2716
Sök

opel astra -97 går på 3 cylindrar

Kicker
163 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Opeln går på 3, har bara haft den några timmar men har blästrat stiften och det är fin gnista på alla,
så nu blev jag lite fundersam på toppackningen. Det är ingen olja eller dylikt i expansions kärlet..

HJÄLP?!

See you sideways!!

139 Inlägg
6 januari 2009
får den bränsle på alla 4?
är där komp på alla 4?

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

Kicker
163 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Har inte kollat något av det, ska komp testa imorgon hade jag tänkt och se över allt annat skit som det kan vara

See you sideways!!

39 Inlägg
7 januari 2009
vanligt att ventilerna blir brända...troligtvis har du dålig komp.

4 682 Inlägg
7 januari 2009
kolla så att inte en ventlilyftare har fastnat.

135 Inlägg
7 januari 2009
Ingen olja eller dylikt i expansionskärlet säger du, har du kollat efter motsvarande på oljestickan? Ser oljan gråaktig/simmig ut så läcker det in vatten och det är då troligt att toppackningen har gått

Idrott luktar svett, sport luktar bensin

Avstängd
512 Inlägg
7 januari 2009
En toppackning gå på flera sätt! Den bör gå på cylindern även om packningen gått, bubblar det i exp.kärlet har packningen gått mellan komp till vatten, annars mellan olja/vatten som blandas, eller vatten i cylindern, men kolla spridaren, ta lös och prova om det kommer bränsle..

/A.

1 785 Inlägg
8 januari 2009
Perzz0n skrev:
Opeln går på 3, har bara haft den några timmar men har blästrat stiften och det är fin gnista på alla,
så nu blev jag lite fundersam på toppackningen. Det är ingen olja eller dylikt i expansions kärlet..

HJÄLP?!

Observerade du hur stiften såg ut när du plockade ut dem? Så du vet vilken cylinder som inte jobbar?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Kicker
163 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Japp, 1an och 2an. har kass komp stiften var lite vita. tryck i expansionskärlet. men köpte golfen så opeln har snöat igen.  köpa någon ?

See you sideways!!

2 021 Inlägg
29 mars 2009
fick in en astra 16v som bara gick på 3 cyl förrut, när vi lyfte toppen så var halva kolven samt stora delar av avgasventilerna bortbrända, tydligen ett halv-vanligt fel på dessa motorer.

Sök