3290
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
stRaend
21 december 2010
Trådstartare
Kommer bli sluten låda på ca 45liter och dessa kommer drivas av mitt gamla hp1d steg precis som frippe säger smile
Senast redigerat av stRaend (21 december 2010)

stRaend
21 december 2010
Trådstartare
Kände mig bara tvungen roll

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/1031639_7snoh3.jpg

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 december 2010
Trevligt! smile Men 45L till 3st såna, blir inte det lite i underkant? Dom trivs visserligen i små lådor men 15L/st tycker jag lät lite väl lite. Är det innan du stoppar i basarna eller ska du lägga till för det dom tar upp?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

stRaend
21 december 2010
Trådstartare
44,98 eller vad det nu var, 50liter var absolut max enligt Jimmy. Volymen är netto smile

edit: 11-16liter är nog rekommendationer från hertz. roll

http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_hx250.pdf
Senast redigerat av stRaend (21 december 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 december 2010
Där ser man! Då blir det nog bra då. smile Men lådan lär ju nästan bli så liten så det blir svårt att få plats med basarna. tongue Väldigt smidigt iaf!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

stRaend
21 december 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Där ser man! Då blir det nog bra då. smile Men lådan lär ju nästan bli så liten så det blir svårt att få plats med basarna. tongue Väldigt smidigt iaf!

den kommer bli väldigt liten ja, om man tänker på vad som ska sitta i smile men jag har en lösning på det serru wink

Gladen Audio
2 388 Inlägg
21 december 2010
stRaend skrev:
ChriZtoffer skrev:

den kommer bli väldigt liten ja, om man tänker på vad som ska sitta i smile men jag har en lösning på det serru wink

Ja täckringarna funkar bra med inverterade basar med ju :-)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

stRaend
21 december 2010
Trådstartare
Frippe_L skrev:
stRaend skrev:
ChriZtoffer skrev:

Ja täckringarna funkar bra med inverterade basar med ju :-)

sscchhh roll

181 Inlägg
23 december 2010
har du spelat någe med dom basarna? jag gillar dock inte hertz så mycket, har dom i fram å bakdörrar men dom spelar inte riktigt särsilt mycket, mina kostade typ 3-500 spänn för 5,25.. men har inget steg på dom..  men a skulle vara skoj med samma högtalare runt om big_smile

stRaend
23 december 2010
Trådstartare
matheus skrev:
har du spelat någe med dom basarna? jag gillar dock inte hertz så mycket, har dom i fram å bakdörrar men dom spelar inte riktigt särsilt mycket, mina kostade typ 3-500 spänn för 5,25.. men har inget steg på dom..  men a skulle vara skoj med samma högtalare runt om big_smile

då har du ju inte gett högtalarna någon ärlig chans. om du monterar dom i original hålen bara utan dämpning (antar jag) och på hu? Om du ska till elmia i påsk så kan du få lyssna på min bil och säga att du inte tycker om ljudet. kommer enbart vara hertz produkter förutom hu som kommer vara pioneer. smile

fast då är det koaxialer du har? har aldrig provat provat deras så dom kanske är kassa, vad vet jag wink

och som svar på om jag spelat med dom: nej inte än, men ska riva ur gamla lådan i mellandagarna så hoppas på provspelning i januari-februari någon gång roll

181 Inlägg
23 december 2010
stRaend skrev:
matheus skrev:

då har du ju inte gett högtalarna någon ärlig chans. om du monterar dom i original hålen bara utan dämpning (antar jag) och på hu? Om du ska till elmia i påsk så kan du få lyssna på min bil och säga att du inte tycker om ljudet. kommer enbart vara hertz produkter förutom hu som kommer vara pioneer. smile

fast då är det koaxialer du har? har aldrig provat provat deras så dom kanske är kassa, vad vet jag wink

och som svar på om jag spelat med dom: nej inte än, men ska riva ur gamla lådan i mellandagarna så hoppas på provspelning i januari-februari någon gång roll

a precis,  bara i dörrarna utan dämpning å på en ny å bra HU. har ett steg jag ska koppla dom på, men okej vilka hetrz har du då? jag skulle vilja ha bra billjud.. smile (till vettiga pengar:P

stRaend
23 december 2010
Trådstartare
matheus skrev:
stRaend skrev:
matheus skrev:

a precis,  bara i dörrarna utan dämpning å på en ny å bra HU. har ett steg jag ska koppla dom på, men okej vilka hetrz har du då? jag skulle vilja ha bra billjud.. smile (till vettiga pengar:P

Det året som gått nu så har jag kört med hsk 165.4 smile Kommer komma nytt kitsystem till nästa år som är ett snäpp bättre än dessa roll Och som bas så körde jag med en sx380d (ingen sq bas) , den kommer bytas mot dom tre godingarna som finns på bild big_smile

181 Inlägg
23 december 2010
stRaend skrev:
matheus skrev:
stRaend skrev:

Det året som gått nu så har jag kört med hsk 165.4 smile Kommer komma nytt kitsystem till nästa år som är ett snäpp bättre än dessa roll Och som bas så körde jag med en sx380d (ingen sq bas) , den kommer bytas mot dom tre godingarna som finns på bild big_smile

Okej! men vad är sq? är totalsämst på de dära med ljud, har typ precis lärt mig koppla in skiten tongue haha

men okej, hur högt spelar dom då? smile

505 Inlägg
23 december 2010
SQ = Sound Quality = välljud smile

Dom två stora tävlningsgrenarna är SPL ( sound preassure level ) och SQ.
Många vill bara ha bas som kan spela umpa bumpa, vilket många kan.
SQ är för den kräsne ljudälskaren som njuter av musiken !

Hur högt något spelar är helt beroende på låda, dämpning, slutsteg och bil ! smile

stRaend
23 december 2010
Trådstartare
matheus skrev:
stRaend skrev:
matheus skrev:

Okej! men vad är sq? är totalsämst på de dära med ljud, har typ precis lärt mig koppla in skiten tongue haha

men okej, hur högt spelar dom då? smile

som kristoffersson säger så är det sound quality roll

Vet inte vad folk har spelat som högst med dom basarna, bryr mig inte så mycket heller då jag satsar som sagt på välljud wink

kristoffersson skrev:
SQ = Sound Quality = välljud smile

Dom två stora tävlningsgrenarna är SPL ( sound preassure level ) och SQ.
Många vill bara ha bas som kan spela umpa bumpa, vilket många kan.
SQ är för den kräsne ljudälskaren som njuter av musiken !

Hur högt något spelar är helt beroende på låda, dämpning, slutsteg och bil ! smile

+ batteribank , anslutningar , val av musik / ton och massa mera tongue men i korthet så är det som du säger smile

505 Inlägg
23 december 2010
Ja precis, ljud är en hel vetenskap!  Inte bara att köpa lite och slänga in i bilen tsm med lite buntband och superlim tongue

stRaend
23 december 2010
Trådstartare
kristoffersson skrev:
Ja precis, ljud är en hel vetenskap!  Inte bara att köpa lite och slänga in i bilen tsm med lite buntband och superlim tongue

Oh ja smile fast om det vore så enkelt så skulle det inte vara så kul som det faktiskt är roll

505 Inlägg
23 december 2010
Nej absolut inte!   Sjukt kul, synd att det svider i plånboken varje gång man får en "vill ha" tanke big_smile

503 Inlägg
23 december 2010
kristoffersson skrev:
Nej absolut inte!   Sjukt kul, synd att det svider i plånboken varje gång man får en "vill ha" tanke big_smile

ja för om man vill upp i dom högre ljudnivåerna får man inte ha en tunnplånbok big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

505 Inlägg
23 december 2010
Det går att spela högt när man bygger budget också! smile

Sök