3265
Sök

Polisbil prestanda?

RushRacing.tk
278 Inlägg
14 mars 2006
Redbull skrev:
Gislekillen skrev:
Redbull skrev:

Alla dessa myter...

Myt??

Ja det är ungefär som myten med att poliser inte får jaga trimmade mopeder om personen kör utan hjälm..

Annars är det ju perfekt, bara att lägga sig i över 200km/h så stannar polisen och så åker man fritt därifrån. Perfekt!

Sen att polisen i många fall gör en bedömning att dom gör mer skada än nytta om dom ligger och pressar på i röven bakom i över 200km/h är ju en annan sak.

Ok kanske fel ordval av att använda "Polisen får bara jaga dig upp till 200" men det jag menade är det att dom har en "osynlig" regel eller vad man ska kalla det, att dom jagar inte i över 200, om inte omständigheterna är så att det är lite trafik mm.. Förhoppningsvis så blev det bättre förklarat nu..
Angående myten med att jaga en trimmad moppe med förare utan hjälm: får dom inte jaga, Var en sådan jakt för något år sedan där föraren av mopeden trillade och fick allvarliga skador där polisen blev dömda. Körde utan hjälm, där ansågs det i domen att polisen var vållande då dom skulle ha vetat bättre än att ge sig in i en jakt med en person på moppe utan hjälm. han som körde moppen blev fri.
Fel tycker jag personligen men men.. Enligt sveriges lagar så...

425 Inlägg
14 mars 2006
vad jag vet så har de bara uppställt laddtryck

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

346 Inlägg
14 mars 2006
det är väl skit samma vad dom har för bilar igentligen..huvudsaken är väl att dom funkar till det dom ska göra...jag köper bil för att den ska funka till det jag behöver den till iaf

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

Avstängd
51 Inlägg
14 mars 2006
Visste om piketen och amerikanarna

Fiesta In AFors 2006

BMW Power
2 362 Inlägg
14 mars 2006
såg nog världens fulaste polisbil här ute förra veckan.. en jävla toyota-plast-fejk-jeep. haha big_smile ursäkta ordvalen smile

BMW, bogsering med wire :/

1 453 Inlägg
14 mars 2006
AFors skrev:
Visste om piketen och amerikanarna

Bra där wink

1 453 Inlägg
14 mars 2006
Gislekillen skrev:
Ok kanske fel ordval av att använda "Polisen får bara jaga dig upp till 200" men det jag menade är det att dom har en "osynlig" regel eller vad man ska kalla det, att dom jagar inte i över 200, om inte omständigheterna är så att det är lite trafik mm.. Förhoppningsvis så blev det bättre förklarat nu..
Angående myten med att jaga en trimmad moppe med förare utan hjälm: får dom inte jaga, Var en sådan jakt för något år sedan där föraren av mopeden trillade och fick allvarliga skador där polisen blev dömda. Körde utan hjälm, där ansågs det i domen att polisen var vållande då dom skulle ha vetat bättre än att ge sig in i en jakt med en person på moppe utan hjälm. han som körde moppen blev fri.

När jag körde moppe så hade enduro-snuten rätt att åka upp jämsides och sparka ner en fartsyndare i diket om han inte stannade, får de inte göra så längre?

83 Inlägg
14 mars 2006
Har för mig att det har varit uppe en tråd med alla civicbilar län för län, där såg man ialla fall att dom har alla möjliga olika modeller... Kollade runt lite på forumet men hittade inte den tråden, eller så har jag drömt d...

Fiesta ST 150

Avstängd
1 106 Inlägg
14 mars 2006
Polisen använder 2,3 t 220 hk i Saaben. I de äldre Saabarna använder snuten 2,3t 170 hk. Om du sklulle ha en Saab 900 185 hk och skulle köra i 230km/h så skulle polisen använda polishelikoptern och de andra snutarna skulle använda spikmattorna för att punka dina däck.

Daniel i göteborg är ägare av en Saab 9-3
Senast redigerat av Saabare (14 mars 2006)

Livet startar vid 220 km/h

OEM <3
194 Inlägg
14 mars 2006
Jag har jobbat på Bildeve i helsingborg (VOLVO) och i polisbilarna sitter de antingen 2.4T (200 hk) eller 2.5T (210hk) Dom har också någon diesel D5 (185 hk) Här i helsingborg finns det inga polisbilar som är chipade eller nått sånt ! De tror jag inte volvo hade gillat direkt ! MVH Jonas

These days &#9834;&#9835;

Avstängd
1 106 Inlägg
14 mars 2006
Sharky skrev:
Ligger du och mosar 200 så tror jag inte ens att polisen är intresserad av att försöka hänga på. Då följer dom på avstånd, försöker ordna helikopter och spikmattor istället.

Det finns faktiskt ett prejudikat som säger att polisen inte får jaga om man bara är misstänkt för hastighetsöverträdelse, bara om grövre brott misstänks.

/Göran

defuncta skrev:
Hej
Sedan undrar jag en sak till, har hört att polisen inte får jaga en bil som kör i 200 stämmer detta?

mvh Defuncta

Te.x mord eller rån så jagar snuten dig i över 200 km/h.
Senast redigerat av Saabare (14 mars 2006)

SAABlare
190 Inlägg
14 mars 2006
Saabare skrev:
Sharky skrev:
Ligger du och mosar 200 så tror jag inte ens att polisen är intresserad av att försöka hänga på. Då följer dom på avstånd, försöker ordna helikopter och spikmattor istället.

Det finns faktiskt ett prejudikat som säger att polisen inte får jaga om man bara är misstänkt för hastighetsöverträdelse, bara om grövre brott misstänks.

/Göran

defuncta skrev:
Hej
Sedan undrar jag en sak till, har hört att polisen inte får jaga en bil som kör i 200 stämmer detta?

mvh Defuncta

Te.x mord eller rån så jagar snuten dig i över 200 km/h.

Dom får och dom gör det.

mvh

Mja Mjo! Så kan de gå!

RushRacing.tk
278 Inlägg
14 mars 2006
sveddan skrev:
Gislekillen skrev:

När jag körde moppe så hade enduro-snuten rätt att åka upp jämsides och sparka ner en fartsyndare i diket om han inte stannade, får de inte göra så längre?

nej de får dom inte.. tänkt dig själv vilket j*vla levande de skulle bli ifall dom gjorde så å personen i fråga skulle skada sig så allvarligt så de blev skador för livet eller kanske till och med med dödlig utgång... De e ju redan sånt levande när polisen gör något. alltid någon som e emot något som dom gör..

53 Inlägg
14 mars 2006
Vet iaf att en av polisbilarna här där jag bor är en xc70 med t5-motor som är chippad och ska ge ca 310 hk, och den går iaf grymt bra!

196 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
Varför har de aldrig lyckats ta Ghost rider då? När de både har spikmattor o helikoptrar

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html

Avstängd
1 106 Inlägg
14 mars 2006
Polisen brukar inte ta helikoptern för att de vågar inte

Avstängd
51 Inlägg
14 mars 2006
egentligen måste det kännas rätt meningslöst att vara polis, dom får ju inte ta i med hårdhandskarna å dom som dom tar in kommer ut efter en timme igen

Fiesta In AFors 2006

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
14 mars 2006
inyourbed skrev:
Vet iaf att en av polisbilarna här där jag bor är en xc70 med t5-motor som är chippad och ska ge ca 310 hk, och den går iaf grymt bra!

var har du hört det? en kompis som hörde det av en kompis som tror det? kan säga att biltilverkarna avskyr chippning och eftersom bilarna ska servas på volvo och underhållas av volvo är bilarna med största sannolikhet inte chippade eller trimmade på något vis.

man lever bara en gång så lev väl!

10 287 Inlägg
14 mars 2006
Eftersom chippade bilar är de facto olagliga och bryter mot helbilsgodkännandet och avgascertifieringen av fordonet ifråga så får inte polisen (och inte nån annnan heller....) chippa eller motsvarande eftersom det är ett brott mot miljölagen.

Myter och rykten....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

256 Inlägg
14 mars 2006
du kan ju alltid gå in på streetrace402.com och kolla civilbilarna över hela sverige, på den sidan står det registrerings nummer på civilbilarna sen går du in på www.vv.se (vägverket) och kollar allt om fordonet

Sök