jag har aldrig gjort en sådan låda men borde de inte vara att man ränkar ut hur lång den första biten ska vara för att få exakt volym som basen vill ha sen får man kola hur stor porthål det blir sen år man ha den olika långaför att få olika avstämningar rätt logiskt faktiskt men är det rätt som jag menar?
en hornlåda blir väl inte spec effektiv i en "vanlig" bil.. en horn låda har väl extremt lång "kastlängd" på ljudvågorna *används oftast i PA sammanhang*
dvs de skulle spela mer utanför bilen är inne i bilen
som sagt vill du göra det enkalet för dig så gör en portad låda med slotport. om du nu vill ha en hornlåda så fråga jimmy för att jag har för mig han kan såna låder:)
en hornlåda blir väl inte spec effektiv i en "vanlig" bil.. en horn låda har väl extremt lång "kastlängd" på ljudvågorna *används oftast i PA sammanhang*
men det kan låta underbart till hifi om man gjort det rätt:)
men det kan låta underbart till hifi om man gjort det rätt:)
jo jag har sjävl haft PA horn hemma "w-horn med 18" element" och de rocka rätt bra men inte så praktiskt i en bil om man inte har en raggar van och åker med öppna dörrar så klart ;D
Jag behöver oxå hjälp med detta.. Någon som har någon bra ritning på en hornlåda för en 12a? Eller vet vart man kan hitta de. Ska bli spännade att försöka bygga ihop en å se om man lyckas få ut lite mer effekt. ;D
Jag behöver oxå hjälp med detta.. Någon som har någon bra ritning på en hornlåda för en 12a? Eller vet vart man kan hitta de. Ska bli spännade att försöka bygga ihop en å se om man lyckas få ut lite mer effekt. ;D
Tacksam för nå tips.
Jag hoppas att du inte missade att dom inte alls passar bra i bil och kommer säkert inte bli bra?