Volvo740-88 skrev:
Rille0 skrev:
men vafan ingen 140 hästare, dom är verkligen skitslöa och drar soppa som fan, satsa på minst en Glt 20v.
Slö vet jag. Har kört en.
GLT 20V drar väll lika mycket har jag hört. Men då är det kvalitén jag är tveksam för.
10V sägs hålla bra.
Ja motorn är väl den minsta risken. Är ju slitagedelar oavsett bil.
Jag har försökt döda min GLT -92 i 3 år nu och har inte lyckats än, dock drar den hyfsat med olja men det är väl för att den går hårt på varvstopp 70% av tiden (började spika då jag glömt att fylla på olja en gång) men det var bara fylla funkar fint igen. GLT är slö kan inte tänka mig hur slö SE är.
Annars ABS:en funkar inte riktigt bra. Handskfacket är kasst och går sönder (vanligt fel).
Ventilerna tickar när det är kallt enbart dock ej varm, Vilket inte behöver vara allvarligt.
den drar typ 0,87 om man kör lagligt mellan stockholm och ö-vik.
Men vafan det 10k är ju småpengar för en 850. Även fast jag tycker det är en skitbil..
Sånt som inte är så bra som har hänt under 8 år i min ägo.
Handskfack
ABS (Hänger sig i låga farter under 30 och börjar vibrera)
Hål i ljuddämparen.
Larmet och låset jävlas ibland
FWD
Fläkten funkar inte på max.
Växellådan suger. Måste dra den framåt för att få i backen.
Samt låter det inte så bra i låddan ibland.
Och allt gnekar väldigt fint!
Men annars är det en helt ok skitbil