Haha......här växer det friskt må jag säga......
jag säger som jag har skrivit under aliaset Peppe på Hds hemsida, att jag står för mina åsikter, oavsett hur mkt alla trampar å skriver en massa dumheter om mig.
Det rör inte mig i ryggen vad andra anser jag gör för fel i trafiken.....
Det som är lustigt är att det är just när det är ngt som går emot deras värderingar man ska blinka och uppföra sig dumt....
Min fundering är just dem inläggen som anser att det är dumt å barnsligt å köra med Halv+dim, men samtidigt ger det tummen upp å blända tbx på den personen?
Du bländar mig så då bländar ja dig för du blända mig för du..........osv osv
Är inte det barnsligt?, Snart bussar ni väl era pappor på mig åsså för att han e starkare än min pappa....?
Varför just har det blivit dimljusena som irriterar folk?
Vad gör vår kompis "Rune dimljusförgörare" i andra trafiksitutationer ??,
Låt oss fantisera in han,i följande lagvidriga händelser, nämd som "denne någon" i texten här nedan:
Om denne någon tex ser en bil som inte blinkar när den ska svänga, blinkas det då i ett försök att få den oblinkande billisten å fatta vad han precis gjorde????
Släpper alltid denne någon över fotgängare vid övergångställen?
Stannar denne någon vid gult ljus i en storstadsmiljö?
Har denne någon nånsinn legat förnära framförvarnade bil som kört försakta enligt denne någons tycke?
Håller denne någon alltid lagstadgad fart tex på grusvägar bara för att "lagen kräver det"? (70km/h)
Vart jag vill komma?,
Jag samanfattar det med utrycket: "Den som är utan skuld skola kasta första stenen"
Jag kan hålla på tills jag tröttnar eller tangenterna på min laptop trillar av......men vad hjälper det?
Sammanfattningsvis så är det väl så att det kommer alltid finnas en diskution ang detta, och det är inget jag ser som negativt...vi leveri en demokrati , och där får man ifrågasätta lagar och som jag ser det, och som det gamla ordspråket säger: (jepp, jäkla tjatande om ordspråk och begrepp)
"Dont do the crime, if you cant do the time"
Jag är fullt medveten om att jag gör en brottslig handling genom att köra med Halv + Dim.
Den dagen jag åker dit ska jag med glädje ge fan i å skriva på böterna, blir det rättegång ska jag anlita en stjärnadvokat, sen ska jag ta upp kampen om grundlagen som säger
"lika inför lagen"För så länge det går å passera en fartkamera på en 70 sträcka på en mc i 250kmh utan å ens få så mkt som en tillsägelse,
då bländar fan inte mina dimljus dig heller!!Tack för ordet!
Foyrik/alias Peppe/ alias Per Petersson.