3173
Sök

S4 till salu med fipplad mätarställning??

498 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho … d&sb=5

Enligt tråden på nordicaudi finns det nu en s4 till salu på blocket som enligt föregående ägare hade gått 18 000mil.
Bilen är nu till salu med 15 000mil på mätaren

Edit: tog bort länken till annonsen tills det är uträtt hur det verkligen ligger till.
Senast redigerat av enpatte (31 december 2008)

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
31 december 2008
enpatte skrev:
http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho … d&sb=5

Enligt tråden på nordicaudi finns det nu en s4 till salu på blocket som enligt föregående ägare hade gått 18 000mil.
Bilen är nu till salu med 15 000mil på mätaren

Blocket: http://www.blocket.se/vi/19560217.htm?ca=2_s

hahahah. det där är min granne xD
ska kolla vafan detta är. återkommer när jag fått svar om detta.

-den satt som en fläskläpp-

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
31 december 2008
snackade med han nu och har förstår ingenting. han sa iaf att han köpte den av nån nisse i norrland och han har inte rört mätaren. allt ska stämma överens med boken och sk. "goliat" på audi då han kollat upp dokumentation. fel av honom. han kollade upp allt nu och såg att han klickat fel på blocket och den stämmer att den gått drygt 18 000 mil. men han har bara klickat fel på blocket. den är besiktad iaf men avställd pga att han kör med sin vinterbil samt har fixat upp audin. jag hjälpte honom förut tillochmed att byta delar i bakvagnen då den va skadad innan. samt att vi gjorde fyrhjulsmätning.

DENNA BIL ÄR SOM DEN SKA! INGET FIPPLAD ELLER NÅT! PERFEKT S4!!!!!!!!
Senast redigerat av husmus (31 december 2008)

One Man Clan
4 287 Inlägg
31 december 2008
be om reg-nr då så kan vi kolla med besiktningen om de stämmer eller ej

498 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
husmus skrev:
snackade med han nu och har förstår ingenting. han sa iaf att han köpte den av nån nisse i norrland och han har inte rört mätaren. allt ska stämma överens med boken och sk. "goliat" på audi då han kollat upp dokumentation. fel av honom. han kollade upp allt nu och såg att han klickat fel på blocket och den stämmer att den gått drygt 18 000 mil. men han har bara klickat fel på blocket. den är besiktad iaf men avställd pga att han kör med sin vinterbil samt har fixat upp audin. jag hjälpte honom förut tillochmed att byta delar i bakvagnen då den va skadad innan. samt att vi gjorde fyrhjulsmätning.

Om bilen backas vid "rätt" tillfälle så syns det inte i den knapphändiga dokumentation som audi har.
Är det du som säljer bilen?
Det blir ju onekligen intressant när det påstås olika saker, vem vet vad som är sant?
Jag pekar inget finger det viktiga är ju att sanningen kommer fram, hut det nu än ligger till.

Faderator
637 Inlägg
31 december 2008
enpatte skrev:
husmus skrev:

Om bilen backas vid "rätt" tillfälle så syns det inte i den knapphändiga dokumentation som audi har.
Är det du som säljer bilen?
Det blir ju onekligen intressant när det påstås olika saker, vem vet vad som är sant?
Jag pekar inget finger det viktiga är ju att sanningen kommer fram, hut det nu än ligger till.

Och om ni läser länken högst upp så står  det att det var två år sen han sålde bilen med 18000 mil..
och nu har den gått "drygt" 18000 mil?!?! Och det är bara 4 minuter mellan inläggen som du snackade med grannen...?! ni snackar jäävligt fort ! hmm

Shaked but not störd.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
31 december 2008
reg nummer: wgt629

inte backad nånting utan det folk tror är att han gjort det pga att det står 15000 mil på blocket. men saken är att det står 18 xxx mil på mätaren. han skrev helt enkelt bara fel på blocket. och nej, det är inte jag som säljer bilen men vill bara påstå det. folk kan väl kolla upp innan dom säger nåt eller?
ett klickfel så är hans bil typ dödsdömd.. men fatta. inte kul för honom nu bara för att han klickat fel. allting stämmer förutom att det står 15000 mil på blocket.se men det står 18 xxx mil i bilen.

498 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
Xuri skrev:
be om reg-nr då så kan vi kolla med besiktningen om de stämmer eller ej

Om du läser allt i mitt första inlägg så finner du det.
Dumt att lägga ut det om det mot förmodan skulle vara någon som blir beskylld för något den inte gjort.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
31 december 2008
det är min kompis så ringde honom och snackade.. darför det gick fort???? han ska även gå ut med inlägg på nordic audi då han är medlem där.

498 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
husmus skrev:

inte backad nånting utan det folk tror är att han gjort det pga att det står 15000 mil på blocket. men saken är att det står 18 xxx mil på mätaren. han skrev helt enkelt bara fel på blocket. och nej, det är inte jag som säljer bilen men vill bara påstå det. folk kan väl kolla upp innan dom säger nåt eller?
ett klickfel så är hans bil typ dödsdömd.. men fatta. inte kul för honom nu bara för att han klickat fel. allting stämmer förutom att det står 15000 mil på blocket.se men det står 18 xxx mil i bilen.

Är det så, då ändrar man väl annonsen?

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
31 december 2008
förstår ni situationen som hänt nu?
allt är som det ska bara min polare ändrar milen på blocket.se
den har så sant gått 18 xxx mil.
ingen skruvad mätare som folk påstår.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
31 december 2008
enpatte skrev:
husmus skrev:

precis. han lär väl göra det nu efter detta. han hade nämligen ingen aning om detta förän jag ringde honom. och han såg ju direkt i annonsen nu att det stod 15000 mil istället för det rätta.

Faderator
637 Inlägg
31 december 2008
husmus skrev:
enpatte skrev:
husmus skrev:

precis. han lär väl göra det nu efter detta. han hade nämligen ingen aning om detta förän jag ringde honom. och han såg ju direkt i annonsen nu att det stod 15000 mil istället för det rätta.

Jaja! jag tror dej roll tongue
God fortsättning ! Gott nytt år ! (snart)

Shaked but not störd.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
31 december 2008
kopierat från nordicaudi:

Ämne Hej dumpuckon!  [Sv: Wolves]   
Postad av Lalles4
Datum 2008-12-31 14:44 

Det är jag som är ägare till S4an på blocket. Tänkte döda lite myter. Det "Stämmer" att mätarställningen inte stämde, det var helt enkelt jag som klickat fel i "skroll tabellen" på blocket, jag har absolut INTE fifflat med mätaren, med andra ord står det rätt (18000+) i bilen, men det står FEL på blocket, har även korrigerat det i annonsen.
Sen förstår jag inte riktigt? Bilen ÄR besiktiad, protokoll och allt sådant finns. Bilen är dock avställd och garageförsäkrad eftersom den står i värmegarage över vintern, är det så konstigt?

Hur som hellst, mätaren är inte "fifflad med"! Bilen ÄR besiktad, kolla på www.vv.se nu när ni har regnummret? Puckon.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
31 december 2008
2-D skrev:
husmus skrev:
enpatte skrev:

Jaja! jag tror dej roll tongue
God fortsättning ! Gott nytt år ! (snart)

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!

S-klass =)
295 Inlägg
31 december 2008
husmus skrev:
kopierat från nordicaudi:

Ämne Hej dumpuckon!  [Sv: Wolves]   
Postad av Lalles4
Datum 2008-12-31 14:44 

Det är jag som är ägare till S4an på blocket. Tänkte döda lite myter. Det "Stämmer" att mätarställningen inte stämde, det var helt enkelt jag som klickat fel i "skroll tabellen" på blocket, jag har absolut INTE fifflat med mätaren, med andra ord står det rätt (18000+) i bilen, men det står FEL på blocket, har även korrigerat det i annonsen.
Sen förstår jag inte riktigt? Bilen ÄR besiktiad, protokoll och allt sådant finns. Bilen är dock avställd och garageförsäkrad eftersom den står i värmegarage över vintern, är det så konstigt?

Hur som hellst, mätaren är inte "fifflad med"! Bilen ÄR besiktad, kolla på www.vv.se nu när ni har regnummret? Puckon.

Men å andra sidan e de ju inte så smart å lägga ut reg nr på ett forum? Hur enkelt som helst för vem som helst att kolla vars han bor å fara å tjuva eller nå?
Senast redigerat av MB350se (31 december 2008)

498 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
husmus skrev:
det är min kompis så ringde honom och snackade.. darför det gick fort???? han ska även gå ut med inlägg på nordic audi då han är medlem där.

Den som skrev inlägget på nordicaudi reggade ett nytt konto precis före????

Bilen hade gått nästan 18 000mil för två år sedan enligt föregående ägare.
Alltså har han kört max 1000mil på två år?
Ifs möjligt om den är avställd långa perioder.
Senast redigerat av enpatte (31 december 2008)

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
31 december 2008
enpatte skrev:
husmus skrev:

Den som skrev inlägget på nordicaudi reggade ett nytt konto precis före????

Bilen hade gått nästan 18 000mil för två år sedan enligt föregående ägare.
Alltså har han kört max 1000mil på två år?
Ifs möjligt om den är avställd långa perioder.

bilen står i värmegarage i eget hus så väldigt svåråtkomlig bil om nån nu skulle sno den.
stämmer att bilen inte körs så mkt då den står i värmegarage större delen av året.
allting stämmer!
nu skiter jag i detta och alla får tro vad dom vill. men som sagt:
dra ALDRIG förhastade slutsatser om nåt.

5 Inlägg
31 december 2008
Ämne    Då kan jag be om ursäkt. Har dock stora problem  [Sv: Lalles4]      [Ändra] [Svara]
Postad av    Wolves
Datum    2008-12-31 15:06   

Då kan jag be om ursäkt. Har dock stora problem med folk som försöker lura andra och har väldigt kort stubin då jag ser något och kan gå igång väldigt fort.

Då kan vi komma överens att det var ett litet misstag. Dock så visar det att mätarställningen är ett känsligt ämne och jag har personligen varit med om folk som försökt sälja bilar med backade mätarställningar och sedan försökt mörka det på olika sätt.

Men som sagt, fel av mig som drog igång häxjakten men eftersom elias är en bekant till mig (den tidigare ägaren) så fanns det ingen anledning att misstro honom från min sida.

Förlåt så mycket och gott nytt år

Good things come in a quatto package

Sök