Eftersom jag lyssnar på typ all möjlig musik så blir det såklart även en hel del metal. För tillfället är det mest Volbeat, Disturbed och Metallica som gäller, men annars så brukar det även kunna bli en hel del Sabaton, Iron Maiden, AC/DC, Rammstein, Slipknot, Soil, Hammerfall, System of a down, Nightwish, In flames osv... Tycker jag om det så lyssnar jag på det helt enkelt.
Känner förrästen trummisen i Sabaton, Daniel Mullback (min kompis kusin) och har lyssnat på dom sen dom började spela. Riktigt bra band som jag tror och hoppas kommer gå långt! Har sett dom live ett antal gånger och dom bjuder verkligen på sig själva.
Lyssnar nästan enbart på Hårdrock och Metal Mest Death/Black/Thrash men även gammal hederlig 70tals Hårdrock funkar fint. Just för tillfället så lyssnar jag mest på Bloodbath med bla Mikael Åkerfeldt från Opeth
Ja lyssnar mest på lite tyngre grejjer.. As I lay dying, haunted, killswitch engage, Trivium.. Sen en hel del gammelrock också=)
"tyngre light"
Hehe okej hur uppgraderar jag mig till tung naturell?
Kan ju börja med att backa lite i tiden och kolla upp lite gamla 'tung naturell'-klassiker om du ej hört
Tex:
Slayer - Reign in Blood [Thrash metal, 1986] Morbid Angel - Altars of Madness [Death Metal (florida), 1989] Dismember - Like An Everflowing Stream [Death Metal (stockholm), 1991]
Gillar man nåt av det där så finns det rätt så mycket liknande att höra
Edit: Som en bonus tycker jag du ska lyssna igenom Mercyful Fate - Melissa från 1983. Lite good old dansk (mörk) heavy metal.
Ska kika på detta, Slayer gillar jag en hel del.. men icke morbid angel, är det black metal? Annars kan jag inte placera dom.. men ska kolla! Nu lyssnar jag på devildrivers senaste skiva som faktiskt är riktigt bra..
Känner förrästen trummisen i Sabaton, Daniel Mullback (min kompis kusin) och har lyssnat på dom sen dom började spela. Riktigt bra band som jag tror och hoppas kommer gå långt! Har sett dom live ett antal gånger och dom bjuder verkligen på sig själva.
Jo, Sabaton är vettiga. Är ju bekant med deras ljudtekniker (gitarristen i mitt nuvarande band spelade i samma band som honom för några månader sedan) och sådär. Har hört rätt mycket roligt icke officiellt material, faktiskt...
Ska kika på detta, Slayer gillar jag en hel del.. men icke morbid angel, är det black metal? Annars kan jag inte placera dom.. men ska kolla! Nu lyssnar jag på devildrivers senaste skiva som faktiskt är riktigt bra..
Morbid Angel är death metal, en av dom klassiska banden från Florida. Första plattan är bäst, ganska tungt men en del sväng ändå
Nä men lyssna på alla gamla Slayer-albumen: Show No Mercy, Hell Awaits, Reign in Blood, South of Heaven, Seasons in The Abyss, Divine Intervention osv.
Jo, Sabaton är vettiga. Är ju bekant med deras ljudtekniker (gitarristen i mitt nuvarande band spelade i samma band som honom för några månader sedan) och sådär. Har hört rätt mycket roligt icke officiellt material, faktiskt...
Tror eventuellt herr Mullback kan ha ägt min gamla moppe
Synd att man inte köpte 'Fist for Fight'-demon för en 50lapp av dom när dom lirade på ye olde 'East Harbour Café' för en 8-9 år sen Folk köper densamma för upp till 800kr på Tradera nuförtiden. Sjukt
De va värre, den låten har ja inte hört. Men har de haft fler olika sångare eller är det samma hela tiden? måste hitta lite låtar med dom nu o lyssna..!
De va värre, den låten har ja inte hört. Men har de haft fler olika sångare eller är det samma hela tiden? måste hitta lite låtar med dom nu o lyssna..!