2615
Sök

sugen på att byta: TT mot M3, åsikter?

V-Power
1 186 Inlägg
23 december 2008
#21
Freddeponken skrev:
AeroMalm skrev:
självklart ska du byte till en m3a.. antingen en e46 erl e92... m3orna därimellan gillar inte jag direkt...

finns ingen m3a därimellan....

Alltid kul när folk som har noll koll svarar i trådarna.

För övrigt tycker jag det är skitsamma vilken M3:a vi snackar om, byt bort din Audi smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Kokar ris
923 Inlägg
23 december 2008
#22
KimVsWorld skrev:
Rquired skrev:
matteeee skrev:

Synd då att en TT är en av de snabbaste serieproducerade bilarna MED kaross runt Bilsport Superstage? wink Men nä, jag tar inte illa upp smile
Själv skulle jag också valt en M3 E92 (heter den senaste va?) före min TT big_smile

Hur ser en bil utan kaross ut? big_smile

Tänk dig en häst-och-vagn med motor sen... Nää det är allt! wink

BILSPORT menar nog någonting sånt här när dom säger utan kaross: http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2007/10/ariel_atom_3.jpg

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 december 2008
#23
Jag skulle ha bytt på stört.. smile En TT jämfört med en M3.. roll
Senast redigerat av Irmscher Vectra (23 december 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Skogenracing.com
309 Inlägg
23 december 2008
#24
Själklart ska du byta till en M3 istället wink

------> www.skogenracing.com <------

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
23 december 2008
#25
Gissar på att han ska byta mot en m3 e36 då de ligger i samma prisklass och att det står BYTA

Fina bilar dock aldrig kört en utan bara åkt med

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Meister
6 763 Inlägg
24 december 2008
#26
Freddeponken skrev:
e30, e36, e46 eller e92?? Lite mer info får du allt ge tycker jag!

Spelar väll igentligen ingen roll? Alla m3:or är ballare än tt. Byt om du lyckas hitta någon som är intresserad av ett byte


385 Inlägg
24 december 2008
#27
Jag antar också att du menar E36. Men om du ska byta eller inte beror helt och hållet på skicket på M3:an.
Är det en nyimporterad 3,0 som gått 30 000 mil och haft 25 ägare de senaste 2 månaderna hade jag verkligen inte bytt. tongue Men är det en 3,2a i fint skick så hade jag inte tvekat en sekund smile
...Hade nog bytt om det var en 3,0 i fint skick också... smile
Men - Din bil och ditt val!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 december 2008
#28
KG skrev:
Jag antar också att du menar E36. Men om du ska byta eller inte beror helt och hållet på skicket på M3:an.
Är det en nyimporterad 3,0 som gått 30 000 mil och haft 25 ägare de senaste 2 månaderna hade jag verkligen inte bytt. tongue Men är det en 3,2a i fint skick så hade jag inte tvekat en sekund smile
...Hade nog bytt om det var en 3,0 i fint skick också... smile
Men - Din bil och ditt val!

Precis, se till att kolla upp exet annars finns det en risk att du sakta men säkert får byta ut din pärla del får del. Enklaste sättet är väl att provköra ordentligt och kolla upp historiken, vägrar säljaren dig något av detta så leta vidare tills du hittar den rätte.

(ordentlig provkörning behöver inte betyda piska skiten ur bilen, men mer än ett varv i rusningstrafik)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 963 Inlägg
24 december 2008
#29
Spelar verkligen ingen roll vilken de är ! Byt bort ölet ! Att du ens tänker på de ? hehe

Men are not born - Men are made

Ingen himmel är så blå som min
2 977 Inlägg
31 december 2008
#30
cenoxide skrev:
KimVsWorld skrev:
Rquired skrev:

Hur ser en bil utan kaross ut? big_smile

Tänk dig en häst-och-vagn med motor sen... Nää det är allt! wink

BILSPORT menar nog någonting sånt här när dom säger utan kaross: http://cache.jalopnik.com/assets/resour … atom_3.jpg

Ja, dom syftar på Formel-bilar, Radical mm...

/Mattias

283 Inlägg
31 december 2008
#31
Eeeh..det säger väl nästan sig själv att du ska ta en M3

Schwarz Funf
222 Inlägg
31 december 2008
#32
Skulle inte tveka en sekund på att välja en M3:a ... e46 kanske? Är hur sköna som helst att köra .. men förvänta dig inte någon snål bil direkt smile Lycka till

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

133 Inlägg
31 december 2008
#33
Har ägt en e46 m3 cab chippad med smg2låda.. riktigt rolig bil från fabrik!
Nu äger jag en audi TT quattro.. kan säga som så att ttn.. är riktigt kvick för dom org hästarna den har från fabrik.
Har kört mkt med launch control i bmwn.. sjukt bra grej alltså men lika surt är det när det blir för varmt och att smg lådan säger ifrån.. dvs att man måste vänta ett ex antal timmar,minuter innan man kan använda launchen igen.


Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
31 december 2008
#34
Hade inte tvekat en sekund, M3 alla dagar i veckan!

136 Inlägg
31 december 2008
#35
M3 utan tvekan.. var bland dom första som provkörde TT i Sverige vid lanseringen, ingen speciellt märkvärdig bil enligt min mening..

Thorssa
1 januari 2009
#36
Skulle byta till M3 utan att tveka, oavsett årsmodell!

956 Inlägg
1 januari 2009
#37
matteeee skrev:
Rquired skrev:
Det är ju två helt olika riktningar på de här bilarna, hoppas ingen tar illa upp nu smile men TT är i mina ögon lite hårfrisörsracer medans M3an är en sportbil i ordets någolunda rätta bemärkelse.

Synd då att en TT är en av de snabbaste serieproducerade bilarna MED kaross runt Bilsport Superstage? wink Men nä, jag tar inte illa upp smile
Själv skulle jag också valt en M3 E92 (heter den senaste va?) före min TT big_smile

Enligt vad jag såg så på tiderna så var m3 snabbare än tt quattro, och tråpdskaparen har ju en fwd med 180 häst.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas


Sök