3629
Sök

Fortkörning!!!

2 Inlägg
12 mars 2006
Trådstartare
Hej alla där ute!
Skulle behöva lite råd o hjälp om en Incident som hände mig för någon vecka sen angående
fortkörning!!
Som sagt åkte jag fast av en patrullerande polis på kvällen. Denna bil kom mötandes mot mig vid en sväng! Just där så körde jag lite för fort, o då drog dem helljuset mot mig!!
Jag fortsatte, men otur som Jag har så vände dem o följde efter!!
Jag va en bra bit ifrån dem, då svängde in mot ett indistri område!!
När jag märkte att dem följde efter mig så saktade jag ner fort! Dem va allså
flera hundra meter från mig, tills jag som sagt saktade ner! Just då så kom dem hastigt mot mig!!
Drog på blåljuset o jag stannade!! Dessa poliser va allså inte trevliga!! Dem gapade o hade sina picka doller viftade mot mig!! Efter att dem visiterade mig så fick jag som sagt följa med dem i bilen o reda ut de som hade hänt!!
Jag undrade direkt o frågade om dem verkligen hade bevis för att dem hade mätt den hastighet som dem sa att dem hade mätt!! 29 km för mycket på en 50 väg!! När jag tog upp detta så blev den ena snuten förbannad o kaxig o började hota mig att han skulle ta mitt körkort här o nu o riva böten som han skrev!! Jag som sagt kunde inte säga så mycket för jag ville ju ha tillbaks körkortet o jag hade ju tyvärr inte mycket att säga till om just där i öde marken med två otrevliga snutar viftandes med picka dollerna bara någon minut innan!! Så jag av tvungen att skriva under!!

Min fråga är är det redan kört för mig nu lr? För betalar jag böten på 1800 kr så kommer detta rappoteras in till länstyrelsen o dem kommer förmodligen ta körtkortet, för jag är tyvärr varnad innan! O jag har fortfarnade 3 månader kvar tills prövotiden går ut!!

Men alltså jag så jävla tveksam om dem verkligen mätte hastigheten på mig, för jag fick aldrig
se de någonstans heller!!

Som sagt skulle va trevligt med lite råd o tips tack!!

15 Inlägg
12 mars 2006
skiv aldrig på böter motsvarande....

Fisketokig
2 997 Inlägg
12 mars 2006
Skriv aldrig under något så längen du inte har fasta bevis på att dom har dig.

Polisen har alltid fel, bra att utgå ifrån.

Kommer aldrig skriva under något själv.

Sen ett par hundra kronor var och historien är glömd funkar bra här annars men det kanske inte är vida känt med era poliser wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

694 Inlägg
12 mars 2006
hmm jadu du kan ha en jävla tur och slippa undan ändå ska ja säga dig.. om det inte blir rapporterat.. en kompis körde som du 29 km för fort och han fick inget.. medans en annan som körde 33 blev av med sitt i 2 månader eller lämpet rättare sagt för han var 18.. så tror inte dom drar körkortet i 2 år men några månader kanske..

346 Inlägg
12 mars 2006
dom kan väl iaf inte mäta farten när dom möter en bil då blir det ju helt fel, om du inte står stilla förstås..annars kanske det är jag som är ute och cyklar?..en kompis körde 195km/h på 70 väg vilket är idiotiskt men det är ju en annan sak..men han mötte polisen och dom så klart vände ju rätt tvärt och körde efter men eftersom han såg att dom vände så saktade han ner till 90 som det var lite längre fram och dom stannade honom med blå ljus och hela fadderullan och sa till honom att det måste gått lite fort där framme men han nekade och sa att han hade hållt rätt hastighet..vilket dom troligen visste att han inte gjort men har dom inga bevis på hur fort det har gått så kan dom omöjligen fälla en för fortkörning.. ???

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

21 761 Inlägg
12 mars 2006
Viftade poliserna med pistolerna för en fortkörning? Trodde de att de var i USA eller?

158 Inlägg
12 mars 2006
det här låter absurt
Såna som de får ju hela poliskåren att lukta illa ...
tyvärr

xy

21 761 Inlägg
12 mars 2006
Ja, nu tillhör jag den sorten som anser att man får skylla sig själv om man har gjort ett medvetet fel men om man nu åker dit så ska det gå rätt till, det verkar det inte ha gjort för Benn1.

Ölbryggare
339 Inlägg
12 mars 2006
Om det nu är så som du säger så ska du absolut gå till http://www.trafikjuristen.se
Det låter ju helt sjukt, men jag har varit med om en del sjuka saker själv så jag är inte förvånad faktiskt..poliser är helt galna ibland, och då menar jag HELT galna..Dom släpar med en in i polisbilen för att slippa vittnen som ska höra vad man pratar om och skriker och hotar en.
Men skriv ALDRIG på, om dom inte är totalt livsfarliga förstås.
Ett tips är att spela in konversationen på mobilen, eller ringa upp en kompis som förhoppningsvis lyssnar på allt, det kan va bra då man blir indragen i en polisbil och ens kompisar så klart inte får följa med utan snällt får stå utanför och titta in så inget våldsamt händer..

Men som sagt, det rätta är att prata med en jurist som kan sin sak..Annars kommer du inte långt genom att själv överklaga en sak som du redan erkännt..

Hoppas det finns lite goda poliser som ser till att deras ruttna kompisar inte håller på sådär fult, även om det känns som det behövs så kommer det inte ge dom de försprång dom vill ha så man förstår inte varför dom håller på....

RushRacing.tk
278 Inlägg
12 mars 2006
Kan ju vara svårt att komma och neka till det i efterhand.. Går det vidare så är det ju som bekant alltid polisens ord som väger tyngst. Men man kan ju alltid prova.. Sen var det som någon skrev här innan att man ska aldrig skriva på ett böteslapp om det inte finns fasta bevis.
Senast redigerat av Gislekillen (12 mars 2006)

4 571 Inlägg
12 mars 2006
har dom inte mätt upp farten på nått vis så kan dom inte göra nått.
om du nu säger att dom var några hundra meter bakom dig innan du svängde in så finns det ingen chans att dom skulle kunna mätt någonting spec inte om det var mörkt ute.

sen om dom viftade med pistolerna för en sådan sak så är det nog på gränsen till tjänstefel

SSS -12
3 217 Inlägg
12 mars 2006
Hur kan man låta bli att skriva på boten? Vad säger man till svars när dom kommer viftande med en lapp?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

RushRacing.tk
278 Inlägg
12 mars 2006
Du behöver ALDRIG skriva på en böteslapp om det är så att du själv är helt säker på att det har gått fel till vid t.ex. en fortkörning. Om tex. du anser att dom har mätt på fel sätt eller något annat. Är det så att du inte skriver på böteslappen så går det vidare till en utredning. Då får du lägga fram din orsak till att du inte skrev på..

Ölbryggare
339 Inlägg
12 mars 2006
Fuckface skrev:
Hur kan man låta bli att skriva på boten? Vad säger man till svars när dom kommer viftande med en lapp?

Du säger bara att du inte anser du har agerat fel och det är upp till dom att gå vidare ifall dom vill det. Då kommer förmodligen polisen hota med rättegång, men innan det går så längt så får du en changs att skriva på ett erkännande som blir hemskickat till dig..

Simple as hell, skriv aldrig på en böteslapp om du anser den vara felaktig.

2 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
Ahh nu så ångrar jag mig djup att jag skrev på!! Men som sagt dem va inte trevliga, viftade med pistolerna o verkligen hotade mig med att dra in körkortet om jag inte erkände!!
Fick idag även brev från länstyrelsen om att dem kommer dra in mitt kort, Jag kan överklaga men va ska jag typ säga?
Som vissa har sagt här, att  polisens ord väger ju mycket mer en mitt lilla skit ord typ!!

Tack i alla fall för alla goda råd!!

69 Inlägg
14 mars 2006
man kan väl sammanfatta med det att finns det inga bevis som dom kan visa på plats så skriv inte under! dom kommer iofs hota med rättegång men det kommer ju inte att leda till något eftersom att dom inte kommer att ha några bevis då heller.

RushRacing.tk
278 Inlägg
14 mars 2006
Men sen är de ju ändå de att man ska stå emot polisen på plats också... Och sen står det fast att polisen ord väger ändå tyngre å är det två poliser mot en privatperson... men jag håller med om att dom ska kunna lägga fram fasta bevis.

69 Inlägg
14 mars 2006
jo visst är det så att deras ord väger tyngre men som sagt det där med att dom inte har några bevis väger ju rätt tungt det med! själv åkte man på 3 månader utan kort men jag skrev inte på förrens jag hade sett bevis på vad dom klockat mig för!

524 Inlägg
14 mars 2006
Va hände med det där då att " i sverige är man oskyldig till motsatsen är bevisad"?

Sök