hundar som har attackerat folk än raketer genom åren. och även skador.
Nej lägg ner allt fjanteri om att förbjuda.
Sen efter vad ja har sett själv me raketer så är det de att folk går fram till dom om dom inte funkar, folk ska hålla i dom i pinnen å skjuta iväg dom, lägga dom ner för å se vad som händer m.m m.m.
Så de flesta olyckor ä självförvållade skulle jag tro.
Och JA jag vet va de innebär me en skotträdd hund, min morsas granne har en som är det.. men ska det hindra hela området på ca 50-70 pers från att fira nyår me raketer bara för att hon har en hund som är det? Sen köper man hund kan man tänka på detta i förväg och träna upp den rätt bra från start, tex genom att låta den gå med jägare på en skjutbana, öva genom att tex blåsa upp plastpåsar då och då och smälla av.. har vart me om de själv me flera hundar genom åren vi har gjort så på i familjen, och vi har aldrig haft en skotträdd hund.
Det är mitt tycke.. sen får ni tycka va ni vill, de e valfritt