3224
Sök

jag blev påkörd inatt vems var felet?????

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
12 januari 2009
Hennes.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

3 650 Inlägg
12 januari 2009
Orkar inte läsahela tråden, men, blinkade hon vänster när du körde om? isåfall var det ditt fel..om hon inte blinkade så var det hennes..
Blev det skador på hennes bil också lr? för du kör en 240 finns hur mkt som helst på skroten att få tag i princip gratis..skit i anmälningarna skulle jag gjort om det inte blev alldeles för stora skador

EDIT såg nu att hon bara fick lite repor..
Senast redigerat av Kesler (12 januari 2009)

4 001 Inlägg
12 januari 2009
Kesler skrev:
Orkar inte läsahela tråden, men, blinkade hon vänster när du körde om? isåfall var det ditt fel..om hon inte blinkade så var det hennes..

FEL det är den som svänger ut ska lämna företräde, dessutom körde hon på honom i bakänden, alltså var han nästan helt förbi när hon svängde ut.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

2 924 Inlägg
12 januari 2009
Hennes fel tror jag också.
Klart det ska rapporteras om det är tvivelaktigheter, inget snack om saken utan bara att skriva skadeanmälan direkt.

~ Life is short, have FUN! ~

3 650 Inlägg
12 januari 2009
kolvas skrev:
Kesler skrev:

FEL det är den som svänger ut ska lämna företräde, dessutom körde hon på honom i bakänden, alltså var han nästan helt förbi när hon svängde ut.

oops tongue precis vaknat sitter å dricker morgonkaffet hehe. Tänkte fel..skit i anmälningarna säg att det räcker med en tusing

1 798 Inlägg
12 januari 2009
Man ska ALLTID anmäla till sitt försäkringsbolag då fler är inblandade, då är det deras uppgift att ta fram vållande till skadan. Man är ju inte tvingad att lämna in bilen bara för att man lämnat in en skaderapport.

3 650 Inlägg
12 januari 2009
Hilmer skrev:
Man ska ALLTID anmäla till sitt försäkringsbolag då fler är inblandade, då är det deras uppgift att ta fram vållande till skadan. Man är ju inte tvingad att lämna in bilen bara för att man lämnat in en skaderapport.

Självklart, eftersom hon hävdar bestämt att det var ditt fel så kanske ni ska lämna rapport ändå..men annars e det ingen mening med rapport å skit om det blir några repor på gamla bilar(bättre lösa det på plats om båda vill det)..enligt mig
Senast redigerat av Kesler (12 januari 2009)

Forummoderator
18 008 Inlägg
12 januari 2009
Klart hon inte vill skriva nån rapport om det. Hon förstod nog mycket väl att felet var hennes och självrisk, höjd premie med mera fick väl henne att dra en liten rövare. Sätt dit kärringen...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 570 Inlägg
12 januari 2009
Hon körde ju in i din bil. Hon ska ha koll innan hon svänger ut igen.

2 164 Inlägg
12 januari 2009
I och med att tanten hade kört in till kanten och väntat så är de som att stanna och släppa av någon eller parkera.
Då har man all skyldighet att ha uppsikt att man inte kör på nån eller bli på körd när man kör ut från kanten.
Hur de än är så är de hon som åker på de.

MVH

F

2 924 Inlägg
12 januari 2009
Hilmer skrev:

Nej, det finns inget krav på det alls om de inblandade är överrens, vart har du fått det ifrån?

Avstängd
512 Inlägg
12 januari 2009
Blir du påkörd bakifrån är du alltid fri! Likadant om du står still och blir påkörd...solklart hennes fel, men skriv en skadeanmälan så tar försäkringsbolagen detta..

1 798 Inlägg
12 januari 2009
peegee skrev:
Hilmer skrev:

Nej, det finns inget krav på det alls om de inblandade är överrens, vart har du fått det ifrån?

Jag har inte påstått att det är ett krav, bara anser att man alltid ska göra det då det sällan är någon som är kapabel till att ta ställning till hur olyckan gått till och vem som är vållande i samma veva som olyckan skett.
Det finns många och klara bevis för hur uppjagade folk blir vid dessa tillfällen, så det är bara av godo att ställa sig och skriva rapporten direkt. Att försöka komma överens på plats och ställe är ingen lätt sak, bättre att anmäla det och låta folk som förstår sig på det avgör vem som är vållande samtidigt som man kan åka hem och fundera igenom situationen i lugn och ro och sedan komma med kompletterande uppgifter till bolaget.

2 924 Inlägg
12 januari 2009
Hilmer skrev:
peegee skrev:
Hilmer skrev:

Jag har inte påstått att det är ett krav, bara anser att man alltid ska göra det då det sällan är någon som är kapabel till att ta ställning till hur olyckan gått till och vem som är vållande i samma veva som olyckan skett.
Det finns många och klara bevis för hur uppjagade folk blir vid dessa tillfällen, så det är bara av godo att ställa sig och skriva rapporten direkt. Att försöka komma överens på plats och ställe är ingen lätt sak, bättre att anmäla det och låta folk som förstår sig på det avgör vem som är vållande samtidigt som man kan åka hem och fundera igenom situationen i lugn och ro och sedan komma med kompletterande uppgifter till bolaget.

Möjligt men totalt meningslöst om man är överrens som sagt.
Skapar ju onödigt och tidskrävande administrativt arbete i onödan dessutom.

223 Inlägg
12 januari 2009
schnauz skrev:
Om jag förstår saken rätt så står hon stilla på högersidan? Du kör förbi och hon börjar då köra igen och kör in i dig?
Isf är det solklart hennes fel eftersom hon inte såg sig för när hon körde iväg. Stillastående fordon ska alltid ge fordon i rörelse förkörsrätt.

Helt rätt !

Soubee
12 januari 2009
Hennes fel, sätt dit henne på det.
Folk kör som idioter i A-sås numera så gör de något fel skall de betala för det big_smile

655 Inlägg
12 januari 2009
Hennes fel, eftersom hon stod still vid kanten, då ska hon ha uppsikt när hon ska köra ut, kolla döda vinkeln osv.

1 237 Inlägg
12 januari 2009
med tanke på din bil skulle jag nog skippa iden att få felet på henne då hon erbjöd sig att strunta i att fylla i osv, köp en annan kofångare på skroten för några tior istället smile
Senast redigerat av liquisole (12 januari 2009)

151 Inlägg
12 januari 2009
Alltså du får väl inte betala nån självrisk eftersom det vart hennes fel? Hon betalar väl självrisk och sen betalar hennes försäkringsbolag skadorna på din bil? Rätta mig om jag har fel

förutsatt att det vart hennes fel
Senast redigerat av Lindahl- (12 januari 2009)

Lastbilschaufför
123 Inlägg
12 januari 2009
Dessutom har hon väjningsplikt om hon passerade skylten till gårdsgata. Kommer man från gå/gårdsgata har man väjningsplikt mot all korsande trafik.

Sök