Jag tänker helt annorlunda gentemot alla andra här faktiskt!
(Många och alla får gärna poängtera att jag själv kör Audi och är frälst, men det spelar inte in så mycket på min åsikt för närvarande)
Ditt resonemang om att åka nercabbat en varm sommardag i Kroatien talar ju mycket för Audin, det är ju trots allt en lyx som Mercan saknar i detta sammanhanget. Du lär ju ha väldigt svårt att hänga på nere på Autobahn med 420 hk (rätta mig om jag har fel ang. S4) men du har möjligheten att åka komfortabelt och samtidigt med vinden i håret!
Audin har säkerligen inte en bråkdel så mycket komfort som E-klassen, då det inte ens är samma storlekskategori!
Sen ekonomiskt (vilket inte verkar vara ditt stora problem) så vinner ju Audin med både häst och sulky-längder, har svårt att tänka mig att den genomsnittliga förbrukningen skulle vara densamma.
Upptäckte i skrivandets skeende så blir man väl själv ganska kluven över valet, men du har ju bytt bilar med korta mellanrum tidigare, så varför inte prova S4:an över våren/sommaren och eventuellt byta tillbaka till Mercedes om det inte känns som en grej för dig! Sen har ju S4:an Quattro, det gör den dessutom lite roligare i starten
Det är nog bara du själv som kan svara på denna frågan, alla är vi ju målade av olika märken... Tyvärr så lyser nog min Audikärlek fram alldeles för mycket i detta svaret trots att jag skulle undvika det som jag fint formulerade i början av mitt inlägg!
Känn efter, känns det fel... Då får vi anta att det är fel!