2775
Sök

b23+ turbo

119 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#1
om m an tar en "VANLIG" B23 och bygger om den till turbo men standard turbo. hur mycket kan man ladda, vad kan man gissa att effekten blir.. kan man stoppa dit större turbo,spridare box etc.. i så fall vad.. och vad är realistiskt att ta ur en motor då.. är helt borta på turbo trimning, så idiotförklara mej gärna, men förklara gärna problemen oxå

det var bättre förr.. ju förr ju bättre

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 januari 2009
#2
kalimero skrev:
om m an tar en "VANLIG" B23 och bygger om den till turbo men standard turbo. hur mycket kan man ladda, vad kan man gissa att effekten blir.. kan man stoppa dit större turbo,spridare box etc.. i så fall vad.. och vad är realistiskt att ta ur en motor då.. är helt borta på turbo trimning, så idiotförklara mej gärna, men förklara gärna problemen oxå

Hur mycket får de kosta...??

119 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#3
vet inte,, men om det finns andra spridare från nån volvo likaså turbo som är större

det var bättre förr.. ju förr ju bättre

Driifter;)
1 630 Inlägg
8 januari 2009
#4
är du helt borta e de nog bättre o köpa en turbobil från början..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 januari 2009
#5
Amazon_123GT skrev:
är du helt borta e de nog bättre o köpa en turbobil från början..

Yes...!

119 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#6
ok. jag blev erbjuden en sådan motor.komplett med turbo och allt. men undrade över hur man kan gå vidare på en sådan, ber om ursäkt att jag inte fick fram det på en gång

det var bättre förr.. ju förr ju bättre

Forummoderator
26 364 Inlägg
8 januari 2009
#7
Är det B23A eller B23E eller vad?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

119 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#8
b23e

det var bättre förr.. ju förr ju bättre

Forummoderator
26 364 Inlägg
8 januari 2009
#9
kalimero skrev:
b23e

B23e är väl en av dom "hållbaraste" vad jag vet, gällande vad man kan kräma ur dem
i effekt. Vet dock inte hur mycket..
Krångel kan man dock ha med luftbälgen om jag inte minns
fel, som tydligen vill hoppa av vid för mycket laddtryck.
Någon får rätta mig om jag har fel..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
8 januari 2009
#10
Original effekten på en b230et är 182hk.. Blir väl nåt liknande me 230e samt turbo (original alltså) Men jag skulle satsat på en 230FT

Mvh Thomas

35 Inlägg
8 januari 2009
#11
bygg inte på nån motor äldre än 89 bara. dom stakarna håller knappt ett skit...


Driifter;)
1 630 Inlägg
8 januari 2009
#12
e b23 e de ju hållbarare stakar än i de tidiga b230 väl?

e de nån som redan byggt turbomotor på b23E motorn som du ska Eventuellt köpa alltså?

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

119 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
#13
ja, kompisen snubbla över en.. har inte sätt den själv.därför jag undrade över spridare,box,tryck,storlek på turbo osv..

det var bättre förr.. ju förr ju bättre

645 Inlägg
8 januari 2009
#14
en b23e har m-stakar som hänger med en bra bit, kolvarna bör ta en del stryk med.. 405topp och k-kam är inte heller negativt som sitter på dem men med org turbo och grenrör är k-kam ingen höjdare (jag har k-kam i min b21et med org turbo, dock 3" ändå från turbon och jag har eftermarknadssystem), blir ketchup trots begränsad effekt med liten turbo så snällare kam för roligare register / bättre grenrör och större turbo och sätt på mappbart insprut och en intercooler så går det att kräma ur hyffsat med effekt om du håller koll så att motorn inte spikar etc... men om du är helt grön på turbo etc så kan det nog vara en idé som redan nämnts att skaffa sig en turbo bil från början om du nu är sugen på det, eller helt enkelt ta sig tid och läsa och lära sig...

//Marcus Saari


Sök