2865
Sök

Varför ser man aldrig Nissan Skyline göra burnout?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
13 januari 2009
alseryd skrev:
TurbOla skrev:
Har man en jänkare så får man istället se till att ha några tusen över på bensinkontot och stå vid en mack och göra det så man inte får soppatorsk. wink

Tja, det är ju lite komiskt när dem flesta småtrimmade Höfläktar ligger runt 1.4 - 1.6 liter milen, medans min 2 tons Riviera, med en 425 cui gjutjärns spis med dubbla förgasare drar 1.3 i stan och 1.1 landsväg.. ?

Skaffa fram lite fakta innan du slänger ut felaktiga påståenden.

Precis.. Körde min '68 Mustang på styvt 0,8 liter/mil och snittade 80 över 20 mil... Tog runt litern inne i stan också...
Viserligen ingen bigblock, men lika förbaskat större än en japsexa med stressfläkt.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

8 197 Inlägg
13 januari 2009
anton_j skrev:
JapMax skrev:
alseryd skrev:

Tja, det är ju lite komiskt när dem flesta småtrimmade Höfläktar ligger runt 1.4 - 1.6 liter milen, medans min 2 tons Riviera, med en 425 cui gjutjärns spis med dubbla förgasare drar 1.3 i stan och 1.1 landsväg.. ?

Antingen har du ställt ner soppan så pass så den knappt startar lr så har du en apa som sitter o pissar bensin i din tank.

Kan bara instämma.
lol

Förstör inte en riktig biltråd med v8 piss.

Mvh torslanda

Varför dra upp soppaförbrukning när det var däckbränning det var tal om??
Betalar hellre 14 kr litern för att åka V8 än en startmotor på 6 burkar..

-Sir Jackie Stewart

V-Power
1 186 Inlägg
13 januari 2009
MHperformance skrev:
R1kard skrev:
T200 skrev:
De som har 4x4 vågar inte börna, de som har RWD börnar inte för "publiken" tror det är en GT-R då wink

Hur börnar man med 4x4?

ställer sej mot en vägg wink eller gör donuts smile

Donuts är kul att se på när en AWD bil gör big_smile

Men gör man donuts gör man ingen burnout tongue

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Masterworks
13 januari 2009
anton_j skrev:
JapMax skrev:
alseryd skrev:

Antingen har du ställt ner soppan så pass så den knappt startar lr så har du en apa som sitter o pissar bensin i din tank.

Kan bara instämma.
lol

Mvh torslanda

V8 piss, hur menar du då?

306 Inlägg
13 januari 2009
Är väl ingen "burnout" men donuts kan man väl säga big_smile
http://www.garaget.org/video/z3w2vx9ksxlg
Senast redigerat av Skyline_GTR (13 januari 2009)

V-Power
1 186 Inlägg
13 januari 2009
Irmscher Vectra skrev:
anton_j skrev:
JapMax skrev:

Kan bara instämma.
lol

Mvh torslanda

Får jag bara fråga vad det är för fel på en 6:a?

Förstår att en 4:a kan kännas lite tråkig i vissa fall men 6:a är helt underbart.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

driver with style
800 Inlägg
13 januari 2009
de e ätt rolig att varenda gång de va streetrace runt ronneby/karlskrona trackterna så va de en svart skyline som va med.... men de enda han gjorde va att sliter upp bakdäcken med rediga rökmoln big_smile men sen när han skulle rajsa så gick de lite sämre hmm

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

2 182 Inlägg
13 januari 2009
alseryd skrev:
TurbOla skrev:
Har man en jänkare så får man istället se till att ha några tusen över på bensinkontot och stå vid en mack och göra det så man inte får soppatorsk. wink

Exakt, min nuvarande bil drar mindre än min gamla höfläkt, å då har jag 4 cylindrar till å leka med, å snart har man en lite större wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

12 086 Inlägg
13 januari 2009
Masterworks skrev:
anton_j skrev:
JapMax skrev:

Kan bara instämma.
lol

Mvh torslanda

V8 piss, hur menar du då?

haha, jag har ingen aning om vad han menar.. Jag kör V8 o älskar det, men att de går snålt vore en lögn tycker jag tongue

12 086 Inlägg
13 januari 2009
alseryd skrev:
JapMax skrev:

Mest bara kunskap om hur man ställer in och trimmar en förgasar motor, vilken dom flesta uppenbarligen inte kan. roll

Jag ska inte säga mer för ja känner varken dig lr din bil, men det låter för bra för att va sant. 2 ton amerikanskt stål med 428 ci förgasarmotorn 1.3L stadskörning får ja inte att stämma hur jag än vrider o vänder på de tongue

31 Inlägg
13 januari 2009
Irmscher Vectra skrev:
anton_j skrev:
JapMax skrev:

Kan bara instämma.
lol

Mvh torslanda

Nu handlade ju inte denna tråden om amerikanska fosiler.

Honda Integra TypeR

Toker
491 Inlägg
13 januari 2009
" Varför ser man aldrig Nissan Skyline göra burnout? "

Kanske för att det är onödigt att köpa nya däck hela tiden och för man tänker på miljön !
Alla har väl sina skäl, men skulle ha varit mina. Det var mina skäl när jag ägde skyline.
När däckena börjar bli dåliga så brukar jag köra slut på de med en fin burnout.

En SKyline går inte sönder mer än andra bilar, det behövs servas och bytas slitagedelar för att hålla de i skick som är brukbart..

"Burnar" du RaggarVargen själv med dina bilar?

Toker Jr 081102

Masterworks
13 januari 2009
alseryd skrev:
JapMax skrev:
Jag ska inte säga mer för ja känner varken dig lr din bil, men det låter för bra för att va sant. 2 ton amerikanskt stål med 428 ci förgasarmotorn 1.3L stadskörning får ja inte att stämma hur jag än vrider o vänder på de tongue

425 cui. tongue Allting går när man har runt 35 års erfarenhet av V8'or samt race motorer. smile

V10 8,3 liter drar över 2 liter milen  och min V8a drar minimum 1,5 liter!

Men det e kul som fan! lol

ElectroRaggare
885 Inlägg
13 januari 2009
alseryd skrev:
funched skrev:

Först och främst, så heter det "fossiler". Hade du inte råd heller att köpa en GT-R heller? wink

Kom tillbaka när du har något produktivt att säga alls, annars kan du sätta svansen mellan benen och springa till mamma. smile

+1 *applåd.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

terazzi
13 januari 2009
Ser alltid skylines börna i HBG ju smile
Men synd det blev sandlåde nivå just på denna frågan med..

78 Inlägg
13 januari 2009
alseryd skrev:
funched skrev:

Först och främst, så heter det "fossiler". Hade du inte råd heller att köpa en GT-R heller? wink

Kom tillbaka när du har något produktivt att säga alls, annars kan du sätta svansen mellan benen och springa till mamma. smile

Helvete vad dryg du är.

1 255 Inlägg
13 januari 2009
Varför känns de som att det nästan jämt blir bråk mellan amerikanare och japsar i alla trådar tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

7 120 Inlägg
13 januari 2009
Har inget direkt vettigt med att bidra till diskussionen, dock har alseryd trappat upp ett par steg i formulering och ner några steg när det gäller utropstecken. tongue

356 Inlägg
13 januari 2009
alseryd skrev:
funched skrev:

Och du ska tillhöra en av de äldre medlemmarna på forumet? Märks inte direkt damen

8 197 Inlägg
13 januari 2009
R1kard skrev:
Irmscher Vectra skrev:
anton_j skrev:

Kan bara instämma.
lol

Mvh torslanda

Får jag bara fråga vad det är för fel på en 6:a?

Förstår att en 4:a kan kännas lite tråkig i vissa fall men 6:a är helt underbart.

Om jag fick välja på en 6a och en 8a så finns det inget argument enligt mig, annars har jag inget emot sexor.

-Sir Jackie Stewart

Sök