hej jag köpte min 945 turbo i lördags första jag gör när jag kommer hem är att bytta luftfiltret på den sen börja beställa lite saker men jag kommer vissa lite bilder under tiden jag har fixat med bilen bara för jag måste ha den rullande så de kommer inte gå fort för att fixa den men lite bilder kommer nu
lilla hjälpredan den ska byttas så fort jag får tag på en fulltryckare
här är lite bilder iaf men de kommer mer nu ihälgen så kommer de nog nya finna bilder plus att jag väntar på min bestälning mvh hackev8
det är bara att byta westgaten så få du en full tryckare, turbon är samma på ltt som på fulltryckaren:)
oki men jag säger så här jag är inte så haj på turbo de är min 3 turbo bil jag har nu å intresset kom nu att jag vill ha mer häst å mer stajling en vad jag har haft men om jag förstog rätt så är de med luften att göra eller??
det är bara att byta westgaten så få du en full tryckare, turbon är samma på ltt som på fulltryckaren:)
oki men jag säger så här jag är inte så haj på turbo de är min 3 turbo bil jag har nu å intresset kom nu att jag vill ha mer häst å mer stajling en vad jag har haft men om jag förstog rätt så är de med luften att göra eller??
under turbon sitter det en ventil typ å ett stag från den:) på en fulltryckare så är det staget gängat å går att justera hur lång den ska va ( höja laddtrycket) , men det gå inte att göra på din då den inte är gängad ( ej justerbart) så med en westgate från en fulltryckare så kan du öka laddtrycket så det blir mer än 0,3 bar eller vad det är på en ltt å då får du en fulltryckare:)
det är bara att byta westgaten så få du en full tryckare, turbon är samma på ltt som på fulltryckaren:)
oki men jag säger så här jag är inte så haj på turbo de är min 3 turbo bil jag har nu å intresset kom nu att jag vill ha mer häst å mer stajling en vad jag har haft men om jag förstog rätt så är de med luften att göra eller??
under turbon sitter det en ventil typ å ett stag från den:) på en fulltryckare så är det staget gängat å går att justera hur lång den ska va ( höja laddtrycket) , men det gå inte att göra på din då den inte är gängad ( ej justerbart) så med en westgate från en fulltryckare så kan du öka laddtrycket så det blir mer än 0,3 bar eller vad det är på en ltt å då får du en fulltryckare:)
Lite tips bara...det du ska köpa en en ny tryckklocka, det är den som bestämmer vilket laddtryck turbon ska ge. Du ska inte byta wastegaten, den sitter inbyggd i turbon. En tryckklocka med högre laddtryck (1 bar är lagom) än din köper man tex från www.bsrab.se Sen köper du ett bränslechipp av mig tex Detta är för att motorn ska få rätt bränslebladning vid högre laddtryck. Om motor och turbo är friska så ska du få ca 190-200 Hkr och vill man ha lite till så byter man avgassystem med. Blir rätt mycket mer knuff än orginal med 136 Hkr eller vad det är
Lite tips bara...det du ska köpa en en ny tryckklocka, det är den som bestämmer vilket laddtryck turbon ska ge. Du ska inte byta wastegaten, den sitter inbyggd i turbon. En tryckklocka med högre laddtryck (1 bar är lagom) än din köper man tex från www.bsrab.se Sen köper du ett bränslechipp av mig tex Detta är för att motorn ska få rätt bränslebladning vid högre laddtryck. Om motor och turbo är friska så ska du få ca 190-200 Hkr och vill man ha lite till så byter man avgassystem med. Blir rätt mycket mer knuff än orginal med 136 Hkr eller vad det är
oki men jag ringde chipdepån jospeed & pratta med dom & han som har de han sa att dom bytter westgeten sen sätter dom in ett brensle chip då får man upp bilen till 205hk å sen bytter avgas å kam & filter till bmc så får man upp den till 300 ungefär de duger för mig men jag ska prova lite å se
idag solfilma jag bilen hoss en tjeje kompis första gången jag blir nöjd men de är ju inte första gången eller sista jag solfilmar en bil men nu kommer lite bilder på hur den blev jag gjorde 5 rutor idag ska göra dom 5 sista nästa hälg
jag solfilmar
den blev faktis bra
den blev ricktigt bra nu är jag nöjd till nästa hälg
de kommer mer bilder nästa gång jag finnar till bilen mer Tack för den här gången
bara en fråga har du lagt solfilmen på utsidan? eller såg jag helt fel?
jag la den på utsidan först för att skära ut den så den passa bra på insidan de gör dom som jobbar med de oxå jag jobba på bil glas ett tag så jag fick lära mig hur man gör men de är lättast att lägga den på utsidan å skära till den å ta bort plasten som ligger för limmet sen lägga in den på insidan å skrapa till den å kolla så man inte får nån bubbla