men dom som ligger på denna sida är väll dömda och fallen räknas som offentliga handlingar.. finns en länk om de tidigare idag på off topic.. där för övrigt denna tråd oxå bör vara...
men dom som ligger på denna sida är väll dömda och fallen räknas som offentliga handlingar.. finns en länk om de tidigare idag på off topic.. där för övrigt denna tråd oxå bör vara...
Problemet är ju att dessa sidor inte har tillstånd för sin verksamhet och därmed är olagliga. offentliga handlingar eller inte så får man inte publicera dom som man vill.
Problemet är ju att dessa sidor inte har tillstånd för sin verksamhet och därmed är olagliga. offentliga handlingar eller inte så får man inte publicera dom som man vill.
Kan ej argumentera mot dig... tyvär:/ för har jätte dålig koll på detta...
det "försvinner" ju bilar i västragötaland.. jag har fått reda på att en vän till en vän köper och säljer bilar som e stulna.. mest volvo typ 850 och 940.. tycker att svin som håller på så ska få sitt.. polisen har hämtat honom vid några tillfällen och har honom under "uppsikt" (villkorligt) viket e ett stort skämt i detta fallet.. för han gör det ändå..
Jo men villkorlig dom är väl fortfarande en dom? Han åker ju inte för stöld eftersom han inte stjäl dom personligen.. men han beställer tydligen bilar.. fattar inte varför jag inte kolla upp alla bilarna han åkte runt med.. (arg)
För dom som inte vet så kan man kolla upp registrering nummer på bilar genom att skicka registrerings numret i ett SMS till 71456 man får svar fort och man får reda på om bilen är anmäld stulen.. bra om man hittar en bil i skogen eller som varit parkerad på fel plats under längre tid..
Vad ska de ha för tillstånd isf? Intressant fall det där.. Hade det inte varit tillåtet skulle nog sidan redan ha legat nere. Det de har gjort är att publicera vanliga offentliga handlingar som vem som helst kan få ut från myndigheterna. Frågan är bara om de på något sätt bryter mot PUL men detta ska inte vara färdigutrett som jag förstått.
Vad ska de ha för tillstånd isf? Intressant fall det där.. Hade det inte varit tillåtet skulle nog sidan redan ha legat nere. Det de har gjort är att publicera vanliga offentliga handlingar som vem som helst kan få ut från myndigheterna. Frågan är bara om de på något sätt bryter mot PUL men detta ska inte vara färdigutrett som jag förstått.
Dom bryter helt klart mot lagen finns inga som helst tvivel om den saken
Jag tänker på utgivningsbevis http://www.rtvv.se/se/Internet/ webbplatser med grundlagsskydd, till exempel massmedieföretags webbplatser eller webbplatser med utgivningsbevis.
Personuppgiftslag (1998:204)
21 § Det är förbjudet för andra än myndigheter att behandla personuppgifter om lagöverträdelser som innefattar brott, domar i brottmål, straffprocessuella tvångsmedel eller administrativa frihetsberövanden.
Men räknas Namn till det då?.. det e ju ett namn inte direkt adressen som skrivs ut? endast ett namn kan väl inte räknas som olagligt personummer och adresser e väll en annan sak?