3166
Sök

sålt bilen men ingen hämtat den

79 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
sålde bilen för ca en vecka sen och fick pengarna skickade till mitt konto men ingen har hört av sig vet inte vad han heter eller något
vad ska man göra nu

5 089 Inlägg
4 januari 2009
tacka och ta emot wink är inga papper skriva så är det ju knappast något du kan göra... men kommer han så är det ju bara att lämna över bilen, om du nu är ärlig.

\Lindgren

961 Inlägg
4 januari 2009
kan hämta den ja smile .. har du ringt upp köparen då ?

Pure DieselPower

79 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
talibangran skrev:
kan hämta den ja smile .. har du ringt upp köparen då ?

vet inte vad han heter har ingen info om han alls

313 Inlägg
4 januari 2009
har du inte fått uppgifter om nya ägaren?
skrev ni aldrig kvitto?
hade jag varit dej hade jag bara väntat och inte kört med bilen....han måste ju höra av sig för eller senare annars e han ju dum.
va va de för bil?

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

Faderator
637 Inlägg
4 januari 2009
Hehe wink Lustigt, han kanske har dött yikes eller har blivit kidnappad yikes eller han kanske har ångest för att han köpte bilen, och ville absolut inte ha något att göra med den?! wink
Skum snubbe tongue

Shaked but not störd.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 januari 2009
Kan du inte kontakta banken? Dom borde ju kunna se var pengarna kom från.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Med.lem
3 759 Inlägg
4 januari 2009
Gå till banken och förklara läget för dom.. Dom kan säkert hjälpa dig.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

961 Inlägg
4 januari 2009
men går de inte att sniffa fram han om du kollar med banken ? antingen du eller dom läre ju se vikket kontonummer pengarna ifrån ..

Pure DieselPower

1 161 Inlägg
4 januari 2009
finns väl inte mer att göra än att vänta o tar de allt för lång tid så kan nog banken hjälpa dej med uppgifter på vart pengarna kommer ifrån så du kan höra av dej till köparen..

Med.lem
3 759 Inlägg
4 januari 2009
Irmscher Vectra skrev:

De är ju inte allt för pigga på att lämna ut upgifter när man sj skickat pengar (typ blivit blåst) fast nu är det ju lite ombytta roller, så då går det kanske för sig smile
Senast redigerat av Mr_EmCom (4 januari 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

87 Inlägg
4 januari 2009
Irmscher Vectra skrev:

Banksekretess, dom går inte ut med vem som är kontoinnehavaren.

KINGU
65 Inlägg
4 januari 2009
Nej, han som betalade var han som vann 110 miljoner från Helsingborg heheh.

Alla vägar går via Bmw M3.

Allfixare
1 475 Inlägg
4 januari 2009
Sådär vart det för en kompis till mig med. efter typ 4 månader ringde en lastbilschaffis å sa att han skulle hämta bilen. Ja men vem ska jag skriva papprena till då sa matte?? Ingen aning sa chaffisen så då fick bilen stanna kvar. gick 2 månader till så kom nästa lastbil och då skickade han den å allt löste sig

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
4 januari 2009
haha ja ganska skumt =/ som sagt vad var det för bil och hur mycket fick du? smile
Men det är väll bara att vänta. om ingen hämtar den efter typ 1 - månader så skulle jag sälja den igen big_smile
Om nu inga papper allr är skrivna.?

961 Inlägg
4 januari 2009
då får man väl kontakta polisen då som tar kontakt med banken !?

Pure DieselPower

Trätekniker
387 Inlägg
4 januari 2009
Gå till banken och förklara läget så kan du få namnet på personen som har satt in pengar på ditt konto.
Personen i fråga kanske har tappat bort som mobil med alla uppgifter eller nått.
Tänk själv hur tacksam du hade vart om säljaren tog kontakt med dig om du förlorat alla nummer på ett eller annat sätt!

Ärlighet varar längst!

Själv stod jag bakom en gammal tant vid bankomaten, hon tog ut x antal tusen och så tappade hon plånboken precis framför mig, hon märkte ingenting men ja plockade upp den och gick ikapp. Hon blev så himla glad och det var kul för mig när hon blev så glad!

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

150 Inlägg
4 januari 2009
banken får inte lämmna ut uppgifter, men om jag säger att det var jag som satte in pengarna så kan jag väll komma och hämta bilen imorgon wink ? vad var det för bil jag köpte?

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

79 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
Dark_Angel skrev:
haha ja ganska skumt =/ som sagt vad var det för bil och hur mycket fick du? smile
Men det är väll bara att vänta. om ingen hämtar den efter typ 1 - månader så skulle jag sälja den igen big_smile
Om nu inga papper allr är skrivna.?

de va en MERCEDES C250D som motorn gick på fick för den 16000 o inga papper har skrivits på han ringde pratade med han i ca 5 min sen va pengarna på mitt konto men jag ska vänta 1 månad sen vet jag inte vad jag ska göra tongue

Trätekniker
387 Inlägg
4 januari 2009
De e klart dom får säga vem som har satt in pengar på ens konto! Det är ju bara att förklara läget!
Svärmor jobbar på seb, Skicka kontonummret med pm om din bank skulle krongla så fixar ja det!

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

Sök