corsa_m skrev:
Astramarkus skrev:
Kör du med org bärarmar, eller breddat? Korta drivaxeln (eller knuten snarare) får stryk om man inte flyttar in läget för knuten ca en cm, då Corsan är smalare än Calibran. Bara ett tips så slipper du rasa knutar på löpande band
Min knut mår inget bra längre, jag körde org. Långa axeln vet jag inte hur det är med f-låda, jag kör med delad axel (fwd) och då finns det tillrääckligt med skjuvutrymme för knuten.
Riktigt fränt blir det iallfall! Skall du ha tag på ett breddningskit, hojta till, jag plastar ett för fullt...
bra upplysning men då ska jag också komma med ett tips så du slipper korta axlarna, använd bäramen från en -93 tom -96 och kulleden från en -98 eller nyare då blir länkarmen lite längre, har den setupen på rallycrosscorsan och där har det gått en!! (1) knut på 3 säsonger.
hur ser det kitet ut? har ju iofs redan ett men kan vara kul att se hur ditt ser ut?
nu har jag lunchat nog, dags att bege sig till garaget igen
Ahh, lysande, har en -94, så då får det bli nya kulleder. Glömde bort att du ju kör Corsa i RC också.
Kan skicka en konceptbild, plastar nu så det är ju liksom inte så presentabelt...
Brett blir det iallfall, kommer rymma 9x17" ET20 runt om, fick tokvalsa för att få in 7x16 under orginalskärmarna...
Hursomhelst, fortsätt såhär, ser lysande bra ut!
Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!