2813
Sök

Demontering av växellåda volvo 940 - nu till ihopmonteringen, fundersam på urtrampningslagret

Greve
8 Inlägg
14 januari 2009
De där flänsarna ska sitta bakåt mot lådan så håller sig lagret på plats när du fibblar ihop lådan å motorn.

Industritekniker
433 Inlägg
8 juli 2010
Vet att tråden är gammal men jag lånar den lite. Jag har lossat på _ALLT_ förutom spakstället. Jag hajjar inte hur jag ska demontera spaken. Det sitter ju 4st skruvar inne i kupén som håller i "ramen" till spaken, de är loss, men det verkar inte räcka. hur får jag loss knoppen och damasken och det så att jag kan lyfta ner lådan. (M90-låda)

Någon som kan guida mig på rätt spår?
Tack på förhand.

Volvo 940 B230 8v, 746WHp, 799WNm. 10.40, 222Km/h @402m LÄNK TILL PROJEKTTRÅD
Sponsorer: Mattssons Smides AB, Bakaxeldelar, L-M-R.se, Oljemagasinet.se

1 758 Inlägg
9 juli 2010
Magistern skrev:
Vet att tråden är gammal men jag lånar den lite. Jag har lossat på _ALLT_ förutom spakstället. Jag hajjar inte hur jag ska demontera spaken. Det sitter ju 4st skruvar inne i kupén som håller i "ramen" till spaken, de är loss, men det verkar inte räcka. hur får jag loss knoppen och damasken och det så att jag kan lyfta ner lådan. (M90-låda)

Någon som kan guida mig på rätt spår?
Tack på förhand.

Du måste in under bilen och lossa länkaget och något fäste där under också!

Industritekniker
433 Inlägg
10 juli 2010
Behövdes inte, jag lossade endast spaken i bilen genom att knacka ut en sprint som satt i den. Sen följde hela spakstället ner med lådan.

Volvo 940 B230 8v, 746WHp, 799WNm. 10.40, 222Km/h @402m LÄNK TILL PROJEKTTRÅD
Sponsorer: Mattssons Smides AB, Bakaxeldelar, L-M-R.se, Oljemagasinet.se

38 Inlägg
5 juni 2014
Vet att tråden är gammal men hur f*n får ni ut sprinten som sitter längst ner på spaken?

377 Inlägg
5 juni 2014
auofpfft skrev:
Vet att tråden är gammal men hur f*n får ni ut sprinten som sitter längst ner på spaken?

Knackar bort den, kan sitta rätt hårt ibland men det är bara o gå lös.

Sök