Lite progressiv hårdrock har vi allt i sverige också
Evergrey - som någon nämnde innan
Pain of Salvation - Bästa bandet genom tiderna i sverige enligt mig. Daniel Gildenlöw är ett geni
ACT - progressiv hårdrock från Skåne med roliga texter
Freak Kitchen - Galen gitarrist
ARK - Norsk progressiv hårdrock med Jorn Lande på sång. Skitbra men finns tyvärr inte längre
Darkwater - Svensk underdog som spelat på samma scen som Liquid Tension Experiment i californien och som jag själv har vart på audition för som bassist. Gick bra med spelandet men passade nog inte in...
DAD - dan John norum - swe Europe - swe Talk Of The Town - swe H.E.A.T - swe the poodles - swe Alien - swe hammerfall - swe Yngwe Malmsteen - swe ( sveriges stoltheat !! ) Pain - swe Sparzanza - swe Bullet - swe Six Feet Under - swe Graveyard - swe Crashdiet - swe Treat - swe Hardcore Superstar - swe Return - Norge Turbonegro - Norge TNT - norge Mitt nickname på gorg ^^ - Fin Ensiferum - fin Nightwish - fin HIM - fin The 69 Eyes - fin Lordi - fin Hanoi Rocks - fin Stratovarius - fin Apocalyptica - fin Sonata arctica - fin Amorphis - fin The Rasmus - fin Teräsbetoni - finska "hammerfall " typ . Dreamtale - fin Hurriganes - fin Klamydia - fin Moonsorrow - fin Norther - fin Ruoska - fin " Rammstein liknande " Sunrise Avenue - fin Tarot - fin Turisas - fin Wintersun - fin
Suomalaiset ovat Pohjoismaiden parhaimmistoa höhö
Orkar inte tänka mer. Sorry om det är några nämda redan sen tidigare. Rabblade upp det jag kom på