BobbyM skrev:
För att redan ut ett och annat! Varför skall jag betala för något som inte är slutfört? Bilen kom tillbaka på bärgare när jag står o väntar på att hämta ut min bil. All olja o Glykol ligger på motorvägen. Att firman inte visste att bilen var oreggad är lögn. Varför har de då inget reg nr på fakturan som de brukar? Varför har de skrivit upp chassi nr i stället? Samt när jag boka service tog de chassi nummer för att inget reg nr fanns för de behövde uppgifter till oljefilter och mängder olja m.m. Att sedan 1 mekaniker och 1 praktikant tar min bil ut på motorvägen utan lov trots att jag sagt till, och kör rent utav " skit" med bilen och glider i sidled över motorvägen från räcke till räcke? Har man då kört i 110kmh???.. Då skulle dessa bilar aldrig få va godkända att köra på vägen reggad som oreggad. Jag har inte kontaktat AB utan de kontaktat mig och jag vill inte "snyffta" utan vill varna andra att råka ut för samma sak samt tänka efter vad som händer med deras bilar på service. sedan hur jag har råd med en sådan bil bla bla m.m. säger jag
avundsjukakan yttra sig på många sätt. Till samma sätt som att folk inte respekterar andras egendom. Hade inte deras försäkringsbolag bemött mig så bra som de gjorde samt hjälpt mig hade detta säkert inte än varit utrett än. För sedan olyckan har jag inte hört något av firman utan fick sköta allt själv. och nu nästan 3 månader efter får jag en faktura på servicen, visst har jag råd att betala men varför skall jag betala för något jag inte fått? Det lovar jag att ingen av er vill göra!! Och INGEN skall heller göra! Jag är övertygad om att man inte behöver köra så med en bil för att kolla bromsar efter att byta bromsbelägg funkar, för de gamla var heller inte dåliga utan av "race" modell och jag ville ha orginal. Det måste finnas andra sätt ännn att ut på motorväg och man måste heller inte vara 2 personer. Jag har fortfarande inte fått en förklaring från förare eller företag av vad som hände och vederbörande jobbar fortfarande kvar. Så tänk på det om ni lämnar in er bil! Jag kommer leta efter ny SERIÖS verkstad till min nästa bil!
Jag hade sett fram emot en sommar åkandes på div banor m.m. men får leta vidare o hoppas jag hittar någon i samma skick.
Bilen var så kallad importförsäkrad hos Länsförsäkringar.
Och hur jag transporterat bilen har jag också kvitton på.
Till alla er som säger "gör" service själv m.m.
Om ni har en bil för över en halv miljon kronor och inte kan lite på "Sveriges" bäste Dodge mekaniker som han e utsedd till så vem ska man lita på då?
Samt hur roligt e de om något skulle bli fel på en V10 i alu?
När man lämnar in något är det alltid försäkrat mot skador vid service.
Jag är arg och fruktansvärt besviken o vill ALDRIG ha med dem att göra igen.
Och hoppas alla lyssnar o tänker en tanke extra att vem fan ska man lita på?..
Och att jag skulle vart med på service som någon säger att de skulle vart.
VAD tror du jag ville?
Men deras policy är att de har inga "kunder" i verkstaden under service.
Låne bilen fick jag ha hem och sedan komma tillbaka med FULL tankad.
Detta ärendet är långt ifrån uppklarat
Förare samt Firman skall få stå till svars!..
Bobby Moberg