3523
Sök

Opel Omega B, bra bil? Värt driftingprojekt?

547 Inlägg
10 januari 2009
#21
Ja den ser orginal ut, vettefan vad man ska säga att den är för färg.. Nån blandning av silver/guld kanske. Beställde en riegerläpp + sidokjolar som födelsedagspresent åt henne men verkar som dom inte skickat dom än från tyskland. sad Var i Finland bor du?

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

4 682 Inlägg
10 januari 2009
#22
Sandvik skrev:
Ja den ser orginal ut, vettefan vad man ska säga att den är för färg.. Nån blandning av silver/guld kanske. Beställde en riegerläpp + sidokjolar som födelsedagspresent åt henne men verkar som dom inte skickat dom än från tyskland. sad Var i Finland bor du?

jeppis, så ja e int altför langt bort wink.

547 Inlägg
10 januari 2009
#23
Det var som fan big_smile 10km bort då bara smile Trevligt trevligt smile Då är det inte omöjligt att du sett den, hon var i Jeppis senast idag så smile

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

140 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
#24
Dragster-omegan va väl snäppet överdrivet kanske tongue men fräckt!

Det lutar väl i så fall mot omega a då, om det inte blir bmw e28 eller japsare, vilket faktiskt är mer troligt, är som sagt inte jättesugen på en omega a, men men, vi får la se wink Den är antagligen bättre än den ser ut, och omega b tvärt om tongue

Meister
6 763 Inlägg
12 januari 2009
#25
Moparboy440 skrev:
camaro67 skrev:
Kasi skrev:

Bra hemsida smile Fanns typ bara omega 3000 i projekttråden i forumet dock tongue

Omega 3000 lär i princip ha samma drivlina som mv6:orna så där kan du kanske läsa lite om de. Jag skulle garanterat lägga till lite extra slantar och köpa en mv6. De har oftast all utrsutning inklusive skinn. Sen om du har planer på att trimma så har du mer volym och mer grundeffekt. Sen ska man givetvis inte glömma att mv6:orna har diffbroms som standard

va menar du? omega 3000 är ju omega A .

jaa men jag menar att det är samma drivlina i mv6(b) och 3000(a). Men den är säkert uppdaterad


En gång till nu
760 Inlägg
12 januari 2009
#26
Jag har en omega B från 96. dock 8ventilarn å 115hk. bilarna rostar fint på karrossen men undertill verkar dom bra.
betala 8 tusen för en nybesiktad opel B, dragkrok, farthållare 2-zons acc elhissar å elstol. perfekt smyglyx för en brukisbil enligt mina ögon iaf.

bästa grejen är ju annars då att den är bakhjulsdriven å drar inte lika mycket soppa som tex en Volvo 740 som annnars funkar fint som brukis.

Cheers!

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

9 108 Inlägg
13 januari 2009
#27
Finns en kille på OSC som har Omega B med 650hk, för honom verkar det duga smile Original är det dock mer som en 90-tals jänkare i väghållning tycker jag, gungig och tung. 2,5V6 är med handen på hjärtat ingen särskilt rapp motor, rätt tråkig karaktär, MV6 är klart bättre men dom finns nästan bara som Automat.

Omega A (3000 24V eller 12V/2,6 med turbokonvertering möjligtvis) lämpar sig mycket bättre för drifting.. Utseendemässigt är dom ju inte riktigt i samma division men dom går också att få snygga *host* kika min sida *host* roll
Kolla rosten bara.. Om du vill ha en 2,6 att greja med kan du få min billigt men den är ledsen i trösklarna wink


4 682 Inlägg
13 januari 2009
#28
camaro67 skrev:
Moparboy440 skrev:
camaro67 skrev:

Omega 3000 lär i princip ha samma drivlina som mv6:orna så där kan du kanske läsa lite om de. Jag skulle garanterat lägga till lite extra slantar och köpa en mv6. De har oftast all utrsutning inklusive skinn. Sen om du har planer på att trimma så har du mer volym och mer grundeffekt. Sen ska man givetvis inte glömma att mv6:orna har diffbroms som standard

va menar du? omega 3000 är ju omega A .

jaa men jag menar att det är samma drivlina i mv6(b) och 3000(a). Men den är säkert uppdaterad

nej de e inte alls samma , i omega A sitter det rak sexa å i B sitter det v6:A smile .

Meister
6 763 Inlägg
13 januari 2009
#29
Moparboy440 skrev:
camaro67 skrev:
Moparboy440 skrev:

va menar du? omega 3000 är ju omega A .

jaa men jag menar att det är samma drivlina i mv6(b) och 3000(a). Men den är säkert uppdaterad

nej de e inte alls samma , i omega A sitter det rak sexa å i B sitter det v6:A smile .

Jaha. jag utgick ifrån att de va samma block tongue


140 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#30
alexxe skrev:
Jag har en omega B från 96. dock 8ventilarn å 115hk. bilarna rostar fint på karrossen men undertill verkar dom bra.
betala 8 tusen för en nybesiktad opel B, dragkrok, farthållare 2-zons acc elhissar å elstol. perfekt smyglyx för en brukisbil enligt mina ögon iaf.

bästa grejen är ju annars då att den är bakhjulsdriven å drar inte lika mycket soppa som tex en Volvo 740 som annnars funkar fint som brukis.

Cheers!

Jo, de verkar va rätt bra som bruksbilar, men nu är jag med ute efter en kul bus/bruksbil wink Men de verkar ju helt enkelt inte va särskilt roliga hmm

140 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#31
MilleN skrev:
Finns en kille på OSC som har Omega B med 650hk, för honom verkar det duga smile Original är det dock mer som en 90-tals jänkare i väghållning tycker jag, gungig och tung. 2,5V6 är med handen på hjärtat ingen särskilt rapp motor, rätt tråkig karaktär, MV6 är klart bättre men dom finns nästan bara som Automat.

Omega A (3000 24V eller 12V/2,6 med turbokonvertering möjligtvis) lämpar sig mycket bättre för drifting.. Utseendemässigt är dom ju inte riktigt i samma division men dom går också att få snygga *host* kika min sida *host* roll
Kolla rosten bara.. Om du vill ha en 2,6 att greja med kan du få min billigt men den är ledsen i trösklarna wink

Jo, jag såg någon film med den bilen tror jag, det gick undan må jag säga smile Men jag har väl mer eller mindre lämnat tanken med att köpa en omega a nu, känns inte riktigt som en bil jag skulle trivas med.

Hehe, ja din ser ju riktigt trevlig ut smile Men tyvärr blir det nog en japsare i stället, ska antagligen hämta en datsun b310 i helgen wink Inget vidare effektmonster, men det ska bli en härlig sommarbil hade jag tänkt.

9 108 Inlägg
14 januari 2009
#32
Beklagar sorgen wink Men du gör nog rätt, drifting är inte det första man tänker på när man hör Omega B och det är av en anledning smile Och Omega A passar inte alla nej, men jag tror nog du skulle bli förvånad över hur en 3000 är att köra. Fast jag kan ju tipsa om att min gamle Lotus-kittade tydligen ska säljas snart igen hehe.


140 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#33
MilleN skrev:
Beklagar sorgen wink Men du gör nog rätt, drifting är inte det första man tänker på när man hör Omega B och det är av en anledning smile Och Omega A passar inte alla nej, men jag tror nog du skulle bli förvånad över hur en 3000 är att köra. Fast jag kan ju tipsa om att min gamle Lotus-kittade tydligen ska säljas snart igen hehe.

Hehe, jag gråter ju inte floder direkt, är ju egentligen japsnörd så en datsun är alltid en början tongue

Asså, jo, vissa bilar kan lätt förvåna en ibland så jag tvivlar inte på att en 3000 är kul att köra wink Men enligt min ekonomi så har jag redan en bil för mycket, så det får väl i så fall bli någon annan gång.


Sök