3211
Sök

Torpis - S40 T4 Tuning, -=Lika snabb som Veyron=-

KHRacing
17 januari 2009
http://www.garaget.org/video/d4rssjrmpf51

film på Torpis från idag när han kör iskart :-)

INte riktigt som en S40

905 Inlägg
17 januari 2009
torpis skrev:
haagi skrev:
tycker om splittersen på den gula s40!!! men den eviga frågan . . går det igenom besiktningen????

det är väl det minsta bekymmret va?

besiktnings männen i malmö är skit petiga med styling bitten på en bil . . .

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
haagi skrev:
torpis skrev:
haagi skrev:
tycker om splittersen på den gula s40!!! men den eviga frågan . . går det igenom besiktningen????

Det jag menar är att skriva loss en splitter är fort gjort jämfört med resten av modifieringarna för att nå 650hk

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:
http://www.garaget.org/video/d4rssjrmpf51

film på Torpis från idag när han kör iskart :-)

INte riktigt som en S40

Sjukt jävla bygge, det går inte att beskriva. hade puls på ungeför 347slag när jag kört två minuter. Rackans drag med 250cc och totalvikt på 130kg big_smile

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

905 Inlägg
18 januari 2009
torpis skrev:
haagi skrev:
torpis skrev:

Det jag menar är att skriva loss en splitter är fort gjort jämfört med resten av modifieringarna för att nå 650hk

aaa. . . haha sant. . men det är lätt värt det ... eller???

en fråga. . . kanske är en dum en. . men hur fan gjorde du så det blev flammor från avgassystemet. . .??? riktigt nice. . .

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
haagi skrev:
en fråga. . . kanske är en dum en. . men hur fan gjorde du så det blev flammor från avgassystemet. . .??? riktigt nice. . .

Jag har parametrar i mitt styrsystem som jag kan ställa om för att elda i avgasröret, ibland behöver man lite extra knuff för att komma iväg, Launch controll heter det i folkmun

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Idag svarvade jag till en labyrinttätning på V-bandflänsen som blir början på mitt nya avgassytem. Tänkte det är lika bra att bygga in en extra tätning, läckage ger upphov till otillförlitliga lambdavärden och det är obra. Lunchen tar dessutom bara 9min sen har man 21minuter på sig att lära sig ett och annat i verkstaden wink

http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/vbandflange.JPG

Nu undrar säkert vän av ordning hur man kan justera in en tätning på tiondelen utan att ha turbon i handen... och det går självklart inte...  med andra ord så har turbon kommit, en rejäl rackare. Faktikt så stor att jag måste pysa till grannstaden och köpa en mobil med fler megapixlar för att få in hela... bilder kommer upp ikväll wink
Senast redigerat av torpis (20 januari 2009)

271 Inlägg
20 januari 2009
Är inte på garaget så ofta.

Kan ju vara så att mina pumpar motverkar varandra lite (Har T-kors) bak vid catchen och 1x 12mm ledning fram.

Walbro pumparna har inbyggd backventil . 044:an har det inte...

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Nu blir det lite bilder på Turbon, öser på med ett par stycken. Man blir ju stolt när pjäsen dykt upp så måste ju visa den från lite olika vinklar.

Det är alltså en Turbonetics GT-K 650, jag har specialbeställt den med vattenkyld core samt ett pulssplittat avgashus som är aningen större än vad som sitter original. Pulssplitt innebär att man sepparerar cylindrarna 1-4 samt 2-3 och får på så sätt mycket bättre fart i turbon. Det bygger mer mottryck, därav det lite större avgashuset.

GT-K 650 vs original Mitsubishi 12T
http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/gtkvs12t.jpg

Pulssplittade avgashuset
http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/gtkavgashus.jpg

GT-K 650 testas fö passform, det finns fkatiskt plats för betydligt större...  bra till nästa år om inte annat wink
http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/gtk_passform.jpg
Senast redigerat av torpis (21 januari 2009)

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
21 januari 2009
shit smile du stoppar väll in den där motorn i min S40 sen när jag kommer?? big_smile

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
21 januari 2009
Snacka om nice turbo du har köpt dig Heneke big_smile
Kommer bli sjukt bra det här, måste nog till Ljungby någon dag å kolla in bilen tror jag, samt gör något med min, hehe tongue

/påsen

PÅSEN RACING

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
21 januari 2009
harre jävvlar, vill du blåsa sönder motorn eller ???, iktigt nice med en sån, skulle vart intresant o turbomata kedetten(kadett c s 1.2), den skulle nog gått jävvla bra !!!

Rylander
21 januari 2009
Kommer bli riktigt nice smile jag kmr höra av mig i framtiden till dig angående trim wink måste bara få tag på nytt jobb hmm PS. V-Lådan funkar fin fint smile

Mvh Rylander

Truck Driver
73 Inlägg
21 januari 2009
Den var inte liten.. Hoppas du lyckas. Riktgit grymt bygge..
De följs verkligen big_smile

T-Gul Svensk såld manuell

151 Inlägg
21 januari 2009
Tjusigt! Smart att välja inbyggt bevattning så den kan växa till sig med tiden.. hihi..
hur stor kompressor inducer är de på den?

Kör: Audi S2 ca700hk 10,76sec 216km/h-402m
Bygger: Audi S2 "Racebil"
Körde: Ascona A: 661++hk 10,54sec 209km/h-402m
Volvo 242: 563hk. 10,89sec 206km/h-402m

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
21 januari 2009
Helvete vilken mysig snigel smile
Blir säkert bra det där!

"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
21 januari 2009
Öhman242 skrev:
Tjusigt! Smart att välja inbyggt bevattning så den kan växa till sig med tiden.. hihi..
hur stor kompressor inducer är de på den?

haha jäkla roligt där;)
håller me! skit fin turbo! gör säkert jobbet galant!
MVH/ Jerker

39 Inlägg
21 januari 2009
-Man bara gapar när man kollar in den här tråden... Imponerande, hoppas det går vägen!

1 833 Inlägg
21 januari 2009
Det var det sjukaste till turbo! Intressant detta!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Fry skrev:
-Man bara gapar när man kollar in den här tråden... Imponerande, hoppas det går vägen!

jag gapar ju lika mycket jag(på forumet alltså) Nu är det min tur att visa att allt tjöt inte bara är tangentbordstryckeri utan att jag gör något med.

Sök