3328
Sök

bmw 525 TDS

198 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
hej behöver tipps om min bmw, den är så fruktansvärt slö på låga varv! vad kan de vara för fel?
de luktar även riktigt illa i bilen ibland luktar som att något är brännt? luktar som när någon eldar ritigt gammal sur ved fast mycke starkare lukt vad kan de vara? tacksamm för alla svar och tipps

Svartlistad
446 Inlägg
13 januari 2009
VrT5 skrev:
hej behöver tipps om min bmw, den är så fruktansvärt slö på låga varv! vad kan de vara för fel?
de luktar även riktigt illa i bilen ibland luktar som att något är brännt? luktar som när någon eldar ritigt gammal sur ved fast mycke starkare lukt vad kan de vara? tacksamm för alla svar och tipps

kan vara därför det är en sur gammal diesel tongue
nej men åter till frågan: no comments
Senast redigerat av jimmy-124 (13 januari 2009)

Avstängd
74 Inlägg
13 januari 2009
du har inga bromsar som ligger på som fan då?

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!

198 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
näe, men de känns att motorn har mycket att ge men de är presis som att de är nått som segar ner känns som att den går tungt men de borde lukta bromsar eller om man ser att bromsarna är heta. men de har jag aldrig märkt något av. men jag har fått tips om att de kan vara automat bak axel på den men de borde inte sega ner så mycket för det tycker jag?

36 Inlägg
13 januari 2009
Spridarna skitiga, pumpen börjar säcka ihop (2 dl 2-taktsolja i varje tank diesel och man slipper problem) glödstiften trasiga, luftfiltret skitigt eller turbon helt färdig..kan ej vara så mycket annat än något eller några av dom sakerna om den inte gått 7 varv runt jorden och helt enkelt är slut!

Är det automat så kan lådan va slut!

Sur gammal diesel..ja jag har haft en bunt TDS:er och 0-100 på 6,2 sec med 245/35-17 och full tank på andra teststarten samt stopp på varvstoppet i 245 km/h räckte iaf för att smiska en chippad 850 Turbo.
Senast redigerat av Ottosson79 (13 januari 2009)

198 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
spridarna skulle de ju kunna vara, pumpen är bytt i sommras, glödstiften är nya. luftfiltret är nytt. vart sitter luftfiltret på dom orginal? jag har sport filter på nu som sitter framme vid lyset. sitter de nå mer filter längre in eller?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 januari 2009
Bara en fråga? Du har väl bytt bränslefilter?

198 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
nej jag har juh inte de men hade tänkt att göra det imorgon. får se om de blir någon skilnad

Sök