3401
Sök

golf 1 turbo diesel -83 "Tyskstuk" (Bilen såld LÅS TRÅDEN)

97 Inlägg
5 mars 2010
visst kommer de att passa, men frågan är ju om de kommer sticka ut...

VW NÖRD
409 Inlägg
5 mars 2010
saablover_1 skrev:
jerkan_saab skrev:
Ser bra ut! kul att du gör allt seriöst och lägger ner tid på en sån här klassiker big_smile

tack ! de e roligt att göra de riktikt när man väl gör de wink skafråga min lärare nästa vecka om vi inte kan åka och hämta bakaxeln så jag får den blästrad wink gött att övningsköra på skolan wink

Gött! blästring ger ju helt klart bästa resultat (Y) övningskör ni på skolan? haha fräckt smile jag går transport och vi övningskör ju mkt med skolan, men du går la inte transport va? smile gott iaf! big_smile

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
saablover_1 skrev:
jerkan_saab skrev:
Ser bra ut! kul att du gör allt seriöst och lägger ner tid på en sån här klassiker big_smile

tack ! de e roligt att göra de riktikt när man väl gör de wink skafråga min lärare nästa vecka om vi inte kan åka och hämta bakaxeln så jag får den blästrad wink gött att övningsköra på skolan wink

Gött! blästring ger ju helt klart bästa resultat (Y) övningskör ni på skolan? haha fräckt smile jag går transport och vi övningskör ju mkt med skolan, men du går la inte transport va? smile gott iaf! big_smile

jag går anläggning, men vi tar bil/lastbilskort och yrkeskompetens via transport wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

VW NÖRD
409 Inlägg
6 mars 2010
saablover_1 skrev:
jerkan_saab skrev:
saablover_1 skrev:

jag går anläggning, men vi tar bil/lastbilskort och yrkeskompetens via transport wink

Åfan big_smile aa på transport kan man ju välja inriktningar blir nog tank och bulk & kran smile sjuukt gott är det iaf att få allting gratis med smile jag hade nog haft svårt att betala alla körkorten själv tongue men men åter till bilar, sett mitt projekt på min Manhattan?  http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=164415  är ganska skabbig nu men den ska la bli bra wink

hbxservice.com
1 471 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
saablover_1 skrev:
jerkan_saab skrev:

Åfan big_smile aa på transport kan man ju välja inriktningar blir nog tank och bulk & kran smile sjuukt gott är det iaf att få allting gratis med smile jag hade nog haft svårt att betala alla körkorten själv tongue men men åter till bilar, sett mitt projekt på min Manhattan?  http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=164415  är ganska skabbig nu men den ska la bli bra wink

ja de e gött å få allt gratis! vi får : lastbil, bil, grävmaskin(2500 timmar av 5000), hjullastare med skopa och gafflar;) ja ska kolla in ditt projekt (Y)

VW NÖRD
409 Inlägg
6 mars 2010
Faan va gött wink lätt goaste Gymnasielinjen big_smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:

de e de absolut wink nej nu ska ja dra och fixa motorolja, så man kanskekan få start på bei nön gång wink

VW NÖRD
409 Inlägg
6 mars 2010
saablover_1 skrev:
jerkan_saab skrev:

de e de absolut wink nej nu ska ja dra och fixa motorolja, så man kanskekan få start på bei nön gång wink

Gör så smile ja det är alltid lika rolig att teststarta efter man gjort ngt med motorn smile ska hälla på ny olja på min med i em. den oljan som va i hade nog hängt med ett tag så det va hög tid att byta wink

hbxservice.com
1 471 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
saablover_1 skrev:
jerkan_saab skrev:

Gör så smile ja det är alltid lika rolig att teststarta efter man gjort ngt med motorn smile ska hälla på ny olja på min med i em. den oljan som va i hade nog hängt med ett tag så det va hög tid att byta wink

de som e lite klurigt nu e att få dieselpumpen inställd när vi byter kammrem wink men den ska starta annars, för den va igång i den förra bilen den satt i wink

hbxservice.com
1 471 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
då har man vart och handlat lite smått å gott! tog mopeden te butiken ......utan kopplingswire och blankis på vägen yikes va inte så roligt. men va gör maninte för att slippa gå wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/871562_8bpquo.jpg

VW NÖRD
409 Inlägg
6 mars 2010
Okej aa det förstår jag att det kan va lite klurigt smile men finns det inga markeringar på kugghjulen och blocket? har du redan tagit av remmen eller? smile ser att du varit på Ö&B med wink köpte färg där med för ett tag sen big_smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
Okej aa det förstår jag att det kan va lite klurigt smile men finns det inga markeringar på kugghjulen och blocket? har du redan tagit av remmen eller? smile ser att du varit på Ö&B med wink köpte färg där med för ett tag sen big_smile

ja öb e grejer de wink jo så sett finns de markeringar, men pumpen går att justera ( hålen e avlånga)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
hallå wink ja då har man fyllt på motorolja och smågrejat lite me motorn för start, senslipade jag ner motorhuven för att grundlacka den. väntar nu på att en kompis som ska hjälpa till att få start på motorn ska komma. han skulle ha kommit i förmiddags men fick en massa snöplogning att göra först hmm
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/871702_aluufk.jpg
grundad huv, dock dåligt ljus

Analog warfare bevara kassettbands kulturen
133 Inlägg
6 mars 2010
saablover_1 skrev:
jerkan_saab skrev:

ja öb e grejer de wink jo så sett finns de markeringar, men pumpen går att justera ( hålen e avlånga)

På diesel golf finns det inga markeringar på remhjulen
Det behövs en tolksats för inställning
Inställning för kamremsbyte:
Nolla ettan ödp enligt märke på svänghjulet
Sätt i tolk i skåran bak på kamaxeln ställ in rätt vinkel
Sätt i styrstift i hål i remhjulet på pumpen
stämmer inte nåt av lägena får man lossa övre remhjulet som sitter på kona och justera
ta bort gamal rem och sätt dit den nya dra bulten till övre remhjulet sist

Undvik att att ändra på förtändningen krävs måtttolk och mätklocka för att få den rätt

Nu har jag citerat min engelska haynes på golf ett diesel, så nåt kan halta i översättningen + att boken inte är här just nu så jag kan inte ge exactare svar än så här

Ett tips är att leta en manual på www.pdfee.com

"When you hit the tree between the headlights thats understeer.
Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights" - Wayne Bell
William Shakespeare skrev på 1500 talet om japsdämpare: Much ado about nothing

hbxservice.com
1 471 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
Q-less skrev:
saablover_1 skrev:
jerkan_saab skrev:

På diesel golf finns det inga markeringar på remhjulen
Det behövs en tolksats för inställning
Inställning för kamremsbyte:
Nolla ettan ödp enligt märke på svänghjulet
Sätt i tolk i skåran bak på kamaxeln ställ in rätt vinkel
Sätt i styrstift i hål i remhjulet på pumpen
stämmer inte nåt av lägena får man lossa övre remhjulet som sitter på kona och justera
ta bort gamal rem och sätt dit den nya dra bulten till övre remhjulet sist

Undvik att att ändra på förtändningen krävs måtttolk och mätklocka för att få den rätt

Nu har jag citerat min engelska haynes på golf ett diesel, så nåt kan halta i översättningen + att boken inte är här just nu så jag kan inte ge exactare svar än så här

Ett tips är att leta en manual på www.pdfee.com

tackså mycket! då får vi se om de går att få ihop de då haha wink

hbxservice.com
1 471 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
idag har de hänt mycke ;)motorn har startats big_smile det funkade fint att sätta dit kammrem utan special grejer wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/872459_onearn.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/872466_93taft.jpg
intercooler

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/872467_hslvgq.jpg
ska bara skaffa slangar te intercoolern under veckan nu så e de inte så mycke kvar wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/872469_f1vxg1.jpg
intercooler

hbxservice.com
1 471 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
idag har jag kollat lite på silikonslang.......DYRT!! tänkte jag skulle dra den hela vägen mellan turbo och ic för att underlätta, men de får kanske bli rör ändå....

VW NÖRD
409 Inlägg
8 mars 2010
Fan, lär ju bli bra tryck i den när den är klar big_smile är det en 1,6a eller en 1,9a? smile gött att det med kamremmen inte krångla med wink Kommer bli riktigt niice när den är klar sen (Y)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
Fan, lär ju bli bra tryck i den när den är klar big_smile är det en 1,6a eller en 1,9a? smile gött att det med kamremmen inte krångla med wink Kommer bli riktigt niice när den är klar sen (Y)

det är en 1,6a wink men går bra nog smile de ska på mer diesel å grejer sen me wink

VW NÖRD
409 Inlägg
8 mars 2010
saablover_1 skrev:
jerkan_saab skrev:

det är en 1,6a wink men går bra nog smile de ska på mer diesel å grejer sen me wink

Gött wink då lär den gå som ett skott big_smile

Sök