Nu har jag ägnat hela kvällen åt att bygga turbo på Forden..
Halvklar får man väl säga, har inte fått min tryckvakt än så kan inte lösa sprutet ändå =/
Här har jag då börjar demontera skiten.. väck med luftburk och avgassystem
Efter en del pill och avgaspasta ser du nu ut såhär..
Sen montera jag dit min bröstkåpa med oljeretur som jag visade tidigare i tråden..
Att observera här är att kåpan jag modifiera är i plåt från en -90. Kåpan som satt på min 92a var av plast.
röret som oljan ska gå i ser kanske lite väl special ut men de funkar iaf
Det finns två ställen att ha oljeretur på denna motor, i tråget lr i brostkåpan. Tråget är i aluminium och för att ta dän de måste man lyfta hela motorn, alt sänka balken medans man håller uppe motorn = massa jävla jobb. Problemet med att ha returen i bröstkåpan är att även den är rätt bökig att byta, man måste ha dän remhjulet som man måste dra loss med avdragare.. och iaf min avdragare fick inte plats mellan kylet så jag fick demontera kylet.
Här ser man även till höger vart jag tagit oljan till turbon ifrån.
Med remhjul och rem på igen..
Här sitter turbon på efter en del bök med att få den som jag ville..
Olja och retur som synes
Bild på mekanikern oxå
Sen tog bilderna slut.. dock gjorde jag i ordning en downpipe med uttag för lambda.
Provtesta att köra igång bilen med lite frågetecken som följd.. tagit upp dom i en annan tråd
Annars får jag förhoppningsvis min tryckvakt på måndag så jag kan koppla in allt och gasa järnet!