3089
Sök

Roliga saker du blivit stoppad/klarat dig ifrån

Ingenjör
256 Inlägg
15 mars 2006
Hade precis varit ute vid ett biljardställe i Göteborg och var på väg därifrån för att åka vidare för att träffa två tjejer när jag ser 4 tjejer komma gåendes i min riktning. Då tänkte jag att jag står kvar lite vid korsningen och ringer tjejerna jag skulle träffa och kanske få se vilka tjejerna är som kom promenerandes.
Plötsligt hör jag ngn knacka på min sidoruta...det var tjejerna...Jag rullar ner rutan (min första bil, fick göra det manuellt) och frågar vad dom vill.
Dom undrade om jag kunde skjutsa dom och jag sa:
"-ser jag ut som ngn som kör svarttaxi?"
sen lyckades dom övertala mig iaf haha

När de sätter sig i bilen visar det sig att den fjärde tjejen bara gick. Då blev jag förvånad och frågade:
"Va, ska inte hon med? det var för hennes skull som jag sa ja till er"
Dom svarade skrattande:
"Nej, hon e polis och ska gå upp tidigt imorgon"  Konstigt att vännerna kunde fråga om svarttaxi då...
Då svarade jag:
"Där ser ni min smak när det gäller brudar. de ska vara hårdhänta med handklovar"

det tog inte mer än tre sekunder efter det så hade jag 3 par händer över min kropp. När jag sen såg på tjejen i bakspegeln skakade hon på huvudet och sa "nej, lite längre neråt" så jag vinklade ner backspegeln och sa:
"alla timmar som jag stirrat i den här har jag aldrig sett något så vackert som nu"

Isbrytaren var givetvis polistjejen som gick hem wink

För er som undrar vad det var för bil:
En Ferrari-röd Daihatsu Charade som jag körde som om den var en lamborghini. Tonade bakrutor och 6st högtalare med två st små basar under framsätena haha

Det är inget brott förrän man åker fast

9 Inlägg
15 mars 2006
När jag hade min 1:a -bil, Golf I -74 med 3-tums var jag skriven i Torsås kommun men bodde i Växjö. När man körde hem från videokvällar mm mitt i natten blev det ofta blåljus utanför lägenheten. "Jaha va gör du ute" -Har varit hos "Robban" och kollat på Lukather live. "Vart bor du?" -Här. "Men du är ju skriven i xxx..." -Ja...? Sem kollade de bara körkort och åkte...
Grannarna, och hyresvärden som bodde över mig, undrade nog vad jag höll på med...

Annars har jag klarat mig bra. Har man bara ögonen öppna och koncentrationen på topp så brukar man klara sig fast man kanske har kört 100 ngn ggn på 90-väg...

RushRacing.tk
278 Inlägg
15 mars 2006
Jag blev stoppad av fabror blå en lördagkväll... var fyllechaffis... kom in mot stan på en 30 sträcka i knappt 100 km/h med endast dim+parkeringsljus, en vit regskylt i rutan fram på bilen, utan bälte och en mörktonad skylt bak.. syntes inte vad det stod.. mötte polisen och han drog en handbromsvändning och följde efter och stoppade mig.. Det enda han frågade var varför jag inte hade skylt fram och varför skylten bak var tonad... samt om jag hade druckit något under kvällen... Sen åkte han utan ge mig böter eller något... de sista han säger innan han åker e att du ska kanske köra lite lugnare i fortsättningen...

1 163 Inlägg
15 mars 2006
Var chaffis åt en kompis, körde han gamla jänkare som är stans äldsta och slitnaste raggarbil, en Impala -61 som har rullat i Varberg sedan mitten av 60-talet.
Jag lovar er att det finns inte mkt som är helt på den, eller jo, dom har ju bytat framrutan nu.. tongue

Hur som helst så körde vi pub rundan vid midnatt, efter kl 22.00 får endast fordon med ärenden köra där men ägarn lovade att betala bötern så lika bra att rulla upp...

När vi kommer fram till gågatan som korsar vägen mitt bland pubarna så möts vi av ett gäng kompisar som attackerar vilen och börjar dansa på både tak och motorhuv.
Ägarn själv satt och lekte med rök-maskinen (Diesel olja i i grenrören) så man såg inte ett piss runt om bilen...

När allt sedan börjar klarna så vad fan ser man inte i backspegeln?
Hejsan farbror Blå! tongue

Ropade in folket, slängde i Drive och börja sakta rulla neråt med snuten i röven...
kommer ut på "huvudgatan" och rullar bortåt Stationen, enda problemet var att så fort man gasade bolmade de upp ett måln av oljerök bakom bilen.

Dom kunde la inte hålla sig längre ut flasha blåljusen och man gled in til kanten.
- Jaha, hur var det här då?
Man fick ju snällt förklara att man "inte" visste om att det är förbjudet att köra där, och visst, de var ingen större fara, ja hade ju bara haft körkortet i 4månader sa dom.. smile

Men sen börja dom klaga på röken...
- Nja. sa ägarn, Jag har precis renoverat motorn men glömde montera kolvringarna, så den drar lite olja... big_smile
- Gamla bilar vetu..

Poliserna gick fan på det och vi kunde glida vidare...
Jävla vad skoj jag hade åt det sen, och har fortfarande... smile

OLAGBG
596 Inlägg
15 mars 2006
blev stannad i sommras i en kontroll i göteborg en lördagkväll. skylten låg i framrutan. aluvinge å allt satt på tonade rutor osv..... en kille komemr fram max 30 eller nåt, går fram på passagerar sidan där skylten ligger i framrutan går runt till min sida, å knakckar på rutan givetvis tar jag ner rutan, det enda han säger är att han vill se körkort och att jag skulle blåsa... samtidigt som han kollar mitt körkort ser jag 3 andra snutar bakom bilen glor som fan på vingen. tänkte nu åker jag dit.... men den ena kom fram å sa, snygg bil du har den är inte oringal va... hehe tänkte jag inmombords och dom önskade mig en trevlig kväll...

OLAGBG
VOLVO

24 Inlägg
15 mars 2006
Ja blev stoppad 4 gånger samma kväll i våran lilla stad, jag å nåra polare bara gled runt, sen så sista gången vart ja så less så då vevande ja ner rutan jätte lite och körde ut mitt körkort, då blev dom jätte griniga och bad mig kliva ur o massa shit, men den kvällen körde man ju lagligt som tur e

Ingen kommer ihåg en fegis!
------------------
hellre sist än saab

184 Inlägg
15 mars 2006
Blev stoppad föra året på väg till Arlanda hela familjen i min gammla toyota carina II satt och körde i 110 tyckte det gick för sakta. Har då haft en volvo v70 bakom mig ett tag och tänker det är säkert Gammel åke som ute och kör gasar upp i 120 hinner hinner köra 100 meter ser ja hur det blickar blått bakom mig Sevil snut blir helt knäckt och fundersam för samtidigt när ja kör 120 så blir ja om körd av en som kör minst 160,
Polismanne går fram och frågar om körkort som ja snällt säger att det har jag hemma för min utlandsresa. Polismannen säger HÖGT har du inget Körkort? , jo fast hemma Min pappa säger då jag kan intyga att han har körkort fast det har ja oxå hemma samtidigt säger min mamma samma sak , Frågar om han vill se mitt pass i ställe Han skakar på huvudet och  kollar på passaet och säger "vet du varför du blev stannad" Ja dum säger nej "Du kör för sakta och du ska hålla till höger i ställe för att köra i mitten då det var 3 filigt." lär man sig inte sånt i körskolan?" , Till sisst så önska han trevlig resa och gick till bilen.

Pulsen har nog aldrig vart nå högre i mitt liv och det blev en lugn färd till arlanda. Vilket va tur för 1 km bort står dom med laser och tar in bilar.

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
15 mars 2006
djRob skrev:
"Du kör för sakta"

öööh? big_smile

1 453 Inlägg
15 mars 2006
djRob skrev:
Blev stoppad föra året på väg till Arlanda hela familjen i min gammla toyota carina II satt och körde i 110 tyckte det gick för sakta. Har då haft en volvo v70 bakom mig ett tag och tänker det är säkert Gammel åke som ute och kör gasar upp i 120 hinner hinner köra 100 meter ser ja hur det blickar blått bakom mig Sevil snut blir helt knäckt och fundersam för samtidigt när ja kör 120 så blir ja om körd av en som kör minst 160,
Polismanne går fram och frågar om körkort som ja snällt säger att det har jag hemma för min utlandsresa. Polismannen säger HÖGT har du inget Körkort? , jo fast hemma Min pappa säger då jag kan intyga att han har körkort fast det har ja oxå hemma samtidigt säger min mamma samma sak , Frågar om han vill se mitt pass i ställe Han skakar på huvudet och  kollar på passaet och säger "vet du varför du blev stannad" Ja dum säger nej "Du kör för sakta och du ska hålla till höger i ställe för att köra i mitten då det var 3 filigt." lär man sig inte sånt i körskolan?" , Till sisst så önska han trevlig resa och gick till bilen.

Pulsen har nog aldrig vart nå högre i mitt liv och det blev en lugn färd till arlanda. Vilket va tur för 1 km bort står dom med laser och tar in bilar.

Han busade bara med dig;) Du vet väl att det är ok att köra bil utan att ha körkortet med sig, sålänge du har annan legitimation? Men jag håller med snuten, hatar respektlösa blindstyren som lägger sig i mittenfilen för att slippa tänka på anslutande trafik.

Arbetssökande lokförare
170 Inlägg
15 mars 2006
De hände när ja övningskörde me körskolan, skulle precis avsluta lektionen när vi blev stoppde o tvingades blåsa!! Fattar inte varför dt syntes ju lång väg att dt va en körskolebil.

To get old and wise, you have to be young and stupid!!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 mars 2006
i höstas var man ute och provade att gasa lite då jag precis fått i lite nya delar i motorn då dyker det upp en bil i arlset på mig och jag tänker inte värst mkt på det....jag kör ut ur en rondell och stampade plattan i mattan och det vart lite fina eldpuffar uravgas systemet.....märkte att bilen bakom fortfarande försökte hänga på så jag slog tvärnit ner till 50 och då kom blålysena.... 2 snutar kliver ur och jag får blåsa,visa körkort och får kritik för min körning men kommentaren han gav var  "Du är fanimej bra på att köra bil men du har sletna däck" jag vart helt knäckt haha smile....dom har en volvo så dom hade inte en chans att hänga på och se vad min hastighet var wink men 800 i böter för trasigbaklykta vart det dock hehe smile

1 453 Inlägg
15 mars 2006
Slim_Kim skrev:
De hände när ja övningskörde me körskolan, skulle precis avsluta lektionen när vi blev stoppde o tvingades blåsa!! Fattar inte varför dt syntes ju lång väg att dt va en körskolebil.

Fick läraren oxå blåsa?

184 Inlägg
15 mars 2006
Jo kör för sakta Fatta inte ett skit med log och vad glad antalgligen sa han fel själv:D

264 Inlägg
15 mars 2006
ja det finns tydligen snutar som är ok trots allt!

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637

196 Inlägg
15 mars 2006
Detta fatta jag inte alltså, jag blev stoppad av polisen när jag körde kompisens gammla Opel som är en enda stor skrot bil. Saknar skattekvitto, trasig ljuddämpare och ena framlyktan är hela skiten sönder lampinsatts och allt:D. Jag fick blåsa och sedan kollade han närmare på regg. skylten men säger inget, ja var as nervös. Sedan går han fram till lyktan och säger så här: "Här ser jag att det behöver lagas lite" mm säger jag bara. Polisen säger bara att de är klara och att ja ska köra försiktigt.

Varför fick ja inte böter??

mvh Defuncta

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html

Arbetssökande lokförare
170 Inlägg
15 mars 2006
sveddan skrev:
Slim_Kim skrev:

Fick läraren oxå blåsa?

Hehe mm hon berätta sen att dt hade hänt att körlärare åkt dit för rattfylla när de suttit i passagerarsätet!!

To get old and wise, you have to be young and stupid!!

Såld på Italienare
579 Inlägg
15 mars 2006
defuncta skrev:
Detta fatta jag inte alltså, jag blev stoppad av polisen när jag körde kompisens gammla Opel som är en enda stor skrot bil. Saknar skattekvitto, trasig ljuddämpare och ena framlyktan är hela skiten sönder lampinsatts och allt:D. Jag fick blåsa och sedan kollade han närmare på regg. skylten men säger inget, ja var as nervös. Sedan går han fram till lyktan och säger så här: "Här ser jag att det behöver lagas lite" mm säger jag bara. Polisen säger bara att de är klara och att ja ska köra försiktigt.

Varför fick ja inte böter??

mvh Defuncta

Fanns väl ingen anledning att ge dig böter då du höll med och kanske var trevlig tillbaka?
Är man bara lite trevlig och visar förståelse så är det oftast lugnt enligt mina erfarenheter.

676 Inlägg
15 mars 2006
har aldrig blivit stoppad (kanske är lite kärring i mig? tongue) men ja o min flickvän var ute o sladda runt på en parkering. när vi skulle åka därifrån så drog jag ett ställ fram till korsningen och precis när jag var framme dök "kakvaktarna" upp bakom en stooooor snöhög. körde ut på gatan och körde iväg. polisen låg säkert bakom mig i 10min och körde vart jag än skulle. jag var lugn som verum hälsofil för jag visste att dom inte hade sett mig men min flickvän var uppe på högvarv och nästan skrek i bilen big_smile dessutom har jag inte haft lappen speciellt länge, 1½ månad eller ngt sånt big_smile

hårdrockar'n
118 Inlägg
15 mars 2006
Var fyllechauför för snart ett år sedan, och för att slippa köra två runder tryckte jag in fem fulla polare i min lilla saab.
så fort jag kom in i stan så stannade snuten mig (som vanligt när jag körde i min svartrollade saab med eldflames på huven) för ett trasigt baklyse och för att vi var för många i bilen, men när jag berättade att jag blivit av med lappen dan innan (på väg hem från Elmia, fick köra två dygn efter det) så tyckte dom synd om mig och släppte mig.

Modern cars - they all loo like electric shavers

17 Inlägg
15 mars 2006
va in till arboga en sen vår kväll å stog å snacka mä lite polare på statiol där.. då dom säger på snutradion att de är en röd 240 traktor som kör fort som fan inne i arboga.. tänkte inte mer på de.. men sen så åkte snuten förbi där å svängde in till oss å bad om å få kolla på körkorten å den andra snuten gick runt bilen TVÅ varv å kika lite granna då han kommer fram till den snuten som hadde mitt körkort i näven å säger MEN DE HÄR ÄR JU EN VANLIG PERSONBIL JU OCH INGEN TRAKTOR.. så ja fick till baka körkortet sen så stälde dom lite fråger om om bilen å så som dom brukar kunna göra. (den blåa var röd en sväng då) sen så vart de kör försiktigt óch ha en trevlig kväll. lite komiskt att dom inte ser att de är en personbil.. hehe..

gasar tills de rasar!!

Sök