3094
Sök

En påminnelse inför jultrafiken... (Känsliga tittare varnas)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
Se den här, den berör!

Kör försiktigt, inte minst nu i jultrafiken. Använd bälte, och låt bilen stå dagen efter fest.

http://patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny

om denna hamnade i fel "Tråd" nu så flytta den gärna, för den berör och man tänker sig för..

Har alltid rätt!
689 Inlägg
24 december 2008
Ligger redan uppe den filmen..  SJUKT rörande  faktist hmm

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
pampers138 skrev:
Ligger redan uppe den filmen..  SJUKT rörande  faktist hmm

Okej, kände inte till detta.. men en påminnelse skadar ju aldrig!  sköt om er!

835 Inlägg
24 december 2008
Tänk på det ni som kör 140 och svänger hit och dit utan att blinka. Även ni som stressar i omkörningsfilen och ligger 40cm bakom när man kör om lastbilar. Inte värt det.

Kör lugnt och metodiskt.

Muttley
24 december 2008
ja hålla avstånd är viktigt men de hjälper inte alltid att hålla avståndet, min bror krockade i förrgår, körde i 80 på malmöleden i helsingborg och ska av på avfarten (motorväg saktade ner till 80 för att köra av). han låg riktigt långt ifrån bilen framför sig (kollegan), men så kommer 2 lastbilar tyskreggade och ska på samma avfart men ligger i vänsterfilen. så när de tvärar över mot avfarten utan förvarning så tvingas den första bilen krocka, min bror han inte reagera trots de långa avståndet och "låga" hastigheten.

resultatet blev 4 personbilar i seriekrock och lastbilarna smet.
min bror fick åka polisbil ifrån och bilen bärgas. men han klarade sig galant med tanke på hur bilen ser ut, så han hade änglavakt.
han är heller ingen blådåre som många ungdomar, han har trots allt barn och kör mycket lugnt av sig, och de var inte någons fel av de krockade bilarna.

så håll avstånd och tro att alla är idioter i trafiken.

här är bilen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26271/525964_12labx.jpg
Senast redigerat av tkd_rille (24 december 2008)

4 299 Inlägg
24 december 2008
Ja fy fan, man tar verkligen åt sig av filmen.
Kan ju dock säga att sen jag fick se bilderna på isak90:s bil så har jag börjat köra lugnare...

Men det är en bra påminnelse me tanke på att det är många på vägarna nu. Bra tänkt där smile
//Jacob

Körv
3 535 Inlägg
24 december 2008
Fyfan va sorgligt.

Truckdriving Man

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 december 2008
Ruskig film det där.. Skulle egentligen vara mer skräckpropaganda som denna, så kanske en del tog det lite lugnare i trafiken. God Jul allihop och sköt om er. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
24 december 2008
min styvfar smällde i ö-vik i september ifjol pga halka han överlevde men inte riktigt bilen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/69264/489677_2n2hjv.jpg

en bra film, den visade verkligheten
Senast redigerat av The_Mechanic (24 december 2008)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

12 086 Inlägg
24 december 2008
Inte för att de har så mkt med halka o göra.. men det va nästan så jag klämde en tår när killen med fotbollen strök med sad

Majestas
1 319 Inlägg
24 december 2008
JapMax skrev:
Inte för att de har så mkt med halka o göra.. men det va nästan så jag klämde en tår när killen med fotbollen strök med sad

Jo, nackhåren fick sig en sträckare när jag såg samma första gången.
Väldigt välgjord för reklam film.

Team VeboTrim

204 Inlägg
24 december 2008
fyfan asso får en att riktigt tänka efter hur farligt det egentligen är i trafiken! hmm

gud jul å gott nytt år förresten=)

356 Inlägg
24 december 2008
fyfan.. såna här filmer brukar jag inte känna ett dugg av, men just den här tog jag åt mig som fan av.

987 Inlägg
24 december 2008
Usch.. ryser av sånna filmer.. Får en riktigt tankeställare..

i like it load

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
24 december 2008
bjoorniiee skrev:
fyfan.. såna här filmer brukar jag inte känna ett dugg av, men just den här tog jag åt mig som fan av.

Me to

187 Inlägg
24 december 2008
asså fyfan vilken jävla film dom borde visa den i skolor och inte bara bilder på krockade bilar tog åt mig som fan asså fick ruggiga rysningar tycker sjukt mycket syndom dom flästa i filmen men fan hon i början som fick lida med din döende kille och sen bli handikappad tyckte jag nog mest syndom kan inte vara roligt och leva med men bra att folk får se att man inte bara får en hjärnskakning om man frontar med en bil finns det inte fler sånna filmer här? måste det ju nästan göra juste // god jul på er alla hoppas ni klarar er och är med i nästa film

1 963 Inlägg
24 december 2008
Jävlar va bra den filmen var.. hemsk sad

Men are not born - Men are made

I brist på annat :)
526 Inlägg
24 december 2008
Klarade att se ~1minut sen blev man fan tårögd sad ush...

Tänk för guds skull vad ni gör i trafiken..... smile Trots att ni gör rätt så är det inte säkert att alla andra gör rätt...
Senast redigerat av nuffe (24 december 2008)

FreddeK
24 december 2008
tänk även på att rädda andras situationer och inte hålla på sin "rätt" hela tiden.

Sök