Var chaffis åt en kompis, körde han gamla jänkare som är stans äldsta och slitnaste raggarbil, en Impala -61 som har rullat i Varberg sedan mitten av 60-talet.
Jag lovar er att det finns inte mkt som är helt på den, eller jo, dom har ju bytat framrutan nu..
Hur som helst så körde vi pub rundan vid midnatt, efter kl 22.00 får endast fordon med ärenden köra där men ägarn lovade att betala bötern så lika bra att rulla upp...
När vi kommer fram till gågatan som korsar vägen mitt bland pubarna så möts vi av ett gäng kompisar som attackerar vilen och börjar dansa på både tak och motorhuv.
Ägarn själv satt och lekte med rök-maskinen (Diesel olja i i grenrören) så man såg inte ett piss runt om bilen...
När allt sedan börjar klarna så vad fan ser man inte i backspegeln?
Hejsan farbror Blå!
Ropade in folket, slängde i Drive och börja sakta rulla neråt med snuten i röven...
kommer ut på "huvudgatan" och rullar bortåt Stationen, enda problemet var att så fort man gasade bolmade de upp ett måln av oljerök bakom bilen.
Dom kunde la inte hålla sig längre ut flasha blåljusen och man gled in til kanten.
- Jaha, hur var det här då?
Man fick ju snällt förklara att man "inte" visste om att det är förbjudet att köra där, och visst, de var ingen större fara, ja hade ju bara haft körkortet i 4månader sa dom..
Men sen börja dom klaga på röken...
- Nja. sa ägarn, Jag har precis renoverat motorn men glömde montera kolvringarna, så den drar lite olja...
- Gamla bilar vetu..
Poliserna gick fan på det och vi kunde glida vidare...
Jävla vad skoj jag hade åt det sen, och har fortfarande...