4478
Sök

Opel corsa GSI 4x4 turbo

1 291 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
#681
Då ska vi se, det var länge san jag hade möjlighet att skruva i denna nu.
Har börjat beta av lite av grejjerna som måste fixas innan slutbesikting.

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_1253_173116844.jpg

Tuta och knapp till den, perfekt att jaga folk på banan med
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_1256_173116924.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_1248_173116511.jpg

Styrstoppar, har dock bara hunnit montera på den enklare sidan, det är småtrångt på högersidan bakom generatorn..
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_1244_173116568.jpg

Jag har ju ett nätt och fint "gockis" pedalställ, kanske lite för nätt då jag vet minst 2 som bromsat sönder bromspedalen och det slipper jag gärna.
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_1250_173116645.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_1252_173116785.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_1254_173118646.jpg

Det blev också en version 2 på microbrytaren till bromslyset då den gamla versionen blev krokig när man bromsade ordentligt.
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_1262_173117740.jpg

Staget där gjorde jag redan i sommras, gjorde stor skillnad för känslan i pedalen!

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_1263_173118707.jpg

Satte dit min moddade hastighetsmätare, en blandning mellan calibra T och Corsa B.
Ska bara ut och kolla av den mot GPS och sedan göra en ny mätartavla med rätt skala och design för att matcha mitt riktiga mätarhus.

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/img_1268_173119180.jpg


1 513 Inlägg
1 november 2011
#682
ser riktigt bra ut som vanligt här!!


Bilplåtslagare
49 Inlägg
14 november 2011
#683
Ser riktigt bra ut!! vad använde du för dimensioner på rambalkarna du byggde i bak??

1 291 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
#684
Crissse skrev:
Ser riktigt bra ut!! vad använde du för dimensioner på rambalkarna du byggde i bak??

Dom är 60x40x2
Dessutom är bågen kopplad till alla infästningspunkter för bakvagn så dom är inte ensamt bärande.


1 291 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#685
Har fått stilla skruvhungern en gnutta i helgen, om än inte så mycket..
Har haft ett litet oljeläkage på turbon, det har hängt en droppe under avgashuset ibland så det skulle kollas upp samtidigt som jag skulle byta termostathus och montera en motorvärmare.

Läkaget visade sig komma från axeln på turbon såklart..
Så frågan är, är det nåt som man klarar av att ordna själv och vars får man tag i grejjer?
är en volvo kkk k24

Har även skaffat en gopro nu, liksom 2 kompanjoner till så vi har nu 3 st att leka med :thumbright:
Lyckades få iväg ett kort med den iaf på motorvärmaren monterad.

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2011/gopr8710_176836802.jpg


R1 driver!
5 128 Inlägg
14 december 2011
#686
Fick för mig att jag behövde friska upp minnet om ditt bygge, så nu har jag fått igenom hela tråden.

Kan fortfarande inte säga mycket mer än att allt bara är så jävla bra!

Är just nu grymt sugen på att köpa mig ytterligare en VW Lupo, och bygga om till antingen 4wd eller rwd. Har du några bra tips på läsvärd info, var man kan vända sig för frågor och funderingar och liknande? smile


1 291 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
#687
_DamnIt skrev:
Fick för mig att jag behövde friska upp minnet om ditt bygge, så nu har jag fått igenom hela tråden.

Kan fortfarande inte säga mycket mer än att allt bara är så jävla bra!

Är just nu grymt sugen på att köpa mig ytterligare en VW Lupo, och bygga om till antingen 4wd eller rwd. Har du några bra tips på läsvärd info, var man kan vända sig för frågor och funderingar och liknande? smile

Kul smile
Köp SFRO-boken, där har du allt grundläggande.
Nackdelen med 4wd är att det är svårt att hitta en drivlina som är stryktålig för vettiga pengar.


R1 driver!
5 128 Inlägg
17 december 2011
#688
MattiasH skrev:
_DamnIt skrev:
Fick för mig att jag behövde friska upp minnet om ditt bygge, så nu har jag fått igenom hela tråden.

Kan fortfarande inte säga mycket mer än att allt bara är så jävla bra!

Är just nu grymt sugen på att köpa mig ytterligare en VW Lupo, och bygga om till antingen 4wd eller rwd. Har du några bra tips på läsvärd info, var man kan vända sig för frågor och funderingar och liknande? smile

Kul smile
Köp SFRO-boken, där har du allt grundläggande.
Nackdelen med 4wd är att det är svårt att hitta en drivlina som är stryktålig för vettiga pengar.

Det hade jag tänkt göra! smile

Då är det nog tur att jag börjar komma in mer på att köra RWD istället, och antagligen en 2.0T från en saab 900 smile


Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
17 december 2011
#689
_DamnIt skrev:
MattiasH skrev:
_DamnIt skrev:
Fick för mig att jag behövde friska upp minnet om ditt bygge, så nu har jag fått igenom hela tråden.

Kan fortfarande inte säga mycket mer än att allt bara är så jävla bra!

Är just nu grymt sugen på att köpa mig ytterligare en VW Lupo, och bygga om till antingen 4wd eller rwd. Har du några bra tips på läsvärd info, var man kan vända sig för frågor och funderingar och liknande? smile

Kul smile
Köp SFRO-boken, där har du allt grundläggande.
Nackdelen med 4wd är att det är svårt att hitta en drivlina som är stryktålig för vettiga pengar.

Det hade jag tänkt göra! smile

Då är det nog tur att jag börjar komma in mer på att köra RWD istället, och antagligen en 2.0T från en saab 900 smile

Helt rätt motorval.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

R1 driver!
5 128 Inlägg
17 december 2011
#690
UhrJr skrev:
_DamnIt skrev:
MattiasH skrev:

Kul smile
Köp SFRO-boken, där har du allt grundläggande.
Nackdelen med 4wd är att det är svårt att hitta en drivlina som är stryktålig för vettiga pengar.

Det hade jag tänkt göra! smile

Då är det nog tur att jag börjar komma in mer på att köra RWD istället, och antagligen en 2.0T från en saab 900 smile

Helt rätt motorval.

Det tycker jag allt! Går ju att plocka mängder med effekt för ingenting! smile


Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
17 december 2011
#691
Ja exakt. Blev lite förvånad när jag såg att Mattias inte valde den motorn. Men någon måste ju hålla Opel-flaggan högt smile

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

R1 driver!
5 128 Inlägg
17 december 2011
#692
Precis! Men hans verkar gå bra så det räcker och blir över ändå! smile


1 291 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
#693
UhrJr skrev:
Ja exakt. Blev lite förvånad när jag såg att Mattias inte valde den motorn. Men någon måste ju hålla Opel-flaggan högt smile

Det får räcka med att du kör saab, det ska ju vara lite sport wink
Finns ju för- och nackdelar med allt och ska man balla ur totalt spelar det ju ingen roll tyå wink

_DamnIt skrev:
Precis! Men hans verkar gå bra så det räcker och blir över ändå! smile

Nej det saknas mycket effekt, nytt sprut å 100 kusar till så kanske jag klarar mig smile
Som det är nu orkar han ju inte ens hålla lös alla fyra på 2an även om man kommer med fart..


R1 driver!
5 128 Inlägg
18 december 2011
#694
Kommer det 100 ponnysar till sen då? Eller det får va som det är nu? smile


1 291 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
#695
_DamnIt skrev:
Kommer det 100 ponnysar till sen då? Eller det får va som det är nu? smile

Ska montera ett VEMS efter jul, det och nya spridare borde locka fram iaf 100 till wink


R1 driver!
5 128 Inlägg
18 december 2011
#696
Härligt! Ser fram emot resultatet! smile


1 291 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
#697
Har varit lite väl lugnt på skruvarfronten..
Men köpte mig en liten julklapp till bilen som kom i mellandagarna smile

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2012/imag0026_182398838.jpg

Ett stycke vems 3.6 med "färdig" härva och stora displayen. fin härva med enkel inkoppling.
Hann dock inte mer än att koppla upp datorn och testa lite givare och så. Är helt grön på detta så man måste ju försöka lära sig samtidigt som man håller på.

Saknar dock ersättare för fördelare inkl hallgivare från en fördelarlös c20xe (nån som ar en sån?) samt dubbelspolen än så inga startförsök iaf.


1 291 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#698
Har kopplat in VEMSet nu, haft igång den och pulat ihop en snäll map med bara torrgasa.
Fick assistans igår av Jonas så man kunde åka ut på banan och mappa lite mer på last. Dock inte helt problemfritt, ville bara gå på 3 när man börja belasta den lite :shock: jag som glömt att jag stoppade dit en omgång super4 stift sent i höstas när den släckte ett på tomgång med originalsprutet roll 4 nya bcpr7es och den gick som tåget igen.

Har kvar att sätta dit hallgivaren, byta spridare och börja använda tomgångsmotor och magnetventilen men dom 2 sista får vänta lite innan den går fint med rätt grejjer i.

Bilder är det ont om då digitalkameran pajjat men telefon har jag haft fram nån liten sväng iaf.

Det är fint med 4wd så man kan mappa även vinterhalvåret
http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2012/imag0037_183723144.jpg

http://holmgrenmotorsport.blogg.se/images/2012/sam_0067_183723238.jpg


Jackass
799 Inlägg
10 januari 2012
#699
Det är så härligt att läsa om det här bygget, du har gjort ett strålande jobb Mattias, tack för att underhåller oss som läser tråden :-)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

1 291 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#700
De är ju kul det smile även om jag känner att jag blivit sämre på uppdatera nu för tiden.



Sök