2279
Sök

Volvo S70R . Rimligt pris

41 Inlägg
20 december 2008
Aker_s40 skrev:
mojja skrev:
Severin skrev:

Precis big_smile !! Därför köper man en S70R hellre än en M3a, för dom är billigare i drift.. Dessutom är de flesta M3orna sönderkörda.. Dom som är i gott skick kostar över 130k, vilket då är dyrare än S70R smile !

En sak förstår jag inte, vart du vill komma med allt detta smile hehe ?!

http://www.blocket.se/vi/18277912.htm?ca=8_s
Fin bil i bra skick och lämnar även 35k i pengar till reparationer och driftkostnader:)

Vart jag vill komma? jadu! Vi diskuterar ju och du tycker en sak o jag en annan du talar dig varm för din och jag min.

Vänligen mojja

Och du snackar om överpris på hans s70r hmm

Vad är då 75000kr för en 14 år gammal bmw med 14000 mil på mätaren? Må va hänt att det är en m3:a men skulle aldrig lägga så mycket pengar på en gammal bil. Ska man lägga mycket pengar på en gammal bil ska det ju vara något speciellt med den, därav är s70r ett bra exempel, för de växer ju inte på träd direkt.

Sen folk som lägger ut länkar på andra bilar de skulle ha köpt för 100000kr, vad är det för trams? Han vill veta vad hans s70r är värd, och inte vad ni tycker om volvo och varför man ska köpa nått annat.

Många har ju skrivit vad dom tycker vad hans bil e värd och dom flesta har ju sagt runt 60-70k Följd diskutionerna har ju kommit pga att vissa inte instämmer och tycker att det inte finns bättre och mer prisvärda bilar i den penga klassen som trådskaparen vill ha för sin. Då tycker jag det är fullt relevant att lägga ut anonser på andra bilar som är mer prisvärda fast billigare för att försöka ge ett rimligt värde på trådskaparens bil.

Angående bmwn så är den 3 år äldre än trådskaparens och har ungefär samma mil. Bilen är otrimmad och ej pulad med vilket ger ett högre värde. Bmwn har bättre prestanda och är byggd för sina hästkrafter vilket trådskaperens volvo ej är längre pga effektökningen o.s.v

vänligen mojja

Reservdansk
6 271 Inlägg
20 december 2008
Xoff skrev:
Volvo__Mannen skrev:
Xoff skrev:
Gah, jag håller med vissa här inne, man måste vara lite realistisk ibland, en R är bara en vanlig T5 med lite extra utrustning, nått annat är det inte, varför skulle de då vara värda dubbelt så mycket??

ja en S70R tillverkades bara i en mycket begränsad upplaga, betydligt ovanligare än V70R av samma år. och en t5 är ju en dussinbil

ja, precis, då är man ju skitsmart när man köper en T5 för lägre pris som ändå erbjuder allt en R kan erbjuda...

Men en T5 erbjuder ju inte allt som en R har - T5 har mindre bromsar, tråkigare inredning, färre utrustningsdetaljer, mindre turbo, mindre intercooler, ingen diffbroms, o.s.v.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Reservdansk
6 271 Inlägg
20 december 2008
mojja skrev:
Många har ju skrivit vad dom tycker vad hans bil e värd och dom flesta har ju sagt runt 60-70k Följd diskutionerna har ju kommit pga att vissa inte instämmer och tycker att det inte finns bättre och mer prisvärda bilar i den penga klassen som trådskaparen vill ha för sin. Då tycker jag det är fullt relevant att lägga ut anonser på andra bilar som är mer prisvärda fast billigare för att försöka ge ett rimligt värde på trådskaparens bil.

Angående bmwn så är den 3 år äldre än trådskaparens och har ungefär samma mil. Bilen är otrimmad och ej pulad med vilket ger ett högre värde. Bmwn har bättre prestanda och är byggd för sina hästkrafter vilket trådskaperens volvo ej är längre pga effektökningen o.s.v

vänligen mojja

Så du tror inte en BMW M3, -94 dessutom, är sönderkörd/slutkörd, med sina många hundra hästkrafter, o.s.v.?

Så sketna supror, M3or, M5or, skylines från mitten av 90-talet är värda massor mer pengar än en S70R?
Och dom, är i princip extremt hårt körda allihop.
Eller du går enbart på prestandan?

Jag säger inte att de är kassa för det, men eftersom du kallar en Volvo från -98 för "sketen volvo" så kan man väl kalla supror, bmw och nissan från mitten av 90-talet för sketna "respektive-märke-här".
Det är precis samma sak, bara det att du är helsåld på BMW och what-so-ever, och anser att Volvo inte är värt ett vitten, och jag samt andra, menar på att det är en exklusiv, fåtalig och eftertraktad modell som har relativt få mil på mätaren för sin ålder.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

2 638 Inlägg
20 december 2008
mojja skrev:

vänligen mojja

Ja, men nu handlade det väl om en speciell modell av en bil. Gjorde en snabb sökning på blocket, gissa vad det fanns mest av, s70r eller bmw m3?

Sen som någon gjorde, att jämföra en s70r med bmw, som det finns massor av på blocket samt som gått över 20000mil anser jag inte relevant i denna tråden.

451 Inlägg
20 december 2008
Mojja har så rätt i allt han säger, precis samma tanke sätt som jag..

För dom 100k du säljer din bil, skulle jag fan lägga på lite till och ta en M5 i samma pris klass.

Mer av alllt får du då, då menar jag ALLT

Du har fått svar på din fråga och tkr nu att denna tråd ska låsas

Rimligt pris? lägg dig som medel och inte överklass . slut

2 638 Inlägg
20 december 2008
TurbOla skrev:
mojja skrev:

vänligen mojja

Så du tror inte en BMW M3, -94 dessutom, är sönderkörd/slutkörd, med sina många hundra hästkrafter, o.s.v.?

Så sketna supror, M3or, M5or, skylines från mitten av 90-talet är värda massor mer pengar än en S70R?

Jag säger inte att de är kassa för det, men eftersom du kallar en Volvo från -98 för "sketen volvo" så kan man väl kalla supror, bmw och nissan från mitten av 90-talet för sketna "respektive-märke-här".
Det är precis samma sak, bara det att du är helsåld på BMW och what-so-ever, och anser att Volvo inte är värt ett vitten, och jag samt andra, menar på att det är en exklusiv, fåtalig och eftertraktad modell som har relativt få mil på mätaren för sin ålder.

Du har heltklart en poäng där, kunde inte skrivit det bättre själv. wink

1 878 Inlägg
20 december 2008
allt mellan 75-90,000:- för en S70R tycker jag är ett rimligt pris. med tanke på hur det är med ekonomin nu i sverige så skulle ajg ha väntat att sälja den tills sverige kommer på fötter igen.

41 Inlägg
20 december 2008
TurbOla skrev:
mojja skrev:

vänligen mojja

Skriver jag att dom är mer värda än en s70r? Eller länkade jag till en som är ute för 75k? Finns säkert prutmån även på denna precis som på volvon men utgångs priset är mer rimligt satt.
Sen länkades det till bilar i samma prisklass och även billigare bilar som många tyckt varit ett mycket bättre köp än en sketen s70r.

Jag är inte heltsåld på bmw men tycker en m3 e36 är ett bättre köp och roligare bil på alla sätt och vis än en volvo s70r.  Tydligen både billigare snabbare komfortablare och lyxigare än en s70r.
Har jag någonstans skrivit att den är mint condition den är säkert varken mer eller mindre sönderkörd än volvon. Så snälla lägg inte "ord i min mun"

Visst du sitter på en 855 r och verkar tro att den är en blickfångare enligt dina tidigare inlägg snälla människa vakna upp det är väl i din raggarkrets någon kanske komenterar bilen men en vanlig svennson lyfter inte ens ett ögonbryn för en 850 med ett r-märke på.
Vanligt folk bryr sig ju knappt om m3 e46 cabbar längre.

Vänligen mojja

1 587 Inlägg
20 december 2008
Frozen1985 skrev:
allt mellan 75-90,000:- för en S70R tycker jag är ett rimligt pris. med tanke på hur det är med ekonomin nu i sverige så skulle ajg ha väntat att sälja den tills sverige kommer på fötter igen.

Ja håller med dig.. Behåll bilen ! big_smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 december 2008
Severin skrev:
Martin 9-3 skrev:
Severin skrev:

Haha om hans bil är värd 60, vad är min värd då ?? big_smile

Ska han få den lättsåld så 60... går nog få 70 till våren.

Humm. 2år äldre än trådskaparens. Gått lika långt. Obes och avställd och säljes pga du blivit fråntagen körkortet... 35-40 papp

haha big_smile !! Ska genast sänka priset till 30k wink Eftersom du är så himla smart o räknade ut värdet på den åt mig wink

Ursäkta men det är ju första man ser i annonsen att den är på annons pga förlorat körkort. Låter inte lovande.

Sen står det inget alls om vinterdäck, vilket är extrakostnader på 10papp till.
Att inte veta om den går igenom besiktningen och sen skatta för den är stort minus.
Sen är det automat wink
30K kanske är väl billigt men 35-40 känns normalt för det jag ser i annonsen.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

260 Inlägg
20 december 2008
Känns inte som nån kommer någon vart här tongue Alla måste försvara sina bilar o blabla..

Jag tycker att det där R´et är så överskattat, ser ju ut som en vanlig s70 me ett par R fäljar och lite krafs krafs på, sen att det är piggare motor o diff o lite grejer, visst.. men lite väl överskattat väl?

Men klart en riktigt volvo fantast så är ju detta en bil som bara gjordes i ett viss exemplar så.. smile
Man ser de på olika sett...

41 Inlägg
20 december 2008
Aker_s40 skrev:
mojja skrev:

vänligen mojja

Ja, men nu handlade det väl om en speciell modell av en bil. Gjorde en snabb sökning på blocket, gissa vad det fanns mest av, s70r eller bmw m3?

Sen som någon gjorde, att jämföra en s70r med bmw, som det finns massor av på blocket samt som gått över 20000mil anser jag inte relevant i denna tråden.

Ohhh den jag länkade till hade gått 14k mil 1 ägare dom sista 5 årena o.s.v
Precis det finns hur många som helst bmw m3or ute till salu för dessa pengar och folk kan välja och vraka efter en bil som passar deras smak.  Jag har inte länkat till någon m3a som gått över 20k mil så åter igen "lägg inte ord i min mun"

Vänligen mojja

1 587 Inlägg
20 december 2008
Martin 9-3 skrev:
Severin skrev:
Martin 9-3 skrev:

Ska han få den lättsåld så 60... går nog få 70 till våren.

Humm. 2år äldre än trådskaparens. Gått lika långt. Obes och avställd och säljes pga du blivit fråntagen körkortet... 35-40 papp

haha big_smile !! Ska genast sänka priset till 30k wink Eftersom du är så himla smart o räknade ut värdet på den åt mig wink

Ursäkta men det är ju första man ser i annonsen att den är på annons pga förlorat körkort. Låter inte lovande.

Sen står det inget alls om vinterdäck, vilket är extrakostnader på 10papp till.
Att inte veta om den går igenom besiktningen och sen skatta för den är stort minus.
Sen är det automat wink
30K kanske är väl billigt men 35-40 känns normalt för det jag ser i annonsen.

Så den åker ner i pris genast efter att du fått veta att ja förlorat körkortet.. Tänk om ja inte skrev det då.. Hade du värderat den till ett högre pris bara för det ?? 10 papp för vinterdäck yikes ?

Är det någon mer som delar samma åsikt ??

2 638 Inlägg
20 december 2008
mojja skrev:
Skriver jag att dom är mer värda än en s70r? Eller länkade jag till en som är ute för 75k? Finns säkert prutmån även på denna precis som på volvon men utgångs priset är mer rimligt satt.
Sen länkades det till bilar i samma prisklass och även billigare bilar som många tyckt varit ett mycket bättre köp än en sketen s70r.
Jag är inte heltsåld på bmw men tycker en m3 e36 är ett bättre köp och roligare bil på alla sätt och vis än en volvo s70r.  Tydligen både billigare snabbare komfortablare och lyxigare än en s70r.
Har jag någonstans skrivit att den är mint condition den är säkert varken mer eller mindre sönderkörd än volvon. Så snälla lägg inte "ord i min mun"

Visst du sitter på en 855 r och verkar tro att den är en blickfångare enligt dina tidigare inlägg snälla människa vakna upp det är väl i din raggarkrets någon kanske komenterar bilen men en vanlig svennson lyfter inte ens ett ögonbryn för en 850 med ett r-märke på.

Vänligen mojja

1. Vad är det som gör en s70r mer sketen än en m3 från 94?
2. Tycker du verkar helsåld på bmw, för det finns väl mer vettiga bilar än bmw för 100 00kr?
3. Vad är det som säger att en m3 är komfortablare och lyxigare än en s70r?
4. Vad är det som säger att en 855 t5r inte skulle vara en blickfångare för att du inte bryr dig?

Vill förtydliga att jag inte är helt och hållet Volvofantast, men tycker bara att det är fel att säga att en s70r är sketen m.m. och att en sån bil är si eller så när man inte har en aning om vad man snackar om.

2 638 Inlägg
20 december 2008
babyblue242 skrev:
http://www.blocket.se/vi/19557713.htm?ca=20_s

http:.............................

Ett litet urval av vad jag hade köpt för ca 100k......  wink

mojja skrev:
Precis det finns hur många som helst bmw m3or ute till salu för dessa pengar och folk kan välja och vraka efter en bil som passar deras smak.  Jag har inte länkat till någon m3a som gått över 20k mil så åter igen "lägg inte ord i min mun"
Vänligen mojja

Det var denna länken jag menade, läs om, läs rätt. Sen skrev jag "Sen som någon gjorde, att jämföra en s70r med bmw, som det finns massor av på blocket samt som gått över 20000mil anser jag inte relevant i denna tråden."

Och då förstår jag inte resonemanget riktigt, varför inte betala mera för något som är speciellt samt som det inte finns många exemplar av, även om bilen i fråga är 10 år gammal?

För att återgå till trådskaparens fråga, max 90 000kr tror jag att du kan få ut för s70r:en.
Senast redigerat av Aker_s40 (20 december 2008)

41 Inlägg
20 december 2008
Aker_s40 skrev:
mojja skrev:

Vänligen mojja

1. Vad är det som gör en s70r mer sketen än en m3 från 94?
2. Tycker du verkar helsåld på bmw, för det finns väl mer vettiga bilar än bmw för 100 00kr?
3. Vad är det som säger att en m3 är komfortablare och lyxigare än en s70r?
4. Vad är det som säger att en 855 t5r inte skulle vara en blickfångare för att du inte bryr dig?

Vill förtydliga att jag inte är helt och hållet Volvofantast, men tycker bara att det är fel att säga att en s70r är sketen m.m. och att en sån bil är si eller så när man inte har en aning om vad man snackar om.

1. Både volvon och bmwn är precis lika sketna men bwmn är roligare och bättre på allt föutom vinterväglag.
2. Är tyvärr inte helsåld på bmwn men i det syfte dessa bilar e tänkta att användas så har ju bmw lyckats skapligt bättre än volvo med sin m3a.
I vilket segment vinner volvon mot en m3a förutom på framkommligheten på vinterväglag pga 4-hjulsdriften?
3: Skulle vilja påstå att bmw vet hur man bygger skrammel fria tysta behagliga bilar. Bilar som tilltalar och har vägegenskaper volvo har långt kvar för att uppnå till o.s.v
4: Att påstå att en 850-r får en vanlig svennson att lyfta blicken är väl lite väl att ta i även för er inbitna.

Jag gillar volvo och har dom senaste 4 årena ägt 3 st fabriksnya volvo bilar. Det är inget fel på dom men dom spelar inte i samma liga som t.ex mb,bmw audi.¨

Vänligen mojja

41 Inlägg
20 december 2008
Aker_s40 skrev:
babyblue242 skrev:
http://www.blocket.se/vi/19557713.htm?ca=20_s

http:.............................

Ett litet urval av vad jag hade köpt för ca 100k......  wink

mojja skrev:
Vänligen mojja

Det var denna länken jag menade, läs om, läs rätt. Sen skrev jag "Sen som någon gjorde, att jämföra en s70r med bmw, som det finns massor av på blocket samt som gått över 20000mil anser jag inte relevant i denna tråden."

Och då förstår jag inte resonemanget riktigt, varför inte betala mera för något som är speciellt samt som det inte finns många exemplar av, även om bilen i fråga är 10 år gammal?

För att återgå till trådskaparens fråga, max 90 000kr tror jag att du kan få ut för s70r:en.

För att köparna inte anser att en s70r är värd ca 100k Därför står den fortfarande till salu efter så lång tid.
En vara blir aldrig dyrare än vad någon köpare är villig att betala för den.
Därav ts fråga vad tror ni min bil är värd.

Har inte sett någon förutom er inbitna som ser något så stort värde i en s70 refined.

vänligen mojja

684 Inlägg
20 december 2008
Gör som så behåll den så länge, eller sänk den till runt 90 tkr.

Sen att alla antivolvo människor alltid hittar till volvo-trådar, ni kan ju gå och gömma er någon stans.

Men som det alltid är med "prestanda/ovanliga" volvo så är det just volvofantaster man endast vänder sig till. Om inte priset är helt befängt billigt.

Och mojja att folk itne vänder ögona efter en volvo? hmm jag som volvofantast vänder då ögonen titt som tätt efter volvo bilar.

Sen ska jag poängtera att jag gillar annat än volvo med, som bmw som ni varigt inne på innan med.

Och försäkringspengar som någon var inne på är en jävla skillnad mellan en m3 och en s70r, då en m3:a för du ge ca 14000:- året (om du är äldre och bor på landet i en villa) jag som 20 åring skulle få ge ca 35000:- för ett år.*

Är antagligen billigare på volvon.

Så nu tycker jag ni slutar snacka skit och pajjkasta volvo som märke då det inte är det tråden ska gå ut på.

Punkt.

*Källa trygghansa.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

131 Inlägg
20 december 2008
Har suttit o läst igenom tråden då ja själv har en Volvo R bil tillsalu.. Har egentligen inte nått vettigt o säga er mer än att en R är alltid en R även om de inte skiljer så mycke mot tex en t5. Visst finns de människor som letar efter just R bilar men de är jäkligt få tyvärr.. Sen att när lillebror va inne på o byta in sin gamla 850R på en lokal volvohandlare så sa de att de inte finns någon "R" modell o att hans värderades som en "SE" modell.. Det om något tyder ju på att alla R inte har de så lätt där ute i världen:)

Mvh Peter

356 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
villon skrev:
Gör som så behåll den så länge, eller sänk den till runt 90 tkr.

Sen att alla antivolvo människor alltid hittar till volvo-trådar, ni kan ju gå och gömma er någon stans.

Men som det alltid är med "prestanda/ovanliga" volvo så är det just volvofantaster man endast vänder sig till. Om inte priset är helt befängt billigt.

Och mojja att folk itne vänder ögona efter en volvo? hmm jag som volvofantast vänder då ögonen titt som tätt efter volvo bilar.

Sen ska jag poängtera att jag gillar annat än volvo med, som bmw som ni varigt inne på innan med.

Och försäkringspengar som någon var inne på är en jävla skillnad mellan en m3 och en s70r, då en m3:a för du ge ca 14000:- året (om du är äldre och bor på landet i en villa) jag som 20 åring skulle få ge ca 35000:- för ett år.*

Är antagligen billigare på volvon.

Så nu tycker jag ni slutar snacka skit och pajjkasta volvo som märke då det inte är det tråden ska gå ut på.

Punkt.

*Källa trygghansa.

Tackar för denna kommentaren smile

Sök