2902
Sök

Torpis - S40 T4 Tuning, -=Lika snabb som Veyron=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Öhman242 skrev:
Tjusigt! Smart att välja inbyggt bevattning så den kan växa till sig med tiden.. hihi..
hur stor kompressor inducer är de på den?

66mm är inducern på kompressorn. Du såg ju Audin på 822hk och länken till han som portar här på garaget...  smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

151 Inlägg
21 januari 2009
torpis skrev:
Öhman242 skrev:
Tjusigt! Smart att välja inbyggt bevattning så den kan växa till sig med tiden.. hihi..
hur stor kompressor inducer är de på den?

66mm är inducern på kompressorn. Du såg ju Audin på 822hk och länken till han som portar här på garaget...  smile

jo har kollat den men hade dålig koll på hur stor snurran var.. men den behöver ju växa lite för att bli lika stor och fin som min..tongue

Kör: Audi S2 ca700hk 10,76sec 216km/h-402m
Bygger: Audi S2 "Racebil"
Körde: Ascona A: 661++hk 10,54sec 209km/h-402m
Volvo 242: 563hk. 10,89sec 206km/h-402m

1 488 Inlägg
21 januari 2009
Vilken turbo! Otroligt nice. Kommer nog kräma på rejält med luft i spisen. Lycka till med målet.

dARKiE
5 031 Inlägg
21 januari 2009
haha shit vilken turbo!!
Denna motorn vill man ju höra i filmklipp senare eller på riktigt! big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

STI TypeR Driver
191 Inlägg
22 januari 2009
Ser ut att bli ett riktigt trevligt bygge de där Torpis.
Önskar dig all lycka till med galenskaperna:)
Hoppas man får möjlighet att se bilen live till sommaren.

Varför ha pengarna på banken där man inte ser dom?

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
Darkie skrev:
haha shit vilken turbo!!
Denna motorn vill man ju höra i filmklipp senare eller på riktigt! big_smile

Det är väl inte helt osannolikt att bet blir nån filmsnutt.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Defloratör.
641 Inlägg
22 januari 2009
en dum fråga. hur mycket törs man lura upp laddtrycket på en ej chippad orginal spis (t4) ?

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
nitrox skrev:
en dum fråga. hur mycket törs man lura upp laddtrycket på en ej chippad orginal spis (t4) ?

ingenting!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116924

http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=194866

Livsnjutare
207 Inlägg
23 januari 2009
undrar lite över vad du ska köra med för däck:)?
ser riktigt bra ut detta:)

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
erichson skrev:

Det kommer bli någon slags R-däck till vardags är det tänkt

905 Inlägg
23 januari 2009
Du som är proffs på s40 trim. . jag har hört en myt om att en dumpventil på en volvo s40 2,0t är ett absolut nej. . pga av att luftmängdsmätaren går i sönder. . . jag har en dumpventil som jag vill montera men vågar inte. . .

Livsnjutare
207 Inlägg
23 januari 2009
torpis skrev:
erichson skrev:

okej, men om s40 in ska vara lika snabb som en veyron så blir du ganska tvungen att ha däck som klarar hastigheter över 400 km/h smile Då hastighets-klassningarna: ZR, Y eller W inte räcker till, så är jag liten nyfiken vad du ska ha smile

Jag har för mig att R däcken håller till lite över 300 km/h.. smile

m.v.h Erichson smile

edit: till vardags räcker det med R-däcken, men vad ska du ha sen när du ska smiska veyronen wink ?
Senast redigerat av erichson (23 januari 2009)

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
haagi skrev:
Du som är proffs på s40 trim. . jag har hört en myt om att en dumpventil på en volvo s40 2,0t är ett absolut nej. . pga av att luftmängdsmätaren går i sönder. . . jag har en dumpventil som jag vill montera men vågar inte. . .

Du har fel i ditt första påstående, sök i forumet, det finns mängder om dumpventiler

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
erichson skrev:
torpis skrev:
erichson skrev:

okej, men om s40 in ska vara lika snabb som en veyron så blir du ganska tvungen att ha däck som klarar hastigheter över 400 km/h smile Då hastighets-klassningarna: ZR, Y eller W inte räcker till, så är jag liten nyfiken vad du ska ha smile

Jag har för mig att R däcken håller till lite över 300 km/h.. smile

m.v.h Erichson smile

edit: till vardags räcker det med R-däcken, men vad ska du ha sen när du ska smiska veyronen wink ?

Läser du vidare så ser du att jag vill åka lika från 0-300km/h,  Om vi kommer överens om vad bilen är värd och du lägger den summan i pant så är du välkommen att toppa kärran... jag gör det inte.

514 Inlägg
24 januari 2009
Tyckte den gick som ett skott när jag fick åka med en sväng, men antar att man aldrig nöjer sig?

Lacka bilen snart? smile

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
24 januari 2009
torpis skrev:
GT-K 650 vs original Mitsubishi 12T
http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/gtkvs12t.jpg

Pulssplittade avgashuset
http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/gtkavgashus.jpg

GT-K 650 testas fö passform, det finns fkatiskt plats för betydligt större...  bra till nästa år om inte annat wink
http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload … ssform.jpg

Vad liten den är...hahaha tongue

Defloratör.
641 Inlägg
24 januari 2009
okej men var går gränsen för en t4 då? Jag har ett ladd som peakar runt 1,1 - 1,3 beroende på bränsle och den laddar stadigt 0,9 -1bar cirka. jag har inte pyst upp laddet utan endast justerat wastegate armen eftersom en innan laddade 0,2 - 0,3 bar

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

486 Inlägg
24 januari 2009
torpis skrev:
Läser du vidare så ser du att jag vill åka lika från 0-300km/h,  Om vi kommer överens om vad bilen är värd och du lägger den summan i pant så är du välkommen att toppa kärran... jag gör det inte.

Lite off topic som inte har att göra med Veyron:

Jag har fått lära mig att den teoretiska toppfarten på en X40 är rätt hög. Runt 340km/h vid 7000-8000rpm någonstans? Om det stämmer så det borde ju gå att få upp den iallafall i 350km/h relativt lätt med tanke på effekten. Om någon sjuk jävel får för sig att prova alltså  roll

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

76 Inlägg
24 januari 2009
Vad menar du med teoretisk toppfart? För vilken effekt då? Vid vilken utväxling och räknar du då på däck och luftmotstånd också?

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
nitrox skrev:
okej men var går gränsen för en t4 då? Jag har ett ladd som peakar runt 1,1 - 1,3 beroende på bränsle och den laddar stadigt 0,9 -1bar cirka. jag har inte pyst upp laddet utan endast justerat wastegate armen eftersom en innan laddade 0,2 - 0,3 bar

Ta det i en annan tråd. jag hjälper gärna till men inte ang ful trim i denna tråden. hoppas du förstår

Sök