3113
Sök

jag blev påkörd inatt vems var felet?????

17 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Hejsan kanske e lite svår att förklara med text men jag ska göra så gott jag kan..

Jag körde inne i stan bakom en honda. efter en stund så blinkade hondan vänster men körde in till högerkanten(vid utfarten från en gårdsgata om de har med saken att göra) men tanten bara stog där stilla så jag körde om. när jag var nästan helt förbi så gasade hon iväg och körde in i min bak kofångare och förstörde den på min vackra perla.

Är det någon som vet vems fel de var, tanten är säker på att felet är mitt säger hon men hon tycker inte att det behöver skrivas någon rapport för hon fick bara lite repor.

982 Inlägg
12 januari 2009
ditt

VW-nörd?
4 332 Inlägg
12 januari 2009
alltid den som kör på bakifrån som är vållande

Har alltid rätt!
689 Inlägg
12 januari 2009
Hennes fel, hon kollade inte döda vinkeln kan jag betta 200 spänn på!

Livet är ett helvete, du är bjuden!

17 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Den störste anledningen till att jag undrar är om det är värt att skriva skaderapport och skicka in. jag vill inte åka på någon skälvrisk på 3000 spänn. en ny bakkofångare kan jag nog fixa för en 5hundring.

Tack för alla svar

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
12 januari 2009
eftersom hon körde in till sidan så hade jag som du tagit för givet att du skulle kunna stå där och sen bränner hon iväg och kör iväg och in i din bakände så skulle gissa på hennes faktiskt

1 758 Inlägg
12 januari 2009
Om jag förstår saken rätt så står hon stilla på högersidan? Du kör förbi och hon börjar då köra igen och kör in i dig?
Isf är det solklart hennes fel eftersom hon inte såg sig för när hon körde iväg. Stillastående fordon ska alltid ge fordon i rörelse förkörsrätt.

17 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
pampers138 skrev:

är du säker på de jag har för mig att jag har fått en teori fråga på provet där en bil låg framför en motorcyker bilen blinkade och svängde vänster samtidigt som motorcykeln körde om. och frågan var vems är felet..
Svaret va bilen för han hadde för dålig uppsikt bakåt.

17 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
hon skulle göra en u sväng kanske jag ska tillägga men de kanske inte har med saken att göra.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
12 januari 2009
du han ju inte ens att bromsa när hon ändrade sig , du trodde ju att hon skulle stanna där , jag vet inte vems felet är

Nissan Silvia

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
12 januari 2009
jag hade stannat eftersom hon blinkade åt vänster men hade tutat om hon inte börjat köra på en gång...

2slow

4 001 Inlägg
12 januari 2009
det är hennes fel, det är alltid den som ska svänga som ska hålla uppsikt, och ifall hon dessutom körde på dig i bakänden så borde det vara helt solklart.

Men sen är frågan om det är värt att blanda in ett försäkringsbolag när du kan få tag i en ny kofångare för 500kr, säg till henne att hon får pröjsa annars blir det försäkringsbolag, då åker hon på en självrisk istället, den är garanterat dyrare än 500kr

Edit: hon kan iofs ha självriskeliminering men det är ju en annan sak
Senast redigerat av kolvas (12 januari 2009)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

5 198 Inlägg
12 januari 2009
rottweiler_saga skrev:
pampers138 skrev:

är du säker på de jag har för mig att jag har fått en teori fråga på provet där en bil låg framför en motorcyker bilen blinkade och svängde vänster samtidigt som motorcykeln körde om. och frågan var vems är felet..

Hon stog ju still på högerkanten..

Har alltid rätt!
689 Inlägg
12 januari 2009
rottweiler_saga skrev:
pampers138 skrev:

Hajjar inte riktigt men saken är iaf att tanten gjorde uppenbart fel.

Om de va din 245:a du körde med så skulle jag inte anmäla de där för 5 öre. inte värt besväret.

Men som sagt.. jag bettar 200 på att tanten inte glodde i döda vinkeln! Så jäkla vanligt att folk gör det felet!

Livet är ett helvete, du är bjuden!

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
12 januari 2009
då hon har träffat arslet på dig så äre i regel hon som åker på det.

men om inte hennes bil har taigt skada å din endast kofångarn för en 500ing, prata med tanten å säg som det är så kan ni komma överens om detta. du kan även prata med polis å försäkringsbolag utan att driva det vidare så de iaf finns i systemet.

2 982 Inlägg
montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
12 januari 2009
låter som att det skulle vara hennes fel så hon stog stilla intill kanten, och då ska ha uppsikt runt bilen innan hon svänger ut i trafiken igen, vilket hon inte verkar ha haft! men sen vet jag inte hur det är gällande gårdsgata... men jag skulle köra stenhårt på att det var hennes fel å att hon får pröjsa utan att blanda in ngt försäkringsbolag!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

25 Inlägg
12 januari 2009
Hennes fel, hon ska ha uppsikt när hon ska utföra svängen!!

835 Inlägg
12 januari 2009
Lite OT men samma sak hände nästan mig. Poliskontroll vid kolmården längs E4, en polisbil står vid avfarten med en merca framför. Jag ska passera i 110 km/h då precis innan svänger mercan ut och jag får göra undanmanöver a´la top gun smile Hoppas polisen blinkade in mercan igen, det vet jag inte men de såg ju allt!

466 Inlägg
12 januari 2009
Mortalis skrev:
alltid den som kör på bakifrån som är vållande

håller me att det är tantens fel hon körde ju in i dig bakifrån

Christer *Dieselkungen*

Sök