MilleN skrev:
Nja är väl mest störande att ibland se uppemot 10 processer istället för att ha det samlat. Det med lösenorden och scrollhjulet är mer störande med Chrome i så fall men jag bara nämnde det med processerna.
Jag vet som sagt att IE7 är segare osv men jag har vant mig vid hur det ser ut och gillar det då det passar mig, tyckte snarare att typsnitten blev konstiga med Chrome.
Jag har kört Firefox och orkar inte hålla på med massa plugins för att få det som jag är van vid, gillade bl.a. inte filnedladdningsfönstret. Sedan får du tycka att jag har fel eller rätt men jag har i alla fall testat det under en längre period och vid en senare formatering valde jag att ha kvar IE7 helt enkelt och så är det med det
Fast om dom inte tar upp mer kraft än en process, vad är då problemet? Det är väl ändå
mer störande om man gör en massa viktiga saker och hela programmet låser sig, bara för
att en sida av dina tio flikar låser sig?
Det där med scrollhjulet kan jag faktiskt hålla med om. Även om jag mestadels scrollar "vanligt"
på hjulet. Och även det där med lösenorden är ju lite sådär. Det går ju dock att kryssa ur rutan
"spara lösenord". Och även om rutan är i kryssad, så måste man ju faktiskt klicka på knappen
"spara mitt lösenord". Annars sparas ju inget. Kan dock hålla med om att det är jävligt dåligt att
man kan gå in och titta på lösenorden hur som helst.
Alla typsnitt ser likadana ut i Chrome, Firefox, Safari, Opera och Maxthon. IE7 har en funktion som
gör att typsnitten får mjukare kanter, vilket förstör hela tanken med att göra hemsidor som ser
likadana ut överallt. Och sedan kan som sagt IE inte läsa koder som de andra webbläsarna, vilket
innebär att när man gör en hemsida med en fräsch, modern kod, så måste man i princip koda sida
en gång till, för Internet Explorer. T.ex kan inte IE läsa Justify-kod för typsnitt, som är typ en utav
världens mest "basic" kod. Men men...
Jo, fönstret är lite jobbigt i längden. Men det går att välja att det inte är öppet så fort man laddar ner
något. Det är liksom inga problem. Man behöver inte heller tanka en massa pluggar för att få
det att vara som IE7. Det enda man behöver göra är väl att skaffa virus och tanka ner ett program
som gör att webbläsaren inte kan läsa koder till hemsidor...