3420
Sök

En påminnelse inför jultrafiken... (Känsliga tittare varnas)

911 Inlägg
25 december 2008
Skitbra film det där, Man får verkligen en tankeställare av den, och jag tycker dom fick med de mesta tänkbara vanligaste orsakerna , såsom att trafikanter inte bara ska rakt ut, eller att föraren borde hålla koll på vägen istället för att spana på andra grejer.

som någon ovan sade, denna borde inkludera i skolor osv, och främst i körutbildningar, några minuter med denna film vid halkövningen vore inte fel för att få nyblivna bilister en tankeställare

pic up the phone, wazzzaaa

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
25 december 2008
riktigt bra film.. har fått mig en rejäl tankeställare och är tårögd

4 506 Inlägg
25 december 2008
Fan lurigt när det är imma på rutorna, Backade på en Pumpjävul när jag var i trollhättan.
Pump @ Bensinmack alltså, Den var presis under fönsterlinjen så jag såg den ej + all imma.
Det fick man som tack för att man var för lat för att kleta på antiim skiten iår..

Kan du andas kan du dö.

Svensk Stridsvagn!
96 Inlägg
25 december 2008
Fan vad hemsk film spec där killen och tjejen stod och kramades och mamman med sin lilla pojke sad

THa EvOlUtion <<<<3 EMMA
http://www.SkaneSR.se Fetaste Street Race Sidan!
http://www.skanesr.se/viewtopic.php?f=4&t=5 Min Projekt Tråd

1 585 Inlägg
25 december 2008
Sjukt bra film. Man blev nästan lite tårögd, jag fick mig en riktigt tankeställare iallafall. Det är så jävla lätt hänt sker på 1sec sen är det över:/ Kör lungt alla och kör inte bil om ni har druckit alkohol.
God Jul & Gott nytt år.

Tyskstuk.se
630 Inlägg
25 december 2008
Här är den långa versionen
http://bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=22034

Mkt hemsk film som verkligen får en att tänka till!
Dessutom väldigt välgjord film

German Engineering
9 083 Inlägg
25 december 2008
Fick en tankeställare efter jag såg filmen. Jag kör oftast lugnt men nu ska man köra ännu lugnare pga halkan.

Sköt om er allihopa och kör försiktigt

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Byggare Behm
562 Inlägg
26 december 2008
Mmm, tankeställare ja.
USA gjorde en "drive" med sånna här filmer i allmän tv.. Finns på Youtube.
Jag kopierade länkarna till dom filmerna och skickade till Vägverket med
en uppmaning att det borde visas i svensk tv.
Efter en månad fick jag svaret " Ja det är mycket som man önskar som borde göras "

Det är helt jkla sinnessjukt att folk på Vägverket inte är mer engagerade än så.
Kameror räddar inte liv, rätt attityd räddar liv , glöm Nollvisionen .

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

I brist på annat :)
526 Inlägg
26 december 2008
Zairon skrev:
Här är den långa versionen
http://bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=22034

Mkt hemsk film som verkligen får en att tänka till!
Dessutom väldigt välgjord film

"Speeding. Noone thinks BIG of you"
Va helt klart klokt sagt.

Fruktansvärt välgjord, de klippen som får en att tänka ordentligt är killen som kör om våltar och klämmer fast en kille o tjej mot muren samt golfen som krockade mot trädet när "själarna" lämnar kropparna.

Ush!!

Servicerådgivare
715 Inlägg
26 december 2008
Ja men får sig faktiskt en tankeställare..  Man behöver kolla på dessa klippen lite då i då... man glömmer tyvärr snabbt

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

maskinförare
125 Inlägg
26 december 2008
riktigt bra film. skulle visas på bilskolor å liknande. riktigt berörande.

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)

827 Inlägg
26 december 2008
herre gud snacka om att rysa!

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
26 december 2008
den i mitten med ungen är nog bland det absolut värsta jag sett nån gång... Fy fan va hemst o råka ut för nått sånt...

det 'är nästan så man inte vill ha körkort ju.....
Senast redigerat av HyperSonica (26 december 2008)

Sump Runk Rätt O Slätt!

17 Inlägg
26 december 2008
håller me att detta va en hemsk film, men sån är verkligheten... denna SKA visas i skolor å sånt .(för de som vågar kolla på de känsliga bilder så klart)... jag går på ett transport gymnasium i göteborg, så när skolan börjar igen ska jag ta upp detta med min kör lärare och se om han vill ta upp filmen i skolan. även fast det inte står på engelska .. för på min skola är varje elev me bil gas glada som bara den .. så det behövs verkligen där  smile

2 182 Inlägg
26 december 2008
Så ska en avskräckande film va, man får sig allt en tankeställare

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 814 Inlägg
26 december 2008
Riktigt bra film, kändes....

driver with style
800 Inlägg
26 december 2008
riktig rörande film!

Va själv med i en krock i Jönköping för nårra månade... vi låg i högerfilen och en kvinna, som låg i vänsterfilen, skulle helt plötsligt ta avfarten vid biltema och drog in framför vår bil å nuddade oss vänsterfram så hennes bil snurrade runt, klippte lycktstolpen (som ligger fortfarande nere fick jag höra idag) och voltade ner i diket med ett småbarn i framsäter.. som tur klarade sig båda och våran bil fick bara en bucklar så vi kunde åka vidare te Mariestad (vi kom från kalmar)....

de bästa va sen att kvinnan hade ingen försäkring på bilen!!!

SÅ TÄNK PÅ ATT KÖRA MED FÖRSÄKRING OCH FRAMFÖR ALLT KÖR FÖRSIKTIG OCH GÖR INGA PLÖTSLIGA HANDLINGAR FÖR DE KAN VA DE SISTA DU GÖR!!!

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
26 december 2008
tankeställare och är tårögd!

fyfan för barnscenerna! Hatar när något händer barn/ungdomar! sad klart synd om andra med, men man får en tankeställare för barnen skull!yikes

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Byggare Behm
562 Inlägg
27 december 2008
humlann_s70 skrev:
håller me att detta va en hemsk film, men sån är verkligheten... denna SKA visas i skolor å sånt .(för de som vågar kolla på de känsliga bilder så klart)... jag går på ett transport gymnasium i göteborg, så när skolan börjar igen ska jag ta upp detta med min kör lärare och se om han vill ta upp filmen i skolan. även fast det inte står på engelska .. för på min skola är varje elev me bil gas glada som bara den .. så det behövs verkligen där  smile

Kan tyvärr inte mer än hålla med ,
gick själv Bygg men i samma skola finns även Transport, ingen av dom killarna
körde lugnt, 240 och 740 på bredställ förbi busskurer och annat..
Inte ens inne på skolområdet körde dom lugnt, en lärare höll på att bli
överkörd av 2 killar som tävlade med lastmaskinerna.
Bra yrkeschaufförer va ? Eller inte.
Dom allra flesta sitter idag bakom ratten på en lastbil, minst 4 av dessa
killar har varit av vägen med lastbilen under första året.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

1 675 Inlägg
27 december 2008
riktigt bra gjort film, nu mår man inte lite dåligt. körde 140 å 90 väg den 18 dec. och blev av med kortet. Nu skäms man rejält sad

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Sök