Jag har åkt en B7 Jag kommer ihåg alla problem jag hade med den skrotbilen... Aldrig en Alpina mer igen.. B7an hade mkt pulver men kommer aldrig ikapp totalglädjen jag får från mina VOLVObilar. Vad är en bil om man inte kan ta ut den på en skogsväg sätta rallyhjul på den.. Eller åka ifrån en Porsche-Mc på kurvig gropig asfaltväg(svensk landsväg)....
Ähhh bilar ska piskas inte smekas.... Byt till RS2an och börja leva.....
säger som många andra! byt inte, utan behåll bilen å vårda den så mycket som den förtjänar! för är den så fin som den ser ut att vara så hade iaf jag haft kvar den! mycket mer värt att sälja till en entusiast om några år ist för att byta nu!
Jag har åkt en B7 Jag kommer ihåg alla problem jag hade med den skrotbilen... Aldrig en Alpina mer igen.. B7an hade mkt pulver men kommer aldrig ikapp totalglädjen jag får från mina VOLVObilar. Vad är en bil om man inte kan ta ut den på en skogsväg sätta rallyhjul på den.. Eller åka ifrån en Porsche-Mc på kurvig gropig asfaltväg(svensk landsväg)....
Nu verkar du itne veta skillnaden på en B6 och B7 ?
det är ju inte ens likadana bilar. herregud.
Bara för att du hadde problem med en b7 så betyder inte det att alla alpinor är skrot
Vilken RS2 är det det handlar om då?? Att säga att Alpina är skrot är väl att ta i... Har åkt i några olika alpinor (Även en B6,a) Och jag skulle påstå att RS2,an är mer bil. Ni säger att han med RS2,an vill bli av med sin bara, Men han med B6,an då?? Han har ju satt ut en annons han med... Säger inte det att han vill bli av med sin oxå?? RS2,an kommer oxå att bli eftertraktad i framtiden OM den är i fint skick. Jag vet att mycket av grejjerna till RS2 har utgått ur sortimenten oxå och blir därför även den en "dryg bil att äga" då det är relativt svårt att få tag på reservdelar... Vill du ha en sjukt rolig bil som faktiskt väcker uppmärksamhet byt. vill du iaf ha en sjukt rolig bil som väcker uppmärksamhet ha din kvar=) Det jag vill komma till är ju att bägge bilarna på tal är unika och roliga bilar. gör det du känner för.
Nu verkar du itne veta skillnaden på en B6 och B7 ?
det är ju inte ens likadana bilar. herregud.
Bara för att du hadde problem med en b7 så betyder inte det att alla alpinor är skrot
Jo men den killen säger sig ha slagit sönder oljetråget på en helt orginal bmw på bra landsväg, så förmodligen har han nått personligt mot allt som Bmw har att göra med. Men som de andra 99% opartiska användare säger: behåll bilen.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Nä det är bra sälj av och köp en Volvo 740 tic istället... Skojja bara, klart som körvspad att du ska ha kvar Alpinan! Du kommer ALDRIG förlåta dig själv om du byter den mot en s2
Jag tycker du ska ha kvar alpinan i garaget! Audin är väl fräck på ett sätt men din bmw är grymmare för att den tillhör 80-talets tuffingbilar! Vem skulle inte välja en Ur Qauttro istället för en RS2???
Senast redigerat av babyblue242 (27 december 2008)
Det enda jag skulle byta bort en alpina mot är en annan alpina., typ B10 kanske ? Alpinor ska bevaras, heja Bmw-entusiasterna som motionerar bilarna utan att köra slut på dom.
Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.