2409
Sök

Hur mycket förstör Dragkrok på helhetsintrycket?

631 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Tjenixen,

har lite funderingar på om jag ska låta min löstagbara dragkrok sitta kvar helt enkelt..

Personligen så brukar jag " se förbi " dragkrokar när jag kollar bilar ( Då menar jag ute på gatan, och inte på garaget ) ..  Men många verkar ju tycka att Dragkrok förstör ordentligt på utseendet.

Så, vill ha lite åsikter, vad tycker DU om dragkrok på bil ?

457 Inlägg
28 december 2008
Jag tycker det ser helt ok ut med avtagbar dragkrok, har det själv på min egen.
Fast dragkrok är däremot ingen höjdare.

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...

Random Hero
4 047 Inlägg
28 december 2008
på en kombi förstör det inte lika mkt som på en coupe tex, ha kvar den

Dog food lid. Backwards

Reservdansk
6 271 Inlägg
28 december 2008
Håller med Sportsedan ovan, har man avtagbar dragkrok, och kanske en täckkåpa så tänker man inte på det.

Speciellt om man har en svart bil så märks det knappt! big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

5 198 Inlägg
28 december 2008
Arradin skrev:
Tjenixen,

har lite funderingar på om jag ska låta min löstagbara dragkrok sitta kvar helt enkelt..

Personligen så brukar jag " se förbi " dragkrokar när jag kollar bilar ( Då menar jag ute på gatan, och inte på garaget ) ..  Men många verkar ju tycka att Dragkrok förstör ordentligt på utseendet.

Så, vill ha lite åsikter, vad tycker DU om dragkrok på bil ?

Låt den sitta kvar du.. men ta bort den när du inte använder den.. annars är du bortgjord en vacker dag på besiktningen.. för fastnar den och de inte får bort den blir det en 2:a

12 086 Inlägg
28 december 2008
Vafan ha kvar den! Dragkrok är skitbra och den där lilla boxen tänker väl ingen på.

Jag har sån tur på min Bmw att den inte syns över huvud taget smile

1 237 Inlägg
28 december 2008
ser förjävligt ut på en bil om det inte är en kombi.. blev det första som rök bort på min förra bil tongue

70 Inlägg
28 december 2008
Beror på vad det är för bil, oftast tycker jag att det är okej. Men jag har sett hos Autoclassica när man har haft en (som vanligt) sunkig porsche 964 med dragkrok, helt plötsligt blev det inte okej=)

870 Inlägg
28 december 2008
Förstör ganska mycket, har nog bara använt min två-tre gånger på ett år tongue

47 Inlägg
28 december 2008
På min förra s60 hade jag en avtagbar och jag tyckte det såg snyggt ut med kåpan speciellt om allt e lackat i bilens färg!

dARKiE
5 031 Inlägg
28 december 2008
Jag har det på min mercedes (avtagbar) med en kåpa. Förstör inget då, förutom att det är någon jävel som alltid snor mina kåpor. (dem trillar inte av då jag ser dem sitta på bilen när jag ställer den istan)

Men om där suttit en vanlig så hade det förstört. Dock tycker jag det ser bra ut på kombi bilar. Då dem liksom ska användas osv ;D

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

631 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Bilen är reggade med Krok, men rullade igenom besikningen utan den, konstigt nog.. 

Kommer ju använda den ganska mycket, så funderar på om jag orkar slita av och sätta på hela tiden smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
28 december 2008
https://www1.garaget.org/archive/90/89271/98584/98584-924574.jpg

Förstör inte mycket på vår 9-3a i alla fall tycker jag ; )

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

5 198 Inlägg
28 december 2008
Arradin skrev:
Bilen är reggade med Krok, men rullade igenom besikningen utan den, konstigt nog.. 

Kommer ju använda den ganska mycket, så funderar på om jag orkar slita av och sätta på hela tiden smile

Tar du inte av den kommer den att sitta permanent snart.. och DET gillar inte SBP
Senast redigerat av gamlingen (28 december 2008)

631 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
gamlingen skrev:
Arradin skrev:

Tar du inte av den kommer den att sitta permanent snart.. och DET gillar inte SBP

Den är ju dock reggad med fast krok smile

5 198 Inlägg
28 december 2008
Arradin skrev:
gamlingen skrev:
Arradin skrev:

Den är ju dock reggad med fast krok smile

Då är det liiite onödigt å ta bort den mellan varven *s*

3 650 Inlägg
28 december 2008
dragkrok e ju fan sleeper!

4 637 Inlägg
28 december 2008
Jag tänker aldrig på om en bil har dragkrok eller inte oavsett vad det är för typ av dragkrok eller bil. Den sitter så långt ner och där man knappt tittar. Men en rostig dragkrog, dragkrok utan kulskydd eller en dragkrok med en stor, blå biltemaskylt är inget vidare.

1 814 Inlägg
28 december 2008
dragkroken får gärna sitta kvar omärkt om det är en avtagbar smile

ovanstående saab var ju totalt gömd big_smile

950 Inlägg
28 december 2008
Personligen tycker inte jag att dragkrok är snyggt, men en avtagbar är okay, om den inte syns när den inte används. Man behöver ju inte köra runt och skylta med att man kanske tillhör husvagnsfolket, som förpestar vägarna för oss andra på sommaren wink
Senast redigerat av Dansken- (28 december 2008)

Sök