Hej!
Jag hade hoppat över de 6,5 koaxialerna i hatthyllan och lagt de pengarna på ett ännu bättre framsystem istället.
Satsa på ett JL Audio C5-650 kitsystem (om du vill hålla kvar till JL Audio) annars finns det en djungel med andra kitsystem som presterar minst lika bra eller bättre för samma pengar.
Dock kör jag själv JL rakt igenom och har själv deras XR-Serie och kan bara säga gott om det. Upplever ljudet som väldigt klart och det är bra tryck i dom när man höjer volymen.
Har visserligen inte hört på det där C5-kittet men jag har svårt att tro att skillnaden på ljudkaraktären skulle skilja något. Har du lyssnat på deras billigaste samt näst billigaste serie och gillade det så tror/vet jag att du inte kommer bli missnöjd med C5-kittet.
Angående bas monterad där fram vet jag inte direkt mycket om, men det kanske någon annan kan beskriva?
C5-kittet finns på
http://www.nardik.se/ men Bra Ljud i bil kan säkert ta hem detta också om dom inte redan har det.
Lycka till!
/Andreas
EDIT: Tog mig en titt på din sida och 1st 6,5kit räcker inte långa vägar för att möta upp dom två basar du har där.
Hade jag varit du hade jag börjat bygga om dörrsidorna med dubbla 6,5" kitsystem men då kanske du vill gå ner i pris på högtalarna för annars blir det en hel del pengar på framsystemet, plus ytterligare ett slutsteg behövs isåfall.
Om inte så kommer basen överrösta framsystemet ganska rejält.