2496
Sök

Bilder: Volvo modellbilar.

19 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Någon mer här som samlar på Volvo modeller? Jag samlar främst på äldre Volvo. Från Volvo PV fram till Volvo 740. Har många Finska Plastbilar i skala 1:20 men även Tekno, Inter Cars, Replicars, IXO mm. Lägg gärna upp bilder på vad ni har!

http://www.frvideo.se/Volvo142or.jpg
Alla mina Volvo 140 från Finska Ståhlberg.

FreddeK
5 januari 2009
fina bilar men du har en samlartråd i offtopicdelen och där har du massa nördiga samlare också. mvh Fredde

FreddeK
5 januari 2009
Här är tråden du kan visa upp dina bilder och skriva om ditt samlande! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=86653

Sjukt fin samling du har iallafall=)

19 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Freddeponken skrev:
Här är tråden du kan visa upp dina bilder och skriva om ditt samlande! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=86653

Sjukt fin samling du har iallafall=)

Ohh TACK Fredde! Kul att de finns fler dårar som mej som samlar på bilar i mindre skalor. Tack än en gång.

143 Inlägg
5 januari 2009
få se en hel bild på den svarta i mitten på raden längst ner?
ser stylad ut smile

With bloody hands i cant deny

39 Inlägg
5 januari 2009
Inget illa menat men förstår mig inte på vuxna människor som samlar på leksaksbilar. Det är ju en sak när man är liten men när man är vuxen?. Skaffa riktiga bilar istället.

216 Inlägg
5 januari 2009
getawaymuppen skrev:
Inget illa menat men förstår mig inte på vuxna människor som samlar på leksaksbilar. Det är ju en sak när man är liten men när man är vuxen?. Skaffa riktiga bilar istället.

oj vilken stor pojke är ju skitkul med bilmodeller å lego sånt växer man aldrig ifrån samma sak som att man aldrig tröttnar på att sladda

btw skitfrän samling du har
Senast redigerat av Grantomta (5 januari 2009)

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 januari 2009
getawaymuppen skrev:

Synd att avundsjuka tar en till så låga nivåer... hmm

Riktigt snygga modeller ger en hår på bröstet.. wink

Till topic: Har ett gäng ståhlbergbilar själv, plus ett helt gäng andra... Saknar en 140 dock, men dom är så jäkla dyra...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

39 Inlägg
5 januari 2009
Grantomta skrev:
getawaymuppen skrev:

oj vilken stor pojke är ju skitkul med bilmodeller å lego sånt växer man aldrig ifrån samma sak som att man aldrig tröttnar på att sladda

Jag säger inte att jag är extremt mogen. Jag är faktiskt rätt barnslig av mig, det jag säger är att jag inte förstår mig på just att samla på leksaksbilar när man kan vara ute och mecka / åka med en riktig bil. wink
Senast redigerat av getawaymuppen (5 januari 2009)

4 637 Inlägg
5 januari 2009
Underbar samling! Jag har en del gamla leksaksbilar men din samling slår den!

19 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
getawaymuppen skrev:
Grantomta skrev:
getawaymuppen skrev:

Jag säger inte att jag är extremt mogen. Jag är faktiskt rätt barnslig av mig, det jag säger är att jag inte förstår mig på just att samla på leksaksbilar när man kan vara ute och mecka / åka med en riktig bil. wink

För de första är detta bilar man samlar på. Alltså samlarbilar. Leker man med dom är det leksaksbilar. Å dom brukar vara tillverkade i välldigt dålig kvalité i många miljoner ex. Dessa Volvo samlarbilar finns olika förändringar för varje årsmodell. Det finns 5 olika versioner av årsmodeller från 67 till 74. Finns även Volvo 145. En Volvo 145 Ambulans i nyskick får man nog enkelt 4000:- för om man hittar rätt köpare. Kanske även ännu mera på grund av den låga tillverkningssiffran.

Jag har hellre mina samlarbilar i ett skåp värda runt 60.000:- istället för EN bil stå i garaget å samla dam å offra en massa pengar och tid på. Å ser man i framtiden så har jag nog tjänat det dubbla på min samling mot en gammal skrothög till bil smile

Jag är en människa som gillar Nostalgi. Kollar gärna på gamla bilder och filmer och samlar på äldre samlarbilar av märken som jag själv känner igen. Ingen gammal "Bugatti E82 SuperMegaRallyDeluxe" modell. Dom säger inte mej ett smack! smile Nae, En Volvo 142 -73. Orange.. Mer Svensk kan det inte bli! Sen får jag vara hur barnslig du vill.

19 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Irmscher Vectra skrev:
getawaymuppen skrev:

Synd att avundsjuka tar en till så låga nivåer... hmm

Riktigt snygga modeller ger en hår på bröstet.. wink

Till topic: Har ett gäng ståhlbergbilar själv, plus ett helt gäng andra... Saknar en 140 dock, men dom är så jäkla dyra...

Kikade på dina Ståhlberg bilar bland bilderna. Riktigt fina bilar du har! 164.an går väll diskutera dock.. smile Men den har ju till personliga värde den oxå.
Jag har en del dubletter av Volvo 142. Bland annat en Svart 67-69 med röd inredning i nyskick. Har någ även nån Grönblå ovanlig 71.a. Version 2:an med gamla karossen å nyare grillen. Du får hojta till om det är något speciellt du söker efter. Även om du behöver delar. Har MYCKET Saab och Volvo liggandes. Har nog 2 kartonger med bara delar och karosser. *hehe*

Kanon..
1 473 Inlägg
5 januari 2009
Vad är en såndär finsk plastmodell värd?
Har ett par stycken men lillbrorsan har fått dem att leka med.

19 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
leksak skrev:

Det beror helt på vad det är för modell samt skicket. Är de någotlunda kompletta så får man nog från 150 spänn å uppåt. Berätta gärna vad det är för bilar så kan jag berätta lite mera. har samlat på dessa i måååånga år och har runt 400 bilar. 90% av dom är i nyskick.

Kan du fixxa bild vore det ju ännu bättre. Men att leka med dom tycker jag är lite synd. Värdet kommer stiga markant i framtiden! Ställ hellre undan dom som lite prydnad. Om det inte är en Röd EMEK 245.a då.. Dom är värdet noll på tongue Enda som går att använda är sidolisterna för de passar på de äldre Ståhlbergarna smile

3 059 Inlägg
6 januari 2009
getawaymuppen skrev:
Grantomta skrev:
getawaymuppen skrev:

Skriv då en ordentlig vuxen presentation av dig själv och lägg upp dina riktiga bilar så vi kan titta på dom innan du snackar.

Kanon..
1 473 Inlägg
6 januari 2009
OpelAscona400 skrev:
leksak skrev:

Det beror helt på vad det är för modell samt skicket. Är de någotlunda kompletta så får man nog från 150 spänn å uppåt. Berätta gärna vad det är för bilar så kan jag berätta lite mera. har samlat på dessa i måååånga år och har runt 400 bilar. 90% av dom är i nyskick.

Kan du fixxa bild vore det ju ännu bättre. Men att leka med dom tycker jag är lite synd. Värdet kommer stiga markant i framtiden! Ställ hellre undan dom som lite prydnad. Om det inte är en Röd EMEK 245.a då.. Dom är värdet noll på tongue Enda som går att använda är sidolisterna för de passar på de äldre Ståhlbergarna smile

Det är 240 om jag inte missminner mig.
Den ena tror jag är hel o iaf 90% komplett men den andra saknar iaf rutorna.
Fast eftersom lillbrorsan är jävligt destruktiv med sina leksaker, lyckas ha sönder saker som hållt i 15 år på några dagar big_smile
Får ta ett foto när jag är förbi där nästa gång o säga te morsan att ställa undan dem ett tag smile

Sök