2947
Sök

Lasbils reggad pickup blir det billigare för pendlare

133 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Funderar på att skaffa mig en disel pickup för att kapa mina bensin kostnader då jag pendlar 10 mil per vardag kör i dag en golf 2 1988.
och hur är det med skatten då man har en pickup LB-reggad blir det mycket dyrare än den jag har i dag ??

Vad tror ni någon som har en pickup och kanske vet tacksam  för svar smile
Senast redigerat av theswed (28 december 2008)

100% ninja
342 Inlägg
28 december 2008
den drar ju inte mindre bränsle för att du lastbilsreggar den wink

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

133 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Ändrade lite i mitt inlägg var kanske lite otydlig  smile

Offroad Racing
3 122 Inlägg
28 december 2008
om du ska köpa en dieselpickup som drar mindre soppa än en golf så åker du ju på o köpa typ en caddy. o dom brukar vara lb-reggade.

Angående lb-reggning o skatt så har man inga större pengar o tjäna på sånt längre.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

133 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
henke_99 skrev:
om du ska köpa en dieselpickup som drar mindre soppa än en golf så åker du ju på o köpa typ en caddy. o dom brukar vara lb-reggade.

Angående lb-reggning o skatt så har man inga större pengar o tjäna på sånt längre.

Ok men kan det gå jämt upp då med skatten eller blir det mycket dyrare ??     min kompis kör en lite skoda pickup och den drar ca 0.4-0.5 liter milen han pendlar samma sträcka  och han betalar bara hälften gemfört
med min bränsle kostnad             men han var inte säker på skatten där   det är därför jag frågar om den här ....  i fall någon vet ??

Trätekniker
387 Inlägg
28 december 2008
theswed skrev:
henke_99 skrev:

Ok men kan det gå jämt upp då med skatten eller blir det mycket dyrare ??     min kompis kör en lite skoda pickup och den drar ca 0.4-0.5 liter milen han pendlar samma sträcka  och han betalar bara hälften gemfört
med min bränsle kostnad             men han var inte säker på skatten där   det är därför jag frågar om den här ....  i fall någon vet ??

Åk med han i skodan istället!

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

133 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
En lysande ide men vi jobbar tyvärr för olika tider för att det ska funka  annars hade det varit perfekt smile

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
28 december 2008
Han med skodan måste ju veta vad han betalar i skatt. Golfen är nog billigare i skatt men drar mer soppa. och en Caddy eller Skoda dieselpickup drar mindre soppa men är dyrare i skatt. Men eftsrsom du kör så mycket så lönar det sig nog för din del att skaffa en liten dieselpickup.

133 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Ne han hade lite dålig koll på sin skatt  .....     smile      Då får det bli et pickup eller liknande när jag fått reda på vad skatten är ca .....

Tänkte att någon här hade en pickup och visste ca skatt....

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
28 december 2008
theswed skrev:

En Skoda/Caddy pickup kostar ca 2500 om året i skatt nu, när jag köpte min -05 låg den på under 1000:-

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Körv
3 535 Inlägg
28 december 2008
alseryd skrev:
Om man kör en skattebefriad så blir det billigare i längden.
Mvh Eva.

Då ska man även hitta en skattebefriad för en billig slant som inte drar mycket och som håller.

Och det behöver inte vara det lättaste.
Senast redigerat av decib3L (28 december 2008)

Truckdriving Man

133 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Ulf_W skrev:
theswed skrev:

En Skoda/Caddy pickup kostar ca 2500 om året i skatt nu, när jag köpte min -05 låg den på under 1000:-

jaha ok men då i fall man räknar på ett år blir det billigare .....

133 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
alseryd skrev:
decib3L skrev:
alseryd skrev:
Om man kör en skattebefriad så blir det billigare i längden.
Mvh Eva.

Då ska man även hitta en skattebefriad för en billig slant som inte drar mycket och som håller.

Och det behöver inte vara det lättaste.

Det håller jag med om.
Men kan vara värt att kollas upp.
Mvh Eva.

ok men Vilka Disel  bilar är skattebefriade då ??

I got Dubs!
2 423 Inlägg
28 december 2008
alla som är 30år eller äldre.

133 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
ok men finns det disel bilar då som är 30år eller ädre som drar typ 0.4-0.5 liter milen ??

25 Inlägg
28 december 2008
theswed skrev:
ok men finns det disel bilar då som är 30år eller ädre som drar typ 0.4-0.5 liter milen ??

Det tror jag knappast, och om det finns så är det förmodligen väldigt svårt att få tag i en som är i någorlunda bra skick.

133 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Kollade lite på blocket det fanns inte många bilar i från 1981 eller äldre disel  så det är som du säger alldeles för svårt att få tag på i fall det finns smile

782 Inlägg
28 december 2008
golf 1an finns med diesel o är skattebefriade dock så är det svårt att hitta någon vettig om man inte bygger ihop något själv.
Det är snack om att bilar efter 1975 inte ska vara skattebefriade men förhoppningsvis är det bara bullshit.

1 814 Inlägg
28 december 2008
Det är lite sjukt att en bil som drar hur mycket som helst är skattebefriad för att den är gammal medan en ny bil med aprtikelfilter och låg förbrukning måste betala en massa skatt, hyckleri från statens sida tycker jag tongue

ontopic: fråga VV?
Senast redigerat av expect1991 (28 december 2008)

644 Inlägg
28 december 2008
expect1991 skrev:
Det är lite sjukt att en bil som drar hur mycket som helst är skattebefriad för att den är gammal medan en ny bil med aprtikelfilter och låg förbrukning måste betala en massa skatt, hyckleri från statens sida tycker jag tongue

ontopic: fråga VV?

Det är rätt! staten får ju in mycket mindre bensinskatt på nya bränslsnåla bilar,så dom behöver extra skatt..   tongue

Sök