3272
Sök

Varför blir det kallt när man svänger?

1 963 Inlägg
26 december 2008
ichibon skrev:
DusanMandick skrev:
frisklufts intaget är i mitten, när du svänger så hänger inte luften i bilen med riktigt så då får du blåsten från friskluftsintaget på dig

Men det där kan ju inte stämma. Luften i bilen rör sig ju inte för att jag svänger.

Måste den ju göra, ... Hoppa upp ur stolen i en cab när någon svänger skarpt, tror du du landar på exakt samma ställe sen?
Senast redigerat av Felax (26 december 2008)

Men are not born - Men are made

1 Inlägg
26 december 2008
Crille88 skrev:
samma sak i min bil när man kör på full värme o svänger så blåser de sval luft för ett ögonblick.. men ja gissar att de e för att vattnet som finns i värmepaketet kommer i rörelse så de för ett ögonblick e "tomt" så de känns svalare.. eller nåt sånt kanske.. eller typ. jaaaa
nä men om de e nån som vet så rätta mig gärna..

Tror att ovanstående Quote borde vara anledningen..

Hej föressten.. jag är ny här så jag har inte fått upp bilder ännu!

/Axelzon

Miklen
26 december 2008
D e inte så att din dörrlås är lite dåliga så dörrarna åker upp när du svänger big_smile

Nedå det låter väldigt rimligt att luften flyttas.. Känner av detta i min lille bmw oxå.. Rondellkyla kan man nog kalla det för big_smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
26 december 2008
tror faktiskt oxå på den förklaringen... då vet man det. trodde att det var nått me min bil bara

Inspiration comes standard

2 751 Inlägg
26 december 2008
ichibon skrev:
Det kan ju omöjligt vara bara jag som känt av att när man svänger med stora rattutslag så blåser det kalluft i bilen? Alltså bara under tiden man svänger. Och bara om man har fläkten på så klart. Why, why?
(Nej jag är inte full!)

Hahah ja kom att tänka på att det har hänt mig ett flertal gånger i golfen smile Trodde alltid ja inbillade mig..

Who Djaa bless no man curse

131 Inlägg
26 december 2008
Hände alltid i framförallt vänstersvängar i min gamla Golf VR6 att de kom kall luft istället för varm..

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
Näe, jag tror fortfarande inte på det där med luften. :p
Men ok, så fort jag kan köra bil igen så ska jag göra ett vetenskapligt test med mjöl! Lovar att filma.

/ichi

vinnarskalle!
907 Inlägg
27 december 2008
Irmscher Vectra skrev:
Konstigt.. Det har jag aldrig märkt..
Jo, i en gammal Volvo kombi en gång, men det var för att värmereglaget gick för lätt, det var nåt som var fel. Så när man svängde för hårt åt ett håll gick reglaget till kallt, sen kanade det tilbaks när man svängde åt andra hållet. smile

Haha smile Men hur löste du problemet.. genom att svänga vänster hela tiden?tongue

Sök