3720
Sök

Trimkostnader?

20 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#1
Tjena, har du trimmat bilen, hur mycket har du pröjsat för allt eller håller du på fortfarande va ligger du på då?

Själv kan jag nog berätta att jag lagt ut en +200 000:- på min M3:a


1 036 Inlägg
6 januari 2009
#2
Razer911 skrev:
Tjena, har du trimmat bilen, hur mycket har du pröjsat för allt eller håller du på fortfarande va ligger du på då?

Själv kan jag nog berätta att jag lagt ut en +200 000:- på min M3:a

Satan´!!
Jag har lagt ut 15000 ca på min..
Men du hr fasen en grym M3:a mannen!!big_smilebig_smile


1 062 Inlägg
6 januari 2009
#3
ca 25k inklusive köpet av bilen tongue

Team Björkeryd

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 januari 2009
#4
Räknas arbetstid så är det ett par- tre miljoner på min Austin.

edit: Är det Kilanders BMW du har? Eller inte har? wink
Senast redigerat av caromania (6 januari 2009)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

672 Inlägg
6 januari 2009
#5
caromania skrev:
Räknas arbetstid så är det ett par- tre miljoner på min Austin.

edit: Är det Kilanders BMW du har? Eller inte har? wink

3 mille för att få tot 25hk inte illa... va är den på orginal? big_smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 januari 2009
#6
13

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 062 Inlägg
6 januari 2009
#7
caromania skrev:
13

damn 250000kr per häst inte illa pinkat cool
måste vara ngt slags rekord roll big_smile

mvh

Team Björkeryd

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 januari 2009
#8
Jag debiterar mig själv ganska hög timpenning så jag tror inte 250k per häst räcker. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

139 Inlägg
6 januari 2009
#9
lite över 300000kr för hela bilen är det lagt ungefär, bilen är en kadett gsi16v, enbart prestanda är prioriterat.
en bit över närme 250k på motor och låda, sugmotor i klass med btcc, dtm, stw osv.

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

Meister
6 763 Inlägg
6 januari 2009
#10
JG skrev:
lite över 300000kr för hela bilen är det lagt ungefär, bilen är en kadett gsi16v, enbart prestanda är prioriterat.
en bit över närme 250k på motor och låda, sugmotor i klass med btcc, dtm, stw osv.

Jag förstår inte hur folk kan lägga ner de pengarna på så lite effekt. Men visst är de ballt men jag skulle nog skippa ballfaktorn och byggt på något med potetial istället


139 Inlägg
6 januari 2009
#11
det beror ju på vad man ska ha bilen till, jag byggde min bil för att köra framhjulsdrift utan överladd.
motorn är banrace specad och väldigt många klasser är begränsade rent volymmässigt, antal cylindrar mm.
ljud och ättrigheten i en race 4a är svår att förklara, det måste upplevas, köras, det är något åt sporthoj hållet rent känslomässigt.
sjukt gassvar och varvillighet.
valmöjligheten att köra överladdning på en såhär redan vass motor finns ju, anpassar man till önskvärd kompression för en viss typ av bränsle så kan man ju köra en jäkla massa pulver...det beror såklart på vad man ska ha grejjerna till.
som sugmotor har man extrem körbarhet, jag kan utnyttja full effekt nästan varsom helst och den skäms inte för sig.
Men exempel vis mina andra bilar som är stressade med turbos, så råder det alltid viss försiktighet, man vet aldrig när den spottar ut bakänden och ställer sig på tvären.
Jag var ute en sväng med min audi igår, nu är det visserligen lite kallt på marken och däcken är 19" i låg profil...men så fort laddet kommer så sprätter den lös alla 4a och blir något nervös. Det är inte riktigt min smak, även om det kan ha sin tjusning på sitt sätt.
supran är lika dan, helt okörbar på gata med fullt laddtryck.

enligt mig är en sån här sugmaskin bäst lämpad för långlopp, banracing, dragracing eller rally där det är klassindelat.

jag har ju aldrig haft för avsikt att köra rundor på stan med min bil, även om jag gjort det vid flera tillfällen.
Jag har lite andra bilar som lämpar sig bättre till det.

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

Meister
6 763 Inlägg
6 januari 2009
#12
JG skrev:
det beror ju på vad man ska ha bilen till, jag byggde min bil för att köra framhjulsdrift utan överladd.
motorn är banrace specad och väldigt många klasser är begränsade rent volymmässigt, antal cylindrar mm.
ljud och ättrigheten i en race 4a är svår att förklara, det måste upplevas, köras, det är något åt sporthoj hållet rent känslomässigt.
sjukt gassvar och varvillighet.
valmöjligheten att köra överladdning på en såhär redan vass motor finns ju, anpassar man till önskvärd kompression för en viss typ av bränsle så kan man ju köra en jäkla massa pulver...det beror såklart på vad man ska ha grejjerna till.
som sugmotor har man extrem körbarhet, jag kan utnyttja full effekt nästan varsom helst och den skäms inte för sig.
Men exempel vis mina andra bilar som är stressade med turbos, så råder det alltid viss försiktighet, man vet aldrig när den spottar ut bakänden och ställer sig på tvären.
Jag var ute en sväng med min audi igår, nu är det visserligen lite kallt på marken och däcken är 19" i låg profil...men så fort laddet kommer så sprätter den lös alla 4a och blir något nervös. Det är inte riktigt min smak, även om det kan ha sin tjusning på sitt sätt.
supran är lika dan, helt okörbar på gata med fullt laddtryck.

enligt mig är en sån här sugmaskin bäst lämpad för långlopp, banracing, dragracing eller rally där det är klassindelat.

jag har ju aldrig haft för avsikt att köra rundor på stan med min bil, även om jag gjort det vid flera tillfällen.
Jag har lite andra bilar som lämpar sig bättre till det.

Joo visste är de så men de blir fortfarande fruktansvärt dyr effekt men visst är de kul att kunna åka så fort med en liten fyra utan överladd men de kostar där efter


741 Inlägg
6 januari 2009
#13
Runt 4.600 kr!

689 Inlägg
6 januari 2009
#14
på motorn hittils ca 100.000

1 854 Inlägg
6 januari 2009
#16
camaro67 skrev:
n_andersson skrev:
på motorn hittils ca 100.000

Är de 315hk setupen?

Tips läs lite längre ner wink

87 Inlägg
6 januari 2009
#17
omkring 70-80 skulle jag tippa på.


Grävmaskinist
216 Inlägg
6 januari 2009
#18
40 000 kr änså länge på motorn och nu blir de ny topp och annan kamaxel och ommapning.
(är 940 jag menar XD)


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 januari 2009
#19
hitils är vell trimkostnaden på på 390 kr då de är lite gjort av tidigare ägare


1 878 Inlägg

Sök