2321
Sök

Turbokonvertering/turbomotor in bil som ej haft turbo??

81 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
#1
Vad är skillnaden eller är det ingen skillnad, säg såhär att man köper sig en 740 gl tex och turbokonverterar den då blir det problem att besiktiga den, men om man lägger i en motor som är till för turbo mm är det lika mkt problem då åxå???

16 197 Inlägg
10 januari 2009
#2
attt byta motro helt e inte LIKA mycke jobb va gäller besiktning men de e MYCKE billigare å köpa en 740 turbo direkt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
10 januari 2009
#3
evilaudio skrev:
attt byta motro helt e inte LIKA mycke jobb va gäller besiktning men de e MYCKE billigare å köpa en 740 turbo direkt.

jepp håller med. att turbo kovertera den kommer kosta som 2 st 740.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

81 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
#4
jag var kanske inte tydlig nog men jag var inte ute efter vad det skulle kosta mellan dessa skillnader, utan om det är mer ok på bes med en motor som är gjord för turbo, vilket inte ändrar avgasvärden mm

Meister
6 763 Inlägg
10 januari 2009
#5
Ges skrev:
jag var kanske inte tydlig nog men jag var inte ute efter vad det skulle kosta mellan dessa skillnader, utan om det är mer ok på bes med en motor som är gjord för turbo, vilket inte ändrar avgasvärden mm

Ja de är mer ok men det är fortfarande inte ok eftersom att du behöver värre bromsar m.m innan de är besiktningsbart


Med.lem
3 759 Inlägg
10 januari 2009
#6
Lättast är att ta en gammal sur40 utan katt, och byta till en nyare turbomotor MED katt, Eller lättare och lättare, men det blir iaf mindre strul med SBP, då som vill ha bort ickekatt bilar från gatorna.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Meister
6 763 Inlägg
10 januari 2009
#7
Mr_EmCom skrev:
Lättast är att ta en gammal sur40 utan katt, och byta till en nyare turbomotor MED katt, Eller lättare och lättare, men det blir iaf mindre strul med SBP, då som vill ha bort ickekatt bilar från gatorna.

Du måste fortdarande ha bromsar och annat skit för att klara besiktningen


81 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
#8
camaro67 skrev:
Mr_EmCom skrev:
Lättast är att ta en gammal sur40 utan katt, och byta till en nyare turbomotor MED katt, Eller lättare och lättare, men det blir iaf mindre strul med SBP, då som vill ha bort ickekatt bilar från gatorna.

Du måste fortdarande ha bromsar och annat skit för att klara besiktningen

Japp ja vet, men det är bara motorn jag är intreserad av att få vet hur det går genom portarna???

Meister
6 763 Inlägg
12 januari 2009
#9
Ges skrev:
camaro67 skrev:
Mr_EmCom skrev:
Lättast är att ta en gammal sur40 utan katt, och byta till en nyare turbomotor MED katt, Eller lättare och lättare, men det blir iaf mindre strul med SBP, då som vill ha bort ickekatt bilar från gatorna.

Du måste fortdarande ha bromsar och annat skit för att klara besiktningen

Japp ja vet, men det är bara motorn jag är intreserad av att få vet hur det går genom portarna???

Jaa motorn går igenom men den går inte igenom besiktningen för de.


1 997 Inlägg
12 januari 2009
#10
camaro67 skrev:
Mr_EmCom skrev:
Lättast är att ta en gammal sur40 utan katt, och byta till en nyare turbomotor MED katt, Eller lättare och lättare, men det blir iaf mindre strul med SBP, då som vill ha bort ickekatt bilar från gatorna.

Du måste fortdarande ha bromsar och annat skit för att klara besiktningen

Om jag inte kommer ihåg fel så är väl 700-karossen godkänd för 238hk??



Sök