3877
Sök

Torpis - S40 T4 Tuning, -=Lika snabb som Veyron=-

67 Inlägg
4 februari 2009
falkn skrev:
Så självklart finns det bilar som är snabbare än veyron, men det är ju inte intressant här.

Jag fick för mig att det var hela andemeningen att hitta en bil som var snabbare än Veyron... Nämligen en S40? smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
Jompa skrev:
falkn skrev:
Så självklart finns det bilar som är snabbare än veyron, men det är ju inte intressant här.

Jag fick för mig att det var hela andemeningen att hitta en bil som var snabbare än Veyron... Nämligen en S40? smile

En Veyron har ju bara två sittplatser, så man kan skrämma ihjäl 300% fler personer åt gången i en S40 wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 290 Inlägg
4 februari 2009
Jompa skrev:
falkn skrev:

Andemeningen är att Torpis ska trimma en S40 så att den blir lika snabb som serieproducerad Veyron, inte att det finns andra timmade bilar som är snabbare än en Veyron... eller?

Vi kan fylla sida efter sida med "prestandasiffror" som är vassare än en standard Veyron men hur kul är det... du får göra en egen tråd, "-=Lika snabb som Torpis=-" wink

Sorry Torpis för att jag skitade ner din tråd lite...

67 Inlägg
4 februari 2009
Exsicco skrev:
Andemeningen är att Torpis ska trimma en S40 så att den blir lika snabb som serieproducerad Veyron

Ajdå, det hade jag missat. Vem är den där "Torpis" egentligen? Kan en S40 förresten vara såpass snabb?

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
4 februari 2009
Jompa skrev:
Exsicco skrev:
Andemeningen är att Torpis ska trimma en S40 så att den blir lika snabb som serieproducerad Veyron

Ajdå, det hade jag missat. Vem är den där "Torpis" egentligen? Kan en S40 förresten vara såpass snabb?

Torpis AKA Henke är en riktig x40 galning tongue Hehe, och ja, en s40 kan nog bli såpass snabb och det tror/hoppas jag på att Torpis kommer att bevisa till sommaren big_smile

/Påsen

PÅSEN RACING

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
påsen skrev:
Jompa skrev:
Exsicco skrev:

Torpis AKA Henke är en riktig x40 galning tongue Hehe, och ja, en s40 kan nog bli såpass snabb och det tror/hoppas jag på att Torpis kommer att bevisa till sommaren big_smile

/Påsen

Jag håller med jompa big_smile

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 290 Inlägg
4 februari 2009
torpis skrev:
påsen skrev:
Jompa skrev:

/Påsen

Då ska jag vara tyst big_smile

x40
1 209 Inlägg
4 februari 2009
torpis skrev:
påsen skrev:
Jompa skrev:

/Påsen

jag hoppas oxå på d.. och jag tror att han kommer att lyckast...

Volvo S40 turbo.

461 Inlägg
4 februari 2009
torpis skrev:
M.Persson skrev:
Lite ot men känner du ägarn till 9000en? isåfall står allt still med denna nu ir?

Den är ju iprincip klar och har så varit ganska länge, om jag minns rätt så behövdes nya ventilfjädrar, lite finlir med eldragning samt mappning smile

Okej va gött, då kanske man får se det monstret ute i sommar då smile

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

Reservdansk
6 271 Inlägg
4 februari 2009
torpis skrev:
Jompa skrev:
falkn skrev:

En Veyron har ju bara två sittplatser, så man kan skrämma ihjäl 300% fler personer åt gången i en S40 wink

Påminn mig att teckna en livförsäkring innan du börjar erbjuda folk provturer... wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

170 Inlägg
4 februari 2009
Jompa skrev:
Ska det köras rejäl bil ska det vara Henessey Viper. Den får Veyron att framstå som en rätt trött bil...

100-160 km/h:
Veyron: 3.4 sek
Viper: 3.0 sek

160-320 km/h:
Veyron: 18.0 sek
Viper: 13.0 sek

Får man bara lite ladd på 3:an så borde 100-160 km/h på 3.4 sekunder inte vara så svårt i S40:in...
Det är f_n så att det kunde ha gått med min gamla häck rentav, och den låg inte i närheten av effekten Torpar'n satsar på nu...

Hmm... är inte vipern lite mindre och mycket lättare??? I så fall blir den ju snabbare!! Men vad toppar den? Veyron toppar 407 eller???

Gbg

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
siggi skrev:
[Hmm... är inte vipern lite mindre och mycket lättare??? I så fall blir den ju snabbare!! Men vad toppar den? Veyron toppar 407 eller???

Google vet...

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Insuget är lämnat för svetsning nu, det tar ett antal timmar att svetsa ett helt insug. hoppas att vi kan köra ett ryck i helgen så att det blir lite resultat. Får man sen även igen huven så är det ett plus naturligtvis, även om huven nedan faktiskt är ganska kaxig big_smile

http://x40nordic.com/Gallery/Upload/edo405.jpg

Reservdansk
6 271 Inlägg
5 februari 2009
torpis skrev:
Insuget är lämnat för svetsning nu, det tar ett antal timmar att svetsa ett helt insug. hoppas att vi kan köra ett ryck i helgen så att det blir lite resultat. Får man sen även igen huven så är det ett plus naturligtvis, även om huven nedan faktiskt är ganska kaxig big_smile

http://x40nordic.com/Gallery/Upload/edo405.jpg

Hahaha, nej det lär inte bli lätt att få plats med alla dina grejer under huven. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

20 tums hjul låter mindre....eller ?
48 Inlägg
5 februari 2009
Har inte läst igenom alla 15 sidor med inlägg men när du nu ska dra en Veyron(i ottan) så gör det med full bil, alltså alla stolar upptagna...då e du kung !
Lycka till.......

Obs ! När jag pengar över så blir det en S80 t6 med MÅNGA hästar, då jäklar blir det race.

Yeah? Well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Dartman skrev:
Har inte läst igenom alla 15 sidor med inlägg men när du nu ska dra en Veyron(i ottan) så gör det med full bil, alltså alla stolar upptagna...då e du kung !
Lycka till.......

Obs ! När jag pengar över så blir det en S80 t6 med MÅNGA hästar, då jäklar blir det race.

Skulle aldrig falla mig in att köra så fort med fullt av folk i bilen. Man kör fort när man kan, inte när man vill. Det går ju dock att lasta i sandsäckar.
Senast redigerat av torpis (5 februari 2009)

67 Inlägg
5 februari 2009
torpis skrev:
Det går ju dock att lasta i sandsäckar.

Varför ska man satsa på att sänka prestandan när man har jobbat med att få upp prestandan? Jag kan komma och punktera däcken oxå samt skära ett hål i slangen mellan kompressor och IC om det nu tillför något vettigt?

686 Inlägg
5 februari 2009
Jompa skrev:
torpis skrev:
Det går ju dock att lasta i sandsäckar.

Varför ska man satsa på att sänka prestandan när man har jobbat med att få upp prestandan? Jag kan komma och punktera däcken oxå samt skära ett hål i slangen mellan kompressor och IC om det nu tillför något vettigt?

Torpis menar nog att han hellre har sandsäckar i än personer för att bilen ska vara "fullastad" så att säga.
Va ju en som tyckte att han skulle köra mot en Veyron med alla säten upptagna i bilen med tanke på att det är en "familje bil" men då tycker han nog att det är bättre att ha sandsäckar i, vilket det också är.

Misstänker att det va så han menade iallafall för så tolkade jag det.

/Påsen

PÅSEN RACING

67 Inlägg
5 februari 2009
påsen skrev:
Va ju en som tyckte att han skulle köra mot en Veyron med alla säten upptagna i bilen med tanke på att det är en "familje bil"...

Vad ska det vara bra för, då sänker man ju prestandan och mot en Veyron behöver man nog all prestanda man kan få. Detta resonemang kräver ju även att man kör med husvagn påkopplad oxå då...?

686 Inlägg
5 februari 2009
Jompa skrev:
påsen skrev:
Va ju en som tyckte att han skulle köra mot en Veyron med alla säten upptagna i bilen med tanke på att det är en "familje bil"...

Vad ska det vara bra för, då sänker man ju prestandan och mot en Veyron behöver man nog all prestanda man kan få. Detta resonemang kräver ju även att man kör med husvagn påkopplad oxå då...?

Det va som sagt inte jag som sa/tyckte det utan någon annan här på forumet.
Han tyckte väl det bara för att det hade varit coolt å dra en Veyron med full bil skulle jag tro, men jag har ingen aning.
Jag håller med i ditt resonemang faktiskt.

/Påsen

PÅSEN RACING

Sök