2512
Sök

Tips på lek/rallybil önskas.

7 100 Inlägg
21 december 2008
#21
camaro67 skrev:
bmx skrev:
finns ingen bakhjulsdriven saab!!men däromot så sitter handbromsen bak på 900 ifrån -92(tror ja)

Hehe jaa just de den satt fram först. Ganska smart igentligen men inte lekvängligt big_smile

jupp!aaa smart var det nog smile

tur att man har en 92:a då cool

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

143 Inlägg
21 december 2008
#22
Nej nej nej gör inte misstaget att köpa en tråkig seg 740!

Köp en e30 gärna med diffbroms hur roliga som helst att leka med!!
318is? en billig bil att äga 130hk dom sista modellerna brukar det sitta diffbroms på (ej standard)

With bloody hands i cant deny

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
21 december 2008
#23
En gammal Mercedes 190, hade en sån förra året och den var sjukt rolig och stryktålig som fan smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 december 2008
#24
E30 325 eller E21 323, say no more

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

648 Inlägg
21 december 2008
#25
Volvo 360
Ford Sierra
BMW E30
Opel Manta
Opel Ascona B

alla dom är hyffsat små och lätthanterliga


Avstängd
1 714 Inlägg
21 december 2008
#26
ChevyChevelle skrev:
Bakhjulsdriven SAAB, fyrhjulsdriven ur SAAB:D E ni helt bultade i packboxen:P, fram med bilder

http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_92001

hoppsan jag har läst fel på wikipedia.
framhjulsdrift är nästan samma sak som fyrhjulsdrift, iallafall bokstavligen talat lol

försvarar med att jag hatar saab och vill inte ha med det att göra alls big_smile
Senast redigerat av Emilius (21 december 2008)


30 Inlägg
21 december 2008
#27
Toyota Starlet, den bakhjulsdrivna versionen givetvis


1 464 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
#28
Toyota Starlet? Det var en bubblare må jag säga. smile

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
22 december 2008
#29
volvon e inte så stor som man tror, då vi åkte rally så började vi med en escort sedan en ascona b sen en volvo 240, å volvon var den smidigaste bilen av dom alla, escort var rätt tam i drivlina mm så den räknar ja inte riktigt


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
22 december 2008
#30
Emilius skrev:
ChevyChevelle skrev:
Bakhjulsdriven SAAB, fyrhjulsdriven ur SAAB:D E ni helt bultade i packboxen:P, fram med bilder

http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_92001

hoppsan jag har läst fel på wikipedia.
framhjulsdrift är nästan samma sak som fyrhjulsdrift, iallafall bokstavligen talat lol

försvarar med att jag hatar saab och vill inte ha med det att göra alls big_smile

Hahahaha

BMX, og900 fick väll handbromsen bak 1988?
Senast redigerat av TenZer (22 december 2008)

Rock'n Roll

178 Inlägg
22 december 2008
#31
volvo 360 = liten, billig, välbalanserad, underskattad.. tar bara någon timme att kasta ner en 16v eller turbo motor från en 740 och vips så har du en ruskigt rolig bil:P


4 506 Inlägg
22 december 2008
#32
Köp inte 740 om du ska köra rally.
Det finns en anledning till att det är 240 som
blev och fortfarande är bilen folk vanligtvis
bygger om för rally/bana.

740: ~1600kg (Och är för lätta i baken. Vikten ligger ej rätt för inspererad körning. Om du ej bygger om)
240: 1340kg mer välbalanserad och allt. Presis allt finns att köpa till dem för att bygga banbil eller rally
bil. Allt vad det gäller drivlina, hjulupphägning, väghållning, säkerhet et.c finns att köpa fabriks nytt från ett flertal företag, Och då menar jag en Mekonomen, Micro m,m utan seriösa företag som är specialiserade innom
ämnet.  Grupp-A bilarna bantades ner till mellan 1000kg - 1100kg te.x.
karosseri delar som: Huv, bagagelucka, dörrar, framskärmar, skärmbreddare, hela kitt för sidorna m,m
finns färdigtillverkade att beställa. Och glöm Agadiff det e ren skit imo. Skaffa en riktig DetroitLocker
eller Thorseindiff (Stavning?). Att svetsa diffhjulen leder bara till ökat slitage på drivaxlar m,m och
tillslut så går dem av, Det är bara en av "bi-effekterna". En annan avgörande är att det funkar helt enkelt
inte lika bra om du ska vara lite seriös eller bryr dig om körkänslan.
Hur du vill bygga din motor bestämmer du själv om du inte ska köra under licens.
Finns en uppsjö av seriösa delar där med till rödblocken.

Det finns även en stor begagnat marknad på sådana prylar på olika rally sidor där du kan fynda
om det svider för mkt att köpa nya grejer.

Avslutar med en länk till Sam Steffansson Automotive mer kännt som S.A.M.
Där du kan se ett exempel på delar som i detta fallet S.A.M säljer till jusst 200 modellen.

Klicka på länken nedan
Sedan på: [Volvo]
Välj Fliken: [240 (140)]
http://www.samsteffansson.se/

//Wallis
Senast redigerat av _Wallis_ (22 december 2008)

Kan du andas kan du dö.

30 Inlägg
22 december 2008
#33
MrJAM skrev:
Toyota Starlet? Det var en bubblare må jag säga. smile

Japp http://www.blocket.se/vi/19359951.htm?ca=16_s så här ska det se ut:P


30 Inlägg
22 december 2008
#34
qazse skrev:
volvo 360 = liten, billig, välbalanserad, underskattad.. tar bara någon timme att kasta ner en 16v eller turbo motor från en 740 och vips så har du en ruskigt rolig bil:P

Oj det var inte dåligt, nån timme bara!
Annars passar nog b19 turbo från 460turbo hyffsat


20 Inlägg
22 december 2008
#35
MrJAM skrev:
Toyota Starlet? Det var en bubblare må jag säga. smile

det skulle man kunna säga men det är åxå den av alla dom bilarna som nämt tidigare som jag skulle ha sattsat på som ren bus bil dom är helt grymma att busa med

det går att klämma ner en B20 i dom åxå wink

586 Inlägg
22 december 2008
#36
Om du väljer en 740/745 så välj inte en GL. Ta en GLE (136hk) eller en GLT om du ska sladda omkring.
Har själv en 740 GL och det är precis att det går att hålla den på ställ när det börjar bli lite bättre väglag.

Det är vad jag tycker iaf, skönare att ha lite mer pulver under huven..

1 464 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
#37
Tack _Wallis_ för ett givande svar. Första kommentaren jag fått ang. att 740 är för lätt bak. Jag trodde faktiskt inte att de hade problem med det.

Och det här med motorbyte från större bil till liten bil måste jag nog ta mig en allvarlig funderare på, något som jag inte gjort riktigt tidigare. Frågan är bara hur seriös jag vill ta det. Det ena vill ha mer så man sätter sig i en smått farlig sits (ekonomiskt som tidsmässigt) om man börjar fundera på vilken motor som passar i vilket chassi, med vilken drivlina osv m.m. smile

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 december 2008
#38
väl inte en 740! för stor och klumpig

Jonas

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 december 2008
#39
ChevyChevelle skrev:
qazse skrev:
volvo 360 = liten, billig, välbalanserad, underskattad.. tar bara någon timme att kasta ner en 16v eller turbo motor från en 740 och vips så har du en ruskigt rolig bil:P

Oj det var inte dåligt, nån timme bara!
Annars passar nog b19 turbo från 460turbo hyffsat

varför ta en motor byggd för fwd och stoppa i en rwd

Jonas

586 Inlägg
22 december 2008
#40
Volvo__Mannen skrev:
väl inte en 740! för stor och klumpig

Har sladdat med min i 4 vintrar nu... Tycker inte att den är så klumpig tongue


Sök