2766
Sök

sålt bilen men ingen hämtat den

NeonX
5 januari 2009
bara jag som hade blivigt toknojjig över vad det är för chomme som gör nått sådant? Jag hade blivigt riktigt obekväm ang både penga och bil....hade inte velat göra mig av med nått av dem förens jag hade kontakt me människan.

Folk blir rejält sjuka, eller dör...det händer juh trotts allt. Skulle gissa att det är nått sånt som hänt nu med

KHRacing
5 januari 2009
Tror du måste vänta minst 3 månader enligt nån lag.

982 Inlägg
5 januari 2009
fan va låst du måste känna dig..du kan ju inte direkt handla upp pengarna om han ångrat sig wink

369 Inlägg
5 januari 2009
anorlunda problem, aja hoppas att det går bra då..

Avant för varje slant.

Forummoderator
26 359 Inlägg
5 januari 2009
Beeenny skrev:
fan va låst du måste känna dig..du kan ju inte direkt handla upp pengarna om han ångrat sig wink

Ööh..dom var ju redan upphandlade..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

RMR-Crew
478 Inlägg
5 januari 2009
Känns som det är ngt lurt från köparens sida...

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
5 januari 2009
calibra16v skrev:
sålde bilen för ca en vecka sen och fick pengarna skickade till mitt konto men ingen har hört av sig vet inte vad han heter eller något
vad ska man göra nu

Spåra inkomande tele trafik å sålla ..... det kan ju hänt något i trafiken så han e onåbar.
eller gå till din bank så kan dom spåra pengarna till vederbörandes konto.
Senast redigerat av lonewolf-holm (5 januari 2009)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

1 002 Inlägg
5 januari 2009
Vem fan betalar för en bil men inte hämtar den..?  Smart snubbe..

...

982 Inlägg
5 januari 2009
AirOne skrev:
Beeenny skrev:

Ööh..dom var ju redan upphandlade..?

aha fan va smart haha..de missa jag

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
5 januari 2009
calibra16v : de som du skriver låter mycket konstigt tycker jag , men hoppas att de ordnar sig för dig

Nissan Silvia

831 Inlägg
5 januari 2009
Sounds spooky!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
5 januari 2009
Japp, låter verkligen skumt detta. Men man ska aldrig handla upp pengarna om man inte har lämnat iväg bilen, inte heller lämna iväg bilen om man inte har fått pengar. Kan bli en ganska obekväm situation då. Köparen som har satt in pengar bör kunna kräva tillbaka dom, framför allt när det inte finns några papper på att du skulle få dom. Han kan ju ha satt in på "fel konto"... Lär ju då bli besvärligt att betala tillbaka om man redan har handlat upp dom. Jag skulle sparat pengarna tills nån har hämtat bilen, eller spårat kontoinnehavaren. Det går att göra. (även om det kan vara besvärligt)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Fri fart för ett fritt folk!
14 149 Inlägg
5 januari 2009
vet om en som köper bilar på detta sättet

han scannar blocket varje dag ser han en bil han vill ha så kontaktar han köparen skickar över pengar på kontot och sedan skickar han någon att hämta bilen

nu känner jag inte honom så väl men vad jag förstått så kan han skicka någon att hämta bilen efter några veckor om jag inte minns fel smile

han tycker att det är värt risken att handla bilar på detta sättet

kanske t.o.m är han smile om stället han komifrån ligger häromkring smile

Kör fort så hinner inget hända...

439 Inlägg
5 januari 2009
henke_99 skrev:
Japp, låter verkligen skumt detta. Men man ska aldrig handla upp pengarna om man inte har lämnat iväg bilen, inte heller lämna iväg bilen om man inte har fått pengar. Kan bli en ganska obekväm situation då. Köparen som har satt in pengar bör kunna kräva tillbaka dom, framför allt när det inte finns några papper på att du skulle få dom. Han kan ju ha satt in på "fel konto"... Lär ju då bli besvärligt att betala tillbaka om man redan har handlat upp dom. Jag skulle sparat pengarna tills nån har hämtat bilen, eller spårat kontoinnehavaren. Det går att göra. (även om det kan vara besvärligt)

har du fått några pengar på ditt konto räknas dem som dina,upp till dig själv om man vill lämna tillbaka pengarna.

sambon flyttade pengarna fel,så det är därför jag vet.

old,low and slow....

OEM <3
6 957 Inlägg
5 januari 2009
MHperformance skrev:
men det är väll inte du som ska hålla på och gå på knäna, hör han inte av sej så är det hans problem, då får han ju skylla sej själv, vänta en månad sen sätt ut den på annons igen?

Dig skulle man ju aldrig köpa en bil av, lite heder i kroppen har väl alla?
Senast redigerat av Bjork (5 januari 2009)

OEM <3

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
5 januari 2009
jag skulle sätta ut bilen på annons igen, MEN spara pengarna du fick från förra nissen.
när han väl hör av sig (inom rimlig tid såklart inte om 2 år eller så) så får han tillbaka pengarna.

svårare än så behöver det inte vara.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 januari 2009
calibra16v skrev:
Keps_nille skrev:
Har du inte kvar hans nummer i telefonen? Då kan du ju söka på eniro.

ringde från privat nummer:/

Beroende på vad du har för telefonabonnemang så ska du kunna ringa till din leverantör och få numret kollat. Dock kostar det pengar (i alla fall om man har Telia). Tror det går på 600kr. Det gäller såklart även "dolda" nummer. Var nån som ringde och mordhotade mig via telefon nån gång. Självklart via dolt nummer. 600kr senare och med Polisen i mitt sällskap stod vi sedan och konfronterade människan. big_smile

FreddeK
5 januari 2009
skumt läge men jävligt dumt av dig att handla upp pengarna när ni inte ens har gjort ägarbyte osv...hmm detta är konstigt!

Killen kan ha dött...eller någe

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 januari 2009
nosferato skrev:
har du fått några pengar på ditt konto räknas dem som dina,upp till dig själv om man vill lämna tillbaka pengarna.

Gäller det där verkligen? Jag har hört om exempel där företag har fört över hundratusentals kronor till fel konto, som innehavaren sedan handlat upp. Och när det sedan kommit fram så blir det hutlösa bötesbelopp/återbetalning. Tror till och med det fanns något fall som innebar fängelse... kan se om jag hittar den infon.

439 Inlägg
5 januari 2009
Hexenhammer skrev:
nosferato skrev:

Gäller det där verkligen? Jag har hört om exempel där företag har fört över hundratusentals kronor till fel konto, som innehavaren sedan handlat upp. Och när det sedan kommit fram så blir det hutlösa bötesbelopp/återbetalning. Tror till och med det fanns något fall som innebar fängelse... kan se om jag hittar den infon.

i mitt fall sa banken att om killen inte är ärlig kan ja känna mig blåst

old,low and slow....

Sök