3262
Sök

Koplignen känns "slö" volvo 850

KUNGÖÖN
87 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Min koppling på min Volvo 850 köns "slö". Det känns som den inte vill följa med upp.
Och den är väldigt lätt att trycka ner. Men den tar helt perfekt!
Vad kan problemet vara??

Kan det vara urtrampnings??

Volvo 4 Life

Entreprenör
1 784 Inlägg
23 december 2008
fabbe_volvo skrev:
Min koppling på min Volvo 850 köns "slö". Det känns som den inte vill följa med upp.
Vad kan problemet vara??

Om den tar PERFEKT så e de väl inget att bråka om.. ;-)

1 878 Inlägg
23 december 2008
På min gamla 850 var den jätte lätt, inga probs alls. och kopplingen var lätt upp oxå. så jag tror inte du har nåt problem.

har en polare som har en Volvo 850 GLT där koppling är trög ner, men lätt upp. det har ajg varit med om på massa volvo 850GLT men vet dock inte hur det skall vara. vågar inte uttala mig om det.

KUNGÖÖN
87 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
fabbe_volvo skrev:
Vad kan problemet vara??

Om den tar PERFEKT så e de väl inget att bråka om.. ;-)

nä men jävligt jobbigt för den släpper inte kopplingen så fort som jag vill. å känns som den stannar nere

Volvo 4 Life

130 Inlägg
23 december 2008
kan vara tryckplattan som kanske inte hänger med eller att urtramningslagret kärvar på axel men vilket är väldigt otroligt, men jag vet inte har inte 850 själv!

KUNGÖÖN
87 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Gaba_flumm skrev:
kan vara tryckplattan som kanske inte hänger med eller att urtramningslagret kärvar på axel men vilket är väldigt otroligt, men jag vet inte har inte 850 själv!

ok.

Volvo 4 Life

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
23 december 2008
Nån skillnad mellan varm och kall motor? Tänkte på att tryckplattan kan ändra beteende när den blir varm.

KUNGÖÖN
87 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
Nån skillnad mellan varm och kall motor? Tänkte på att tryckplattan kan ändra beteende när den blir varm.

Nä samma både kall och varm

Volvo 4 Life

Volvo-Beroende
289 Inlägg
23 december 2008
Inte så att slavcylindern börjar ge upp.. min betedde sej dyl när den sa upp sej smile. Fast iofs, vet inte hur länge symptomen har varat.

Volvo 760 TIC -84 B23ET

KUNGÖÖN
87 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
WolfZap skrev:
Inte så att slavcylindern börjar ge upp.. min betedde sej dyl när den sa upp sej smile. Fast iofs, vet inte hur länge symptomen har varat.

ok har varit inne på det med. så blir nog te att slänga ner lådan å byta den å kanske byta urtramningslagret med.

Volvo 4 Life

385 Inlägg
24 december 2008
Höhö, så betedde sig min koppling också ett litet tag... Tills jag kom på att det var mattjäveln som korvat sig big_smile
Detta skedde efter en stunds "inspirerande" körning så man hade ju lite obehagliga föraningar i huvudet... men det löste sig som sagt rätt bra till slut wink
Tror ju dock inte att det är detta som har hänt dig, men för säkerhets skull - ta en titt på mattan big_smile

KUNGÖÖN
87 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
yesbox- skrev:
fabbe_volvo skrev:
WolfZap skrev:

ok har varit inne på det med. så blir nog te att slänga ner lådan å byta den å kanske byta urtramningslagret med.

Ska du byta urtrampningslagret lär du ju byta hela kopplingen samtidigt.

men den är bytt nyss

Volvo 4 Life

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
2 januari 2009
det kan vara så simpelt att du har dåligt med bromsvätska, hade samma problemmed en T5a jag hade.  luft i systemet va det. ta en titt. jag  vet, det låter dumt men jag blev lika förvånad jag när jag fick hra det.

Vilket jävla drag :)

832 Inlägg
2 januari 2009
fabbe_volvo skrev:
yesbox- skrev:
fabbe_volvo skrev:

Ska du byta urtrampningslagret lär du ju byta hela kopplingen samtidigt.

men den är bytt nyss

Då antar jag väll att hela paketet är bytt eller? Man vill inte riva ner lådan på en 850 många gånger därför byter man hela paketet inkl packbox när man ändå har lådan nere.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
2 januari 2009
låter som lite luft i systemet? roll

*edit* kom på att mina 850 jag hade för ett tag sen, hade wirekoppling lol
Senast redigerat av kwansa (2 januari 2009)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

385 Inlägg
3 januari 2009
kwansa skrev:
låter som lite luft i systemet? roll
Japp tycker jag med:P
*edit* kom på att mina 850 jag hade för ett tag sen, hade wirekoppling lol

börn i varje hörn är fett rätt;)

Sök