4498
Sök

VARNING till er med fler än 4-punkts-bälte

195 Inlägg
4 januari 2009
ajajajajajajajajaj

1 814 Inlägg
4 januari 2009
Det såg smärtsamt ut, gäller att antingen dra åt bältet ordentligt eller köra med 3 punkts då hmm

Trucker
75 Inlägg
4 januari 2009
åå fyfan ! riktigt äckligt !

4 822 Inlägg
4 januari 2009
JockeT skrev:
Christian S skrev:
Hittade du den tråden nu??
Är inget nytt, den såg jag i ett annat forum i början på December alltså strax efter det att tråden i länken skrevs wink

existen z? smile

men e nog bra iaf att folk får reda på att de ska spännas hårt..jag visste det inte iaf..lite därför ja la upp det här smile

Nä, på TPC där en av våra träff ansvariga som kör välldigt mycke bana la upp länken.

Håller med att det är bra att folk får reda på hur det kan gå om utrustningen inte används rätt.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 827 Inlägg
4 januari 2009
Undrar vilka kläder han hade när han körde... Har man en reglementsenlig overall tror jag inte det hade sett ut sådär?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
4 januari 2009
syns ju att snubben hade balls bokstavligen haha LOL=D

KHRacing
4 januari 2009
volvo_dude skrev:

& när samma h'nder dig kommer vi alla att skratta rakt åt dig.

KHRacing
4 januari 2009
volvo_dude skrev:

16 197 Inlägg
4 januari 2009
finns ännu värre bilder på folk som monterat sina 4-punktsbälten fel å typ gått AV när som krockat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Kokar ris
923 Inlägg
4 januari 2009
sådana bälten är väl rätt värdelösa utan bur i bilen, iallafall vid volt, då skulle jag gärna vilja ha förmågan att kunna vika ryggen istället för att sitta stenhårt upprätt. Detta är anledning jag har hört till varför dom är förbjudna på allmän väg.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
4 januari 2009
KHRacing skrev:
volvo_dude skrev:

gör så de kan jag bjuda på=D inte så känslig av mig=D  alltid kul och roa någon annan

629 Inlägg
4 januari 2009
cenoxide skrev:
sådana bälten är väl rätt värdelösa utan bur i bilen, iallafall vid volt, då skulle jag gärna vilja ha förmågan att kunna vika ryggen istället för att sitta stenhårt upprätt. Detta är anledning jag har hört till varför dom är förbjudna på allmän väg.

Har också hört att det inte är tillåtet att ha 4 eller 6-punkt bälte delvis för att man inte ser döda vinkeln
Rätt mig om jag har fel!

Har även frågat på besiktningen för 2veckor sen men hon var inte säker på de.. Dock så får man ha vilken stol man vill, så länge den sitter fast ordentligt så...

Sen tillägga de att ska ett 4 eller 6-punkts bälte fungera till 100% i en RACE stol så får vinkeln på bältet vara rakt bak eller 45grader neråt max vad jag har lärt mig smile

*EDIT*

Bild ifrån folkrace reglementet på hur bältet ska sitta.. = Bästa förutsättningar
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=535026
Senast redigerat av koka (4 januari 2009)

German Engineering
9 083 Inlägg
4 januari 2009
Fyfan vad äckligt.

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 januari 2009
Holiace skrev:
Aj. 4 punkts är nog bäst i alla fall.

Rätt pryl till rätt applikation...   4punktare och man bryter nacken utan bur...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Volvoskadad
6 017 Inlägg
4 januari 2009
JockeT skrev:
Christian S skrev:
Hittade du den tråden nu??
Är inget nytt, den såg jag i ett annat forum i början på December alltså strax efter det att tråden i länken skrevs wink

existen z? smile

men e nog bra iaf att folk får reda på att de ska spännas hårt..jag visste det inte iaf..lite därför ja la upp det här smile

såg den på existen z med
Senast redigerat av Volvo__Mannen (4 januari 2009)

Jonas

185 Inlägg
4 januari 2009
Håller med koka, bältet måste varit felmonterat eller ej fast spänt.

Men 4-punkt kan också vara farligt ifall det inte är rätt monterat.
Min kusin bröt båda nyckelbenen pga att han hade satt fast bältet som går bakåt i golvet.

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
4 januari 2009
För helvete. jag satt o åt, undrar ifall han har sparat barnen i en skål eller nåt haha..sheet, stackarn.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
4 januari 2009
zijaa skrev:
För helvete. jag satt o åt, undrar ifall han har sparat barnen i en skål eller nåt haha..sheet, stackarn.

Annars tar dem sprutan och hämtar hem dom, last chance...

nä, fy fan... hemskt... man vill ju inte bli av med sina bollar.

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

Leg. Bilplågare
74 Inlägg
16 januari 2009
Snacka om sladdlampor........fan va öm i balla han måste ha blivit

Lakhea Racing do it hard.

94 Inlägg
26 januari 2009
nämen fyfan yikes kan ju medela att det inte kommer monteras sånna i bmw'n iaf... osh nä fyfan :S

///henke

Sök