2749
Sök

Tillåtet lägga upp namn på folk dömda för brott?

Anställd.. =)
126 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Får man lägga upp namn på folk som e dömda för diverse brott?
Eller bara lägga upp bild på person utan namn fast område för aktivitet?..

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

8 883 Inlägg
7 januari 2009
Nej det får man inte!
Inget av allternativen är lagliga.

Finns undantag från lagen, men den gälle bara större publicister med en ansvarig utgivare.
Senast redigerat av Hamilton (7 januari 2009)

Fotograf på tierpidag.se

8 883 Inlägg
7 januari 2009
Adde666 skrev:
http://www.sexbrott.com/

Olagliga sidor finns JA

Fotograf på tierpidag.se

Anställd.. =)
126 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Hmm på sätt och vis e detta lite tråkigt.. ibland vill man att den jäveln ska få en omgång så han fattar vad han håller på med..

www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

1 210 Inlägg
7 januari 2009
men dom som ligger på denna sida är väll dömda och fallen räknas som offentliga handlingar.. finns en länk om de tidigare idag på off topic.. där för övrigt denna tråd oxå bör vara...

8 883 Inlägg
7 januari 2009
Ekis! skrev:
men dom som ligger på denna sida är väll dömda och fallen räknas som offentliga handlingar.. finns en länk om de tidigare idag på off topic.. där för övrigt denna tråd oxå bör vara...

Problemet är ju att dessa sidor inte har tillstånd för sin verksamhet och därmed är olagliga.
offentliga handlingar eller inte så får man inte publicera dom som man vill.

Fotograf på tierpidag.se

Anställd.. =)
126 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Hmm.. ibland e det jävligt synd... Vill ju inte att fler bilar ska försvinna i onödan.. skit också..

www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

Muttley
7 januari 2009
vad handlar det om för de första?. man behöver inte hänga ut dem men du kan berätta vad de handlar om och vart de pågår.

1 210 Inlägg
7 januari 2009
Hamilton skrev:
Ekis! skrev:

Problemet är ju att dessa sidor inte har tillstånd för sin verksamhet och därmed är olagliga.

Kan ej argumentera mot dig... tyvär:/ för har jätte dålig koll på detta... smile

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
7 januari 2009
Se Nazistiska organisationer, AFA o.s.v. De är rätt duktiga på den fronten. Gör någon något
åt det? Nej. Och det är jävligt dåligt...

4 767 Inlägg
7 januari 2009
Rubrik redigerad och tråd flyttad.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Anställd.. =)
126 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
det "försvinner" ju bilar i västragötaland.. jag har fått reda på att en vän till en vän köper och säljer bilar som e stulna.. mest volvo typ 850 och 940.. tycker att svin som håller på så ska få sitt.. polisen har hämtat honom vid några tillfällen och har honom under "uppsikt" (villkorligt) viket e ett stort skämt i detta fallet.. för han gör det ändå..

www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

Anställd.. =)
126 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Erick skrev:
Rubrik redigerad och tråd flyttad.

Tackar..
smile

www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

1 210 Inlägg
7 januari 2009
flashback/forum lägg de där tongue

526 Inlägg
7 januari 2009
man kan nog råka illa ut om man lägger ut namn som man tror kan vara skyldig till nått..
Innan dom är dömda inför domstol så är dom ju oskylldiga..

Anställd.. =)
126 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Jo men villkorlig dom är väl fortfarande en dom?
Han åker ju inte för stöld eftersom han inte stjäl dom personligen.. men han beställer tydligen bilar..
fattar inte varför jag inte kolla upp alla bilarna han åkte runt med.. sad (arg)

För dom som inte vet så kan man kolla upp registrering nummer på bilar genom att skicka registrerings numret i ett SMS till 71456
man får svar fort och man får reda på om bilen är anmäld stulen.. bra om man hittar en bil i skogen eller som varit parkerad på fel plats under längre tid..
Senast redigerat av davidfock (7 januari 2009)

www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

fotointresserad
2 307 Inlägg
7 januari 2009
Hamilton skrev:
Ekis! skrev:

Vad ska de ha för tillstånd isf? Intressant fall det där.. Hade det inte varit tillåtet skulle nog sidan redan ha legat nere. Det de har gjort är att publicera vanliga offentliga handlingar som vem som helst kan få ut från myndigheterna. Frågan är bara om de på något sätt bryter mot PUL men detta ska inte vara färdigutrett som jag förstått.

8 883 Inlägg
7 januari 2009
Norde skrev:
Hamilton skrev:
Ekis! skrev:

Vad ska de ha för tillstånd isf? Intressant fall det där.. Hade det inte varit tillåtet skulle nog sidan redan ha legat nere. Det de har gjort är att publicera vanliga offentliga handlingar som vem som helst kan få ut från myndigheterna. Frågan är bara om de på något sätt bryter mot PUL men detta ska inte vara färdigutrett som jag förstått.

Dom bryter helt klart mot lagen finns inga som helst tvivel om den saken

Jag tänker på utgivningsbevis
http://www.rtvv.se/se/Internet/
webbplatser med grundlagsskydd, till exempel massmedieföretags webbplatser eller webbplatser med utgivningsbevis.

Personuppgiftslag (1998:204)

21 § Det är förbjudet för andra än myndigheter att behandla
personuppgifter om lagöverträdelser som innefattar brott, domar
i brottmål, straffprocessuella tvångsmedel eller administrativa
frihetsberövanden.

Fotograf på tierpidag.se

Anställd.. =)
126 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Men räknas Namn till det då?..
det e ju ett namn inte direkt adressen som skrivs ut? endast ett namn kan väl inte räknas som olagligt personummer och adresser e väll en annan sak?

www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

Sök